آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

آذری جهرمی: ماهواره‌های "پیام" و "دوستی" در مدار قرار نگرفتند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , آذری جهرمی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های "پیام" و "دوستی" در مدار قرار نگرفتند، گفت: برای این دو ماهواره نقاط مداری نداشتیم، چرا که نقاط مداری برای ماهواره‌های ژئو است.

به گزارش ایسنا مهندس آذری جهرمی امروز در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماهواره‌های "دوستی" و "پیام" در مدار قرار نگرفتند، افزود: ولی طراحی و ساخت این ماهواره‌ها جزو تجربیات ما در توسعه دانش فضایی است.

 

وی در خصوص نقاط مداری این دو ماهواره، توضیح داد: نقاط مداری برای ماهواره‌های ژئو و زمین آهنگ است که در ارتفاعات بالاتر قرار می‌گیرند.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه ماهواره‌های "پیام" و "دوستی" در مدارهای پایین و خورشید آهنگ بودند، ادامه داد: نقاط مداری برای این دو ماهواره نداشتیم، از این رو این دو ماهواره ربطی به ثبت نقاط مداری ندارند.

 

وی طراحی و ساخت ماهواره‌های ژئو را از برنامه‌های این وزارتخانه نام برد و افزود: این پروژه در پژوهشگاه فضایی به طور جدی پیگیری می‌شود.

 

وی همچنین طراحی و ساخت ماهواره ملی با توان داخلی را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه ذکر کرد و یادآور شد: همکاری‌های بین‌المللی و خرید ماهواره از دیگر برنامه‌های ما است.

 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما پروانه اپراتوری فضایی را واگذار و صادر کردیم، خاطر نشان کرد: اصول حاکم بر پروانه اپراتوری فضایی تدوین شده است و برای حضور بخش خصوصی فراخوانی صادر کردیم. در قالب این برنامه مذاکراتی برای حضور بخش خصوصی برای طراحی و ساخت ماهواره‌ها برای قرار گرفتن در مدار ژئو در حال اجرا است.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم که ماهواره‌هایی در مدار ژئو قرار دهیم تا این نقاط به نام ما ثبت شوند، خاطر نشان کرد: نقاط مداری تا دو سال به نام ایران باقی خواهد ماند و ما ماهواره اولیه‌ای نیز در مدار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تلاشی که صورت می‌گیرد، بتوانیم ماهواره‌های متنوعی را در مدار مستقر کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------