آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

الیاس حضرتی: اسد به تهران آمده اما وزیر خارجه خبر ندارد/ این خیلی بد است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,الیاس حضرتی
در ملاقات مقام‌های خارجی با مسئولان کشور حتما وزیر امور خارجه حضور دارد آن هم در سطح رئیس‌جمهور. 

نماینده مردم تهران ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست‌ خارجی و دخالت نهادهای مختلف در این حوزه را علت نارضایتی ظریف دانست و از حسن روحانی خواست با استعفای ظریف به جد مخالفت کند.

 

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید به ایرناپلاس می‌گوید: من حدس می‌زنم آقای ظریف چون در جریان سفر بشار اسد به تهران نبود استعفا دادند. البته ایشان تاکنون چند بار به دلیل ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست خارجی استعفا داده بود اما این بار استعفای خود را رسمی اعلام کرده‌اند.

 

او اضافه می‌کند: ‌این خیلی بد است که وزیر امور خارجه یک کشور در جریان یک اقدام ویژه در حوزه سیاست خارجی نباشد. آقای بشار اسد به تهران آمده است اما وزیر امور خارجه خبر ندارد! این خیلی بد است. در ملاقات مقام‌های خارجی با مسئولان کشور حتما وزیر امور خارجه حضور دارد آن هم در سطح رئیس‌جمهور. دیشب آقای اسد با رئیس‌جمهوری و رهبری دیدار داشتند اما آقای ظریف غائب بود.

 

حضرتی درباره دلایل دیگر استعفای محمدجواد ظریف توضیح می‌دهد: ایشان قبلا هم به دلیل ناهماهنگی‌هایی که در حوزه سیاست‌ خارجی وجود دارد و نهادهای مختلفی که در این حوزه دخالت داشتند استعفا داده بودند. در کشور ما وزیر امور خارجه مرد اول حوزه سیاست خارجی نیست.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی همچنین عدم تصویب لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را دلیل دیگر استعفای ظریف می‌داند.

 

او با اعلام اینکه مجلس امروز درباره استعفای وزیر امور خارجه حتما بحث خواهد داشت، از حسن روحانی خواست با استعفای ظریف به جد مخالفت کند و موانع کار او را از بین ببرد.

 

حضرتی در پاسخ به این سوال که آیا باید شاهد استعفای دیگر وزرای دولت باشیم می‌گوید: خیر. آقای ظریف از قبل چندین بار استعفا داده ولی رئیس‌جمهوری موافقت نکردند. بیشترین مشکل ایشان ناهمانگی و دوگانگی در حوزه سیاست خارجی و دخالت نهادهای مختلف است. 

 

**هشدار عضو هیات رئیسه مجلس درباره عواقب خروج ظریف از دولت

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خروج ظریف از دولت را دارای عواقب ناگوار از جمله در برجام دانست و وی را نقطه قوت دولت حسن روحانی در حوزه سیاست خارجی دانست.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به ایرناپلاس گفت: من از پشت صحنه این استعفا بی‌خبرم ولی این استعفا قابل تحلیل است چرا که آقای ظریف چند بار استعفا داده است. این استعفا نوعی اعتراض به تکثر دستگاه‌های دخیل در حوزه سیاست خارجی و عدم وحدت رویه در این حوزه است. آقای ظریف باید پاسخگوی حوزه سیاست خارجی باشد اما حوزه اختیارات و حوزه وظایفش با هم تناسب ندارد از این رو ایشان استعفا داده است.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا استعفای ظریف به دلیل تعلل مجمع در تصویب لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام است گفت:‌ خیر اینطور نیست. هر نهادی وظایفی دارد. تصمیم‌گیری درباره این لوایح نیز اکنون در دست مجمع است و این وظیفه قانونی آنان است. به عقیده من هم استعفای آقای ظریف ربطی به این مساله ندارد. اگر آقای ظریف به این دلیل استعفا داده باشد استعفایش منطقی نیست.

 

وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای ظریف پذیرفته می‌شود گفت: من فکر می‌کنم وقتی ظریف در فصای مجازی این خبر را اعلام کرده یعنی استعفا پذیرفته شده است. اگر پذیرفته نمی‌شد بعید بود که خودش خبر را علنی کند.

 

این عضو فراکسیون امید همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استعفای وزی امور خارجه به معنای خروج ایران از برجام است گفت: پایان ظریف یعنی پایان نقطه قوت دولت آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی.

 

وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس و فراکسیون امید درباره این موضوع جلسه‌ای خواهد داشت یا خیر گفت: مجلس بر اساس آیین‌نامه نمی‌تواند دستور جلسه را به دلیل بررسی بودجه تغییر دهد. ما در فراکسیون امید هم امروز مشورت می‌کنیم و بعد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------