آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سیدحسن خمینی: حزب بدون پشتوانه مردمی به دیکتاتوری منجر شده



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سیدحسن خمینی
سیدحسن خمینی برای نخستین کنگره حزب راه ملت که صبح پنجشنبه با حضوردجمعی از فعالان سیاسی و مدنی در تالار اندیشه سرای اهل قلم کتابخانه ملی برگزار شد، پیامی صادر کرد. 

به گزارش ایسنا، در پیام سیدحسن خمینی که توسط جواد امام قرائت شد، آمده است:

 

«به همه شرکت کنندگان محترم در کنگره حزب راه ملت ایران درود می فرستم و آرزومندم که ثمرات گفت و گوهای حاضران در این جمع در خدمت ترویج اندیشه دینی، اهداف بلند ملت ایران و توسعه پایدار و پیشرفت کشور عزیزمان قرار گیرد.

 

در تاریخ جهان چه بسیار جوامعی که با احزاب طی طریق کرده اند ولی از مردم برنخاسته اند و چه بسیار مردمی که حرکت کرده اند و در قالب احزاب نقش نیافته اند. و از این دو چه بسیار مشکلات زاییده شده است.

 

واقعیت این است که «حزب» بدون پشتوانه مردمی به دیکتاتوری منجر شده و از طرف دیگر کنش گری سیاسی توده ها بدون وجود احزاب به پوپولیسم می انجامد.

 

در موارد متعددی در تاریخ جهان مشاهده می‌شود که علی رغم عدم وجود احزاب، مردم در صحنه حضور پیدا کرده اند اما تنها یک باد ملایم توانایی این را داشته است که حرکت آنان را دچار دگرگونی کند.

 

امروزه نیز در شرایطی که شبکه های اجتماعی میدان دار اصلی جامعه شده اند گاه با فضایی مواجه می گردیم که در آن یک موضوع به سرعت رونق می یابد و البته بعد از چند روز یا حتی چندین ساعت به خاموشی می گراید به گونه ای که کسی آن را به یاد هم نمی آورد. این فضا مستعد موج سواری است که نتایج آن را هم در موارد متعدد دیده ایم.

 

در چنین شرایطی نقش احزاب و نهادهای مدنی که دارای تفکرات و دیدگاه های تعریف شده و برنامه های مشخص در ارتقاء آگاهی های اجتماعی و ساماندهی آن هستند و نمایندگی مطالبات نیروهای اجتماعی مخاطب خود را بر عهده دارند و در نتیجه عقلانی کردن رفتار جامعه را به سرانجام می رسانند اهمیت و ضرورتی دو چندان می یابد.

 

امید است حزب راه ملت بتواند به سهم خود در رشد و تقویت جامعه مدنی و ترویج ارزش های اخلاقی نقش موثری ایفا کند. توفیق شما را در انجام این مسؤلیت خطیر از خداوند متعال خواستارم.»

 

در نخستین کنگره حزب راه ملت بهزاد نبوی، سید مصطفی تاجزاده، محمد کیانوش راد، هادی خانیکی، محمد علی ابطحی، فیض الله عرب سرخی، حسین زمان، محسن آرمین، جواد امام، شهربانو امانی، حسین کروبی ، عبدالرضا هاشم زائی، محسن رهامی، سید رضا اکرمی، محمد جواد حق شناس، عبدالواحد موسوی لاری ، محمد توسلیو جهانبخش خانجانی حضور داشتند.

 

در این مراسم پیام‌های  حسن خمینی نوه امام خمینی و  سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات به مناسبت تاسیس حزب راه ملت قرائت شد و محسن آرمین فعال سیاسی اصلاح طلب نیز به سخنرانی پرداخت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------