آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

محسن هاشمی:تفکرناطق،روحانی،خاتمی و سیدحسن خمینی می تواند اعتماد مردم را جلب کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محسن هاشمی

 

خبرگزاری مهر با محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در باره موضوعات مختلفی مصاحبه کرده است.

 

بخشی از اظهارات او را می خوانید: 

*من به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی کنم که مواضعی برای آن داشته باشم. حزب کارگزاران نیز در شرایط فعلی کشور دغدغه های بسیار مهمتری از انتخابات ریاست جمهوری دارد.

 

* ما در چهلمین سال انقلاب باید نسبت به عملکرد مجموعه مدیریت کشور در این دوره پاسخگو باشیم و بدانیم که مردم از مسئولان توقعاتی داشته اند که بخش قابل توجهی از آن برآورده نشده است. ناکارآمدی و عدم تامین معیشت ورضایت مردم، امروز مساله اول نظام است و همه باید برای حل این معضل، متمرکز شویم.

 

*شما فکر می کنید، چند درصد از مردم احزاب را می شناسند؟ تفاوت زیادی بین اعتدال و توسعه، اتحاد ملت، کارگزاران و دیگر احزاب اصولگرا مانند جمعیت ایثارگران، موتلفه یا جمنا در این حوزه نیست، فقط بخش کوچکی از جامعه شاید در حد یک یا چند درصد، مخاطب و پیگیر مسایل سیاسی هستند و بقیه مردم به شخصیت‌ها و گفتمان عمومی حاکم بر جامعه اعتماد می کنند.

 

* الان بزرگانی نظیر  خاتمی، روحانی،  ناطق نوری و جناب سید حسن خمینی نماد یک نوع نگرش را که مبتنی بر میانه روی است، هستند  که به نوعی تداوم حرکت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ بود، اگر این تفکر بتواند اعتماد مردم را حفظ کند در قدرت تداوم می یابد.

 

*بخشی از اختلاف کارگزاران و  حزب اعتدال و توسعه شخصی و بخش دیگر اختلاف سلیقه است.من خیلی این اختلافات را عمیق نمی دانم، بخشی از آنها مسایل شخصی و بخش دیگر اختلاف سلیقه است، ما در مورد مسایل اصلی کشور مانند سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و مسایل اجتماعی اختلاف مهمی با یکدیگر نداریم و تصور می کنم با کنار گذاشتن مسایل فرعی وحاشیه ای می توانیم به همدلی و وحدت برسیم.

 

* روابط ما با آقای جهانگیری نزدیک و مثبت است اما طبیعتا او نیز برای اجرای برنامه ها وسیاست های مدنظر خود با محدودیت‌ها وموانعی مواجه است.

 

*این سطح منازعه را بر سر مسایل و جزئیات کارشناسی به مصلحت دولت و اصلاح طلبان نمی‌دانم و معتقدم مسایل را باید با گفتگو و بحث های فنی و علمی حل کرد نه با منازعه رسانه ای.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------