آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

مجمع در فرصت چهارماهه پالرمو و سی اف تی را نهایی کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمود صادقی
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این فرصت باقی مانده، نتیجه گیری و نظر نهایی خود را در خصوص پالرمو و سی اف تی اعلام نکند، به نظر می رسد که باید بر مبنای راهکارها و ظرفیت های موجود در قانون اساسی کشور عمل کنیم.  

محمود صادقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اقدام گروه ویژه اقدام مالی در تمدید مهلت چهارماهه ایران، نشانه اقدامات مثبت داخلی در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: تصویب قوانین مربوط به کنوانسیون های مورد تاکید «اف ای تی اف» و از همه مهم تر «پالرمو» و «سی اف تی» در مجلس شورای اسلامی و تایید مصوبات مربوط به الحاق ایران به این کنوانسیون ها در شورای نگهبان و جلسات مجمع تشخیص مصلحت نشانه جدیت ایران در پیگیری این موضوع بوده است.

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش های مکرر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی نیز در این زمینه متقاعد کننده بوده و فرصت مناسبی برای جلب موافقت گروه ویژه اقدام مالی در دادن مهلت دوباره ایران ایجاد کرده است.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این فرصت دوباره، جمع بندی نهایی را انجام دهد، تاکید کرد: اگر مجمع نتواند در این فرصت، نتیجه گیری و نظر نهایی خود را اعلام کند، به نظر می رسد که باید بر مبنای راهکارها و ظرفیت های موجود در قانون اساسی کشور عمل کنیم.

 

وی تصریح کرد: اصل 59 قانون اساسی مربوط به همه پرسی است؛ همه پرسی موضوعی از خارج کشور نیست که برخی نهادها علیه آن تبلیغ می کنند؛ وقتی ظرفیت های دیگر در برخی موضوعات جوابگو نیست باید از ظرفیت های قانون اساسی استفاده کرد؛ اصل 59 قانون اساسی می گوید در مسائل مهم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می توان مستقیم به مردم مراجعه کرد.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون قوه مقننه و قوه مجریه و شورای نگهبان- در بخشی- پالرمو را تایید کرده اند و بُعد سیاست های کلی آن باقی مانده است؛ انتظار می رود که در مجموع به یک جمع بندی برسند و تصمیم مناسبی را اتخاذ کنند.

 

وی با اشاره به الحاق ایران به کنوانسیون «مریدا»، افزود: اگر پالرمو را با مریدا مقایسه کنیم؛ مریدا بنا به نظرات کارشناسی و جلسات مراجع امنیتی، مبتنی بر تعهدات سخت در موضوع ضرورت تبادل اطلاعات با طرف های خارجی است؛ الحاق ایران به این کنوانسیون در یک دولت اصولگرا تصویب شده، اما اکنون همان جریان علیه پیوستن ایران به پالرمو و سی اف تی موضع گیری کرده اند.

 

صادقی ادامه داد: اکنون که باید در خصوص پالرمو به نتیجه برسیم و کار دولت در راه اندازی و تسهیل تبادلات بانکی و مالی راه بیافتد، در مسیر آن سنگ اندازی می کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با نظر به مصالح ملی در این فرصت، تصمیم مناسب اتخاذ و مسیر مراودات تجاری و بانکی ایران با جهان هموار شود.

 

به گزارش ایرنا، گروه ویژه اقدام مالی تا ماه ژوئن به ایران برای تصویب قوانین این سازمان مهلت داد، «اف ای تی اف» که مقر آن در پاریس است، ماه اکتبر گذشته به ایران تا ماه فوریه برای انجام اصلاحات مورد نظر این سازمان مهلت داده بود؛ گروه ویژه اقدام مالی در جلسه این هفته خود به این نتیجه رسیده است که ایران هنوز «برخی موارد» برای رعایت معیارهای این سازمان را «کامل» نکرده است.

 

شرط پیوستن به FATF پذیرش توصیه ها و استانداردهای چهل گانه مورد تاکید این گروه است؛ توصیه های FATF به ایران در دو بخش شامل اصلاح قوانین داخلی، همسویی با قوانین ضد پولشویی و همچنین تصویب لوایح چهارگانه؛ الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو)، اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT ) است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------