آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

ممنوعیت استفاده از لباس یا رنگ خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نامزدهای انتخاباتی مجلس
نمایندگان مجلس استفاده از لباس یا رنگ خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس در شعب اخذ رأی را ممنوع و نیروی انتظامی را موظف به رعایت این حکم کردند.

 به گزارش فارس،نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ اسفندماه( مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده (۳۵) با ۱۳۳ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

ماده ۳۵ این طرح ماده (۶۲) قانون را به شرح زیر اصلاح می‌کند: هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی باید قبل از شروع اخذ رأی از محل شعبه اخذ رأی، محیط پیرامون آن توسط اعضای شعب امحا گردد. مسئولیت انجام این امر بر عهده رئیس شعبه و مأموران نیروی انتظامی است. متخلفان از این ماده به جزای نقدی درجه ۶ قانون مجازات اسلامی و محرومیت دائم از عضویت در شعب مزبور محکوم می‌شوند.

 

در تبصره این ماده آمده است: استفاده از نمادهایی نظیر لباس یا رنگ خاص جهت تبلیغات نامزدها در شعب اخذ رأی توسط اعضای شعبه و یا سایر افراد ممنوع می‌باشد و مسئولان شعب و نیروی انتظامی موظف به رعایت این حکم می‌باشند.

 

نیروی انتظامی موظف به پلمب ستادها و مراکز انتخاباتی غیرمجاز شد

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، وکلای ملت ماده ۲۳۶ را تصویب رساندند.

 

بر اساس مصوبه مجلس، ماده ۶۳ قانون و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۶۳- هر نامزد می‌تواند در مرکز استان حوزه انتخابیه اصلی دارای یک ستاد تبلیغات مرکزی و در هر یک از حوزه‌های انتخابیه فرعی و تابعه فرعی آن استان نیز دارای یک ستاد به تفکیک خواهران و برادران باشد. در شهرهایی که دارای مناطق چندگانه شهری هستند، در هر منطقه شهرداری یک ستاد انتخابات فرعی به ترتیب فوق می‌تواند دایر باشد.

 

تبصره ۱- تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی اعم از اصلی و فرعی بدون اعلام قبلی نشانی ستاد و نام مسئول آن توسط نامزد یا نماینده رسمی وی به فرمانداری یا بخشداری ممنوع است.

 

فرمانداری با بخشداری مربوطه موظف است بلافاصله مشخصات فوق را به هیئت اجرایی و هیئت نظارت مربوطه ارسال کند. در صورت تخلف از این حکم، فرد تشکیل دهنده ستاد به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

 

تبصره ۲- معرفی افرادی که سابقه محکومیت کیفری مؤثر یا تخلفات و جرایم انتخاباتی داشته باشند، به عنوان رئیس یا مسئول ستاد اعم از اصلی و فرعی ممنوع و تشکیل آن در حکم ستاد غیرمجاز است.

 

تبصره ۳- مسئولیت اداره و نظارت بر اجرای ضوابط و قوانین توسط ستادهای تبلیغاتی برعهده رئیس ستاد تبلیغات مرکزی هر نامزد است. این امر نافی مسئولیت نامزدها در این خصوص نیست.

 

تبصره ۴- ستادهای تبلیغاتی مکلف هستند آموزش‌های لازم را به عوامل خود جهت فعالیت در چارچوب قانون ارائه دهند.

 

تبصره ۵- نیروی انتظامی موظف است ضمن هماهنگی با هیئت‌های اجرایی اقدام به پلمب ستادها و مراکز غیرمجاز کند و گزارش آن را به هیئت‌های اجرایی و نظارت حوزه مربوطه ارسال کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------