آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

«یقینی» متهم بزرگ پرونده بانک سرمایه چگونه از بیمارستان فرار کرد؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,علی اکبر یقینی

 

این روزها در حالیکه دادگاه ۱۳ متهم اخلال در نظام اقتصادی در حوزه پتروشیمی و نام زنی به نام مرجان شیخ الاسلامی، ماجرای دادگاه‌های مربوط حسین هدایتی را درمحاق قرارداده است و برای روزنامه‌ها و رسانه‌ها یک زن کلاهبردار جذابیت‌های بیشتری دارد تا یک مرد؛ کمتر کسی به زوایای رسانه ای بخشی از دادگاه حسین هدایتی توجه می‌کند،جذابیتی که نه در خود او، بلکه به خاطر یکی دیگر از متهمان این پرونده به نام علی اکبر یقینی است.

 

یقینی یکی از چهره‌های مشکوک در پرونده حسین هدایتی و بانک سرمایه است که حالا می‌گویند او هم مثل خیلی دیگر از متهمان اینگونه پرونده‌ها متواری شده است البته با این تفاوت که او هنوز سر از کانادا و کشورهای دیگر درنیاورده یا مثل شهرام جزایری در کامیون حمل عدس در لب مرز شناسایی نشده است.

 

 حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، مجتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توسلی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصود یانی،‌هانیه پهلوان یازده متهم این پرونده مربوط به بانک سرمایه هستند. اما اکنون در حال حاضر این پرونده یک غایب بزرگ دارد و آن همان علی اکبر یقینی است.

 

ادعاهای زن خانه دار اما مدیر

نام این فرد زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که‌هانیه پهلوانی در جلسه دادگاه برای دفاع از خودش حسابی از خجالت او در آمد،‌هانیه پهلوان که برخی از رسانه‌ها از او به عنوان عجیب ترین متهم پرونده بانک سرمایه یاد می‌کردند یقینی را رئیس همسرخود معرفی می‌کند. پهلوان گفته که او صرفا زن خانه‌داری است که همسرش کارمند علی اکبر یقینی بوده و به اعتبار اطمینان به همسرش مدیرعاملی یکی از شرکت‌های گروه هدایتی که تحت نظارت را پذیرفته است. او می‌گوید شوهرم امین میزبان که کارمند آقای یقینی بود به من گفت که می‌خواهد مدیرعامل شرکت شود اما چون دو میلیون بدهی به بانک مسکن دارد نمی‌تواند و از من خواست مدیرعاملی را بپذیرم تا او خودش کارها را انجام دهد.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها از سال ۸۶ تاسیس شده بود اما من سال ۹۱ مدیرعامل بودم، گفت: «چون بچه کوچک داشتم یا هفته‌ای یک بار به شرکت می‌رفتم یا سربرگ‌های سفید را به خانه می‌آوردند و من امضا می‌کردم. من آقای یقینی را اصلا ندیدم اما نماینده او نیما مقدم همیشه در شرکت بود. یک بار به شعبه رفتیم قرار بود شرکت‌ها را واگذار کند، همسرم تعدادی چک سفید آورد که من امضا کنم گفتم اینها چیست آیا مشکلی برای من ایجاد نمی‌کند؟ همسرم به من گفت من کاری نمی‌کنم که مشکلی برای تو ایجاد شود. به آقای مقدم هم گفت برای واگذاری شرکت‌ها باید این چک‌ها را بدهیم. شوهرم با آقای یقینی همکار بود و او را می‌شناخت.»

 

 

ترس یا فرار 

ولی پهلوان درحالی از یقینی سخن می‌گفت که اصلا او در دادگاه نبوده. اما چرا؟

 

علی اکبر یقینی چه بخواهد چه نه یکی از متهمین بانک سرمایه است اما او توانسته بود با قید وثیقه آزاد باشد. 

 

اما اکنون دوروایت در مورد او مطرح شده است؛ متواری شدن یا ترس از حضور دردادگاه. البته روایت سومی هم درمورد یقینی مطرح بود و آن بستری شدنش در بیمارستان است. برای نخستین بار که عده ای از متواری شدن علی اکبر یقینی گفتند یک مقام مسئول در گفت‌وگویی اعلام کرد که یقینی متواری نشده و در یکی از بیمارستان‌ها تحت مداوا قرار دارد.

 

اما ماجرا زمانی‌هالیوودی تر می‌شود که مانند فیلم‌های اکشن، سررسیدن مسئولین بربالین یقینی با اتاق خالی بیمار روبه رو می‌شوند. بعدتر هم ارسال یک نامه مرموز از یک جای مخفی خطاب به نمایندگان دادگاه از سوی او ماجرا را هم پیچیده تر و هم پلیسی‌تر می‌کند. 

 

 این نامه باعث شد تا نماینده دادستان بگوید:«گفته بودند که ایشان در بیمارستان هستند اما به بیمارستان رفتیم و تحقیق کردیم دیدیم ایشان در آنجا نبودند.»

 

به گزارش میزان، نماینده دادستان ادامه می‌دهد:« آقای یقینی دیشب یک نامه فرستادند و گفته‌اند که من ترس دارم و به خاطر همین است که در دادگاه حاضر نمی‌شوم.»

 

همه این‌ها یعنی اینکه او متواری شده است. از قرار معلوم هم با وثیقه پنج میلیاردی و شخص ثالثی که باعث شد موقتا آزاد باشد و بعد در بیمارستان بستری بوده و سپس از آن جا فرار کند. 

 

فایل صوتی یک تهدید 

اکنون ضمن صدور دستور ضبط وثیقه پنج میلیاردی دستور دستگیری و جلب یقینی هم صادر شده است.

 

اما بعد دیگر این داستان که ماجرای یقینی را‌هالیوودی تر می‌کند بیان این ماجراست که یقینی هراسش از آمدن به دادگاه را بیش از آنکه از حجم اتهاماتش بداند؛ از متهمان دادگاه می‌داند! چرا که مدعی است او برای حضور دردادگاه از جانب آنان تهدید شده است و فایل‌های صوتی این موضوع هم دراختیار قاضی پرونده است. آن طور که قاضی پرونده می‌گوید:« لازم باشد فایل صوتی که آقای یقینی از سوی برخی متهمان تهدید شده است را ارائه خواهیم داد.» ظاهرا این فرد از سوی برخی متهمین تهدید شده است که در جلسات حاضر نشود.

 

 با این حال قاضی پرونده می‌گوید دستور جلب ایشان را در اختیار ضابطین از همان روز اول گذاشتیم اما ایشان حق دفاع را از خود سلب می‌کنند.

 

از همین رو به نظر می‌آید که فرار یقینی و جذابیت آن برای سناریوهای پلیسی و جنایی کم از تغییر شکل دادن‌های متمادی مرجان شیخ‌الاسلامی و خروج او از کشور در پرونده پتروشیمی که حسابی این روزها داغ است نداشته باشد.

 

 

آفتاب یزد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------