آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

محمود صادقی: امیدواریم رئیسی از استقلال قضات در مقابل فشارهای بیرونی حمایت کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , محمود صادقی
با آمدن آقای رئیسی امیدواری ایجاد شده است که از جمله دلایل این امیدواری این است که وی سابقه قضایی دارد. 

 محمود صادقی با اشاره به انتصاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه گفت: با آمدن آقای رئیسی امیدواری ایجاد شده است که از جمله دلایل این امیدواری این است که وی سابقه قضایی دارد و این اولین بار است که رئیس قوه قضاییه با چنین ویژگی انتخاب می شود. وی ده سال ریاست سازمان بازرسی بودند و کارشان در این حوزه آنطور که شنیدم مطلوب بوده است، مضاف بر اینکه وی از لحاظ اخلاق فردی خوش نام هستند.

 

نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: در حکمی که رهبر انقلاب برای وی صادر کردند اوصافی ذکر شد که اولین بار بود برای رئیس قوه قضائیه از این اوصاف استفاده شده بود، ایشان در حکم شان ضمن اشاره به تحصیلات حقوقی آقای رئیسی به فقاهت وی نیز اشاره کردند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خطر نشان کرد: رهبری اشاره‌ای  به قانون اساسی و وظایف قوه قضائیه در بحث گسترش عدل و آزادی‌های مشروع داشتند که این مسئله امیدواری های را ایجاد می‌کند که در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه شاهد تحولاتی باشیم .

 

این عضو فراکسیون امید افزود: انتظار می رود با این نشانه‌ها شاهد یک نوع تحول گفتمان و‌ رویکرد در قوه قضاییه باشیم و قوه قضائیه در تراز جمهوری اسلامی عمل کند. آقای رئیسی نابسامانی‌هایی را که در مجموعه وجود دارد با توجه به سابقه فعالیت و حضورشان در این دستگاه بهتر می شناسند .

 

وی بیان کرد: مادر حال حاضر بحث اطاله دادرسی‌ها ، دسترسی به وکیل و حق انتخاب آزادانه وکیل ، دخالت نهادهای بیرونی در امر قضایی را داریم که البته رهبری به بحث شرافت قاضی نیز در این زمینه اشاره کردند.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: مهمترین عاملی که می تواند شرافت قاضی را پاس بدارد پاسداشت استقلال قاضی است یعنی اینکه کسی در پرونده های قضایی مداخله نکند و قاضی را تحت فشار قرار ندهد،الان ما شاهد هستیم که در پرونده های سیاسی و امنیتی از بیرون پرونده سازی می شود و ضابطین و بازجویان دیدگاه‌های خودشان را به برخی از قضات تحمیل می کنند که ما انتظار داریم قوه قضاییه از استقلال قضات در مقابل فشارهای بیرونی حمایت کند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سوابق آقای رئیسی در سازمان بازرسی امیدواریم که وی در مبارزه با فساد با جدیت عمل کنند. سازمان بازرسی مجموعه عظیم و تخصصی است که اگر مقتدرانه، بی طرفانه و به موقع عمل کند می تواند جلوی بسیاری از مفاسد را بگیرد و نقش پیشگیرانه داشته باشد .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------