آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

افشاگر فسادهای پشت‌پرده در تیررس دلواپسان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,دلواپسان

 

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئولان دفتر وزیر نفت از مراجعان مبالغی دریافت می‌کرده‌اند، گفت: فرد نزدیک به زنگنه پس از شنیدن حضور نیروهای امنیتی در دفتر وزیر سکته کرده است. هدایت‌ا... خادمی با ادعای اینکه کارکنان دفتر بیژن زنگنه در ازای ارائه خدمات عادی در دفتر وزیر از همه اقشار اربابان رجوع مبالغی را به اسم کمک به نیروهای خدماتی دریافت کرده‌اند، از اتفاقات عجیب و نگران‌کننده‌ای در دفتر وزیر نفت خبر داده است.

 

به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های ثروتمندترین وزارتخانه کشور تمامی ندارد. یک روز پرونده بدهی‌ها و اختلاس‌های بابک زنجانی مطرح می‌شود و روز دیگر سوءاستفاده مالی گسترده مرجان آل‌آقا و همدستانش در کاسبی تحریم‌های نفتی! وزیر نفت به‌تازگی در ارتباط با پرونده بابک زنجانی در جمع خبرنگاران گفته بود: رقم کلاهبرداری او بالاترین رقم کلاهبرداری ایران است و می‌خواهند با آدرس غلط درباره پرونده بازرگانی پتروشیمی، پرونده زنجانی را به سایه ببرند. زنگنه افزوده بود: زنجانی نه تنها پول نفت را دزدیده است بلکه پولی که بابت پرداخت به پیمانکاران در اختیار وی بوده است را نیز به پیمانکاران تخصیص نداده است. وزیر نفت تاکید کرده بود: پشت خیلی از افرادی که به من تهمت می‌زنند، زنجانی است.

 

او همچنین در مورد سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره فروش نفت در زمان تحریم هم تصریح کرده بود: برخی موارد را به دستگاه‌های دولتی سپرده بودند که غیرقانونی بود. پول ما را خوردند و ما بعدا متوجه شدیم. وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها نیز خارجی بودند، افزود: این عددها قابل قیاس با بابک زنجانی نبود. بیش از دو‌میلیارد دلار به‌صورت نقد به بابک زنجانی داده بودند که به پیمانکار پرداخت کند اما او این کار را نکرد. اکنون به‌نظر می‌رسد موج جدیدی برای فشار بر وزارت نفت به‌عنوان مهم‌ترین منبع مالی دولت و کشور و شخص بیژن زنگنه به‌عنوان سکاندار قدرتمند این وزارتخانه به راه افتاده است و سخن وزیر نفت مبنی بر اداره‌کردن فشارها بر وزارت نفت به پشتوانه پول‌های بابک زنجانی چندان دور از ذهن و واقعیت نیست.

 

حمله به وزیر نفت با اخبار غیرمستند

یک نماینده اصولگرای مجلس در اظهاراتی عجیب از یک جریان غیرعادی در دفتر وزیر نفت و ورود یک نهاد امنیتی به این اتفاقات خبر داده است. هدایت‌ا... خادمی در گفت‌وگو با «خانه ملت» گفت: طبق شنیده‌ها، در دفتر وزیر نفت برای نیروی‌های خدماتی حسابی باز شده است و مسئولان دفتر آقای زنگنه از مراجعه‌کنندگان، افراد دارای قرارداد با وزارت نفت، موسسان شرکت‌های نفتی و گازی و... درخواست واریز مبلغی به حساب نیروهای خدماتی جهت انجام کارشان را داشته‌اند و در ادامه نیروهای خدماتی این مبالغ واریزی به حسابشان را تحویل مسئولان دفتر آقای زنگنه می‌دادند و حتی آنجا برای این کار دستگاه کارتخوان گذاشته بودند. نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظاهرا مسئولان دفتر زنگنه با این توجیه که گروه‌های واسطه‌ای برای انجام کار شما تشکیل می‌شود و وجه دریافتی نیز برای انجام کار توسط آن گروه‌هاست، از مراجعان درخواست کشیدن کارت می‌کردند.

 

او اضافه کرد: احتمالا نیروهای خدماتی از اصل این جریان بی‌خبر بوده و یا مجبور و وادار به بازکردن حسابی برای واریز وجوه دریافتی از مراجعه‌کنندگان، افراد دارای قرارداد با وزارت نفت، موسسان شرکت‌های نفتی و گازی و... شده‌اند. خادمی همچنین خبر داد: یکی از مسئولان دفتر وزیر نفت که گویا ارتباط خوبی نیز با آقای وزیر دارد و از دفتر وزیر به شرکتی در ترکیه رفت‌وآمد داشته، پس از شنیدن خبر حضور نیروهای امنیتی در دفتر وزیر و بازجویی از کارکنان سکته کرده و راهی بیمارستان شده است. این نماینده مجلس افزوده است: با توجه به اینکه نهادهای نظارتی وارد موضوع شده‌اند باید فرصت داد تا از جزئیات این ماجرا دقیق‌تر پرده‌برداری شود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس از مدت‌زمان انجام این اقدام در دفتر وزیر نفت و میزان رقم دریافتی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 

اکنون این سوال مطرح می‌شود که چگونه است این نماینده اصولگرای مجلس که تا حدی از جزئیات موضوع باخبر است که آن را در گفت‌وگو با یک خبرگزاری بیان کرده، از مبالغ و مدت‌زمان این اتفاقات اطلاعی ندارد. باید پرسید که ایراد یک تهمت یا بیان یک خبر به‌صورت ناقص - در صورتی که آن را واقعی بدانیم- در شرایط کنونی چه کمکی به وضعیت اقتصادی و حل مشکلات مردم خواهد کرد؟ آیا تنها موجی از تشویش را در جامعه به‌وجود نمی‌آورد؟ آیا در ادامه ذهنیت منفی ایجادشده در مردم نسبت به فساد در حوزه نفت و انرژی، این اقدام نوعی حمله به وزیر نفت به‌عنوان افشاگر فسادهای پشت‌پرده نیست؟ به‌نظر نمی‌رسد این‌گونه اقدامات مسیر سازندگی را دنبال کرده و در راستای منافع مردم باشد؛ چرا که بهتر بود ابتدا پیگیری و منتج به نتیجه شده و سپس در خبرگزاری «خانه ملت» اعلام می‌شد.

 

تداوم اختلافات نماینده با وزارت نفت

وزارت نفت به سکانداری باتجربه‌ترین وزیر نفت ایران، همواره مورد هجوم و حمله قرار داشته است.

 

اکنون که پرونده سوءاستفاده مالی یک شرکت پتروشیمی در دوره محمود احمدی‌نژاد از دارایی‌های ملت، به مدد وزیر نفت علنی شده و در حال بررسی ا‌ست، علم‌کردن برخی اخبار جدید و بی‌مایه از یک‌سو و زنده‌کردن پرونده‌هایی همچون کرسنت که بارها درباره آن صحبت شده و جزئیات آن شرح داده شده است، یک نظریه را به ذهن متبادر می‌کند و آن، تداوم دشمنی‌ها با آرامش ملت و ضدیت با روند مبارزه با فساد و نیز افشاگران این فسادهاست. بگومگوهای وزارتخانه زنگنه و هدایت‌ا... خادمی در سالجاری هنوز روی صفحات روزنامه‌ها و سایت‌های معتبر موجود است. اختلافاتی که از فیش حقوق نجومی آقای نماینده و دریافتی او از این وزارتخانه آغاز شد و با اخبار مستدل سوءاستفاده از امکانات وزارت نفت در زمان نمایندگی مجلس و بیش از مهلت مقرر ادامه یافت.

 

این خبرها هدایت‌ا... خادمی را بیش از پیش به‌عنوان منتقد وزارت نفت در همه حوزه‌های اجرایی، قراردادها و موضع‌گیری‌ها مطرح کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد درگیری‌ها با وزارت نفت آنقدر بالا گرفته است که پیش از حصول نتایج بررسی اتفاقات مطرح شده، با عنوان کردن نام وزیر و یا اشاره به نزدیکان او، کمر به ریشه‌کن کردن وزارت نفت آن هم در شرایطی که به ثبات و آرامش نیاز است، بسته‌اند. آیا بهتر نبود این نماینده مجلس نیز پیش از آنکه نتایج بررسی‌ها روشن شود، اقدام به تشویش اذهان عمومی نمی‌کرد و در صورت حصول اطمینان نیز، از افراد دخیل در این اتفاقات به‌صورت علنی نام می‌برد؟ چرا که به‌نظر می‌رسد هدف از نقل این‌چنینی اخبار نه مبارزه با فساد و سوءاستفاده کارکنان یک دفتر از نام و ارتباطات وزیر نفت و تنبیه عاملان واقعی، بلکه تخریب چهره بیژن نامدار زنگنه باشد، اما در صورت صحیح‌بودن ادعای این نماینده مجلس باید از وزیر نفت نیز انتظار داشت در تداوم مسیر مبارزه با فساد و سوءاستفاده‌های شکل‌گرفته در وزارت نفت و سازمان‌های وابسته، دفتر کار خود را نیز از لوث این مفاسد پاک کند.

 

 

آرمان/ زینب مختاری 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------