آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

قاسمی: دولت آمریکا مسئول نتایج مخرب سیل‌های اخیر ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی وزارت خارجه
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اینکه دولت آمریکا اقداماتی در تضاد با معیارهای بین‌المللی اتخاذ کرد و حساب‌های هلال احمر ایران را بست از کمک‌های بشردوستانه برخی کشورها به سیل‌زدگان ایران از جمله کویت تقدیر و تشکر کرد. 

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد لبنان گفت: دولت آمریکا مدعی است که به دنبال خدمت به ملت ایران و تحقق وضعیت بهتر برای آن است اما حوادث اخیر نشان داد که این گفته‌ها تنها ادعاهایی مضحک و تلخ است.

 

وی افزود: در سیل‌های اخیر که مناطق زیادی از کشورمان را در برگرفت و منجر به خرابی و جان باختن ۷۰ نفر شد، متأسفانه دولت آمریکا اقداماتی در تضاد با معیارهای بین المللی اتخاذ کرد و حساب‌های هلال احمر ایران را بست. همانطور که می‌دانید بستن حساب‌های هلال احمر امکان پذیر نیست زیرا یک مؤسسه بشردوستانه است اما در نهایت آمریکا از رسیدن کمک‌های خارجی به ایران چه از سوی هموطنان ایرانی خارج کشور و چه از سوی دیگر ملت‌ها ممانعت کرد.

 

قاسمی گفت: دولت آمریکا مسئول نتایج مخرب سیل‌های اخیر ایران است و ما به تمام دنیا اعلام می‌کنیم که در مسائل انسانی و بشردوستانه نباید چنین اقدامات آزمندانه ای را پذیرفت. حتی در جنگ‌های بزرگ، ما دیدیم که هیچ کس نمی‌تواند از فعالیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در جهان ممانعت کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین از کمک‌های بشردوستانه برخی کشورها به سیل زدگان ایران از جمله کویت تقدیر و تشکر کرد و گفت: چنین اقداماتی نشان دهنده همبستگی اسلامی و انسانی است. برخی کشورهای اروپایی نیز اقدامات این چنینی اتخاذ کردند.

 

بهرام قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا ایران این اقدام آمریکا را از طریق دادگاه‌های بین المللی پیگیری خواهد کرد گفت: این موضوع درحال بررسی است. آمریکایی که مدعی رهبری جهان است به معیارهای انسانی و حقوق بشر احترام نمی‌گذارد و جامعه بین المللی ، ملت‌ها و نخبگان جهان باید با این اقدامات غیرانسانی آمریکا مقابله کنند زیرا چنین اقداماتی منجر به هرج ومرج می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------