آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

تبرئه مدعی تقلید صدای رئیس‌جمهور



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,رئیس‌جمهور

 

«تبرئه» همین یک کلمه شادی را به یک دلواپس هدیه داد؛ موضوع به شکایت حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور درباره ادعای کریمی قدوسی نماینده دلواپس مجلس باز می‌گردد. در تیرماه 95 هجمه‌های دلواپسان و مخالفان دولت به پاستور و رئیس‌جمهور پررنگ شد و در همان زمان محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اقدامات به گفته این نمایندگان غیرمجاز آقای حسین فریدون خواستار برخورد و ممانعت از ورود وی به نهاد ریاست جمهوری شدند.

 

در همین راستا این نمایندگان در بخشی از نامه خود نوشتند: «آقای رئیس‌جمهور! اخیرا در منابع خبری معتبر و مکتوب دستیار ویژه شما با تقلید صدای جنابعالی برای پیش‌برد اهداف فوق‌الذکر و در واگذاری زمین‌هایی در کیش با کمک بعضی دیگر از مدیران نهاد و اخذ حق دلالی نقش داشته است. حضرتعالی بنا بر این اخبار که خدمت شما هم رسیده، ایشان (دستیار ویژه) را از خودتان دور نموده‌اید ولی ایشان همچنان تلاش می‌کند در کنار شما باشد و در امور دخالت کند.»

 

ماجرای تقلید صدای حسن روحانی توسط برادرش روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه 95 باز هم مطرح شد چنانکه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه دستیار رئیس‌جمهور تاکنون بارها به دلیل پرونده‌های سنگینش به دادگاه احضار شده گفت: «یکی از پرونده‌های حسین فریدون تقلید صدای رئیس‌جمهور است؛ در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیرمجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند.» این نماینده مجلس اظهار داشت: «حسین فریدون به منظور این اقدام غیرقانونی به دادگاه احضار شده و روحانی نیز از این موضوع باخبر است. حتی گزارش‌های آن نزد مقامات است که با پی‌نوشت خواستار برخورد رئیس‌جمهور پیرامون این مساله شده‌اند.»

 

البته در همان زمان حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهوری به ایرنا گفت: «طرح چنین اخباری از جمله تقلید صدای رئیس‌جمهوری برای لغو سفر مولاوردی معاون روحانی در امور زنان و خانواده از اساس کذب بوده و ادامه همان خبرسازی علیه دولت است.» کریمی قدوسی همچنین مدعی شده بود که فریدون به دلیل همین اقدام غیرقانونی به دادگاه احضار شده است؛ در حالی که دستیار ویژه رئیس‌جمهوری به ایرنا گفته است «به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد».

 

تبرئه کریمی قدوسی!

در نهایت دیروز رای بدوی صادر شد. «موج» نوشت؛ وکیل مدیرمسئول خبرگزاری دانشجو درباره شکایت فریدون از این خبرگزاری و کریمی قدوسی گفت: این شکایت در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا دادگاه در تاریخ ۱۸ فروردین امسال مبادرت به صدور رأی و متهمان را از شکایت مطروحه تبرئه کرد. حسن قاسمی افزود: دادگاه در حکم صادره با توجه به نظر اعضای هیات منصفه که به اتفاق آرا متهمان را از اتهامات انتصابی، مجرم تشخیص ندادند و به لحاظ فقدان عنصر معنوی جرم و عدم احراز بزهکاری به استناد ماده ۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوبه سال ۹۲ و به اقتضای اصل کلی برائت و تبصره یک ماده ۴۳ قانون مطبوعات رأی به برائت خبرگزاری دانشجو و آقای کریمی قدوسی از اتهام انتصابی صادر کرده است.

 

طرح ادعا، با چه هدفی؟

«نامه نیوز» دیروز نوشت: «جواد کریمی قدوسی شخصيتی است كه به ادعاهايش معروف است؛ ادعاهايي كه معمولا تكذيب مي‌شود و سند و پايه خاصي ندارد. شايد در ابتدا ادعاهای او با واكنش‌های متفاوتی روبه‌رو مي‌شد اما چندی است كه پس از اظهاراتش عموم شخصيت‌هاي سياسي سخنانش را جدی نمي‌گيرند زيرا بارها مشاهده شده كه هيچ مبنایی در ادعاهاي كريمی قدوسی وجود ندارد.

 

روزی عليه رئيس‌جمهور فعلی، روز ديگر عليه رئيس‌جمهور اسبق و در موقعيتی ديگر عليه نهادهای خاص سخن مي‌گويد و بسياري از شخصيت‌هاي مورد اعتماد نظام را در معرض اتهام‌ قرار مي‌دهد و معلوم نيست كه در پس چنين رويكردي چه هدفي را دنبال مي‌كند؟ او در آخرین ادعای خود از جلسه‌ای گفته است که در آن رهبر انقلاب خطاب به محمود احمدی‌نژاد گفته‌اند: «چقدر به شما گفتم قهرمان شدن راه دارد.

 

راه آن این نبود که شما رفتید. روزی که من با معاون اولی آن بنده خدا (مشایی) مخالفت کردم منتظر چنین روزی بودم. اگر به من خبر می‌دهند که آقای هاشمی رفسنجانی با اقبال مواجه شده است برای این است که نماد اعتراض به شما شده است. بسیاری از افراد در این قضیه اشتباه کردند اما بیش‌ترین اشتباه از آن شماست. این همه حمایت بچه حزب‌اللهی‌ها را دست‌کم گرفتی. شما برای من چه گذاشته‌اید که انجام بدهم.

 

بروید و هیچ انتظاری از من نداشته باشید». کریمی قدوسی درحالی این خاطره را گفته است که طبق عادت پیشین خود هیچ سندی برای آن ارائه نکرده است؛ از سوی دیگر معلوم نیست که چرا خاطراتی که او می‌گوید یک‌نفره است یعنی هیچ مقام سیاسی دیگری به انحای مختلف آن را روایت نکرده است؛ از سوی دیگر در صورت صحت این خاطره نیز موضوع مورد پرسش این است که چرا این نماینده مجلس جلوتر از دفتر مقام معظم رهبری عمل می‌کند؟ اگر رهبر انقلاب چنین سخنی را به رئیس‌جمهور پیشین گفته باشند و به مصالحی از علنی شدن آن خودداری شده باشد، چرا کریمی قدوسی بدون در نظر داشتن هرگونه مصلحت سیاسی آن را روایت می‌کند. این موضوعات در حالی است که روایت کریمی قدوسی از سخنان مقام معظم رهبری به محمود احمدی‌نژاد درست باشد در غیر این صورت که مانند ادعای پیشین او باید در اصل صحت آن تردید کرد.

 

دیگر آنکه کریمی قدوسی و اعضای جبهه پایداری که بر همه می‌تازند و خود را محور ارزش‌ها و اصول راستین انقلاب می‌دانند در شرایطی چنین بر احمدی‌نژاد می‌تازند که فراموش کرده‌اند روزگاری خود از حامیان اصلی او بودند. برای مثال کافی است به نطق جواد کریمی قدوسی در مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال88 یعنی حدود یک ماه پیش از برگزاری انتخابات88 نگاهی بیندازیم. او با اشاره به محبوبیت ویژه احمدی‌نژاد در میان اصولگرایان گفته بود: «روزبه‌روز اجماع اصولگرایان بر احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود و بر محبوبیت او افزوده می‌شود».

 

جواد کریمی قدوسی با اشاره به حضور فعال اصولگرایان در عرصه انتخابات اظهار کرده بود: «اتفاق نظر تمامی اصولگرایان بر احمدی‌نژاد است و اجماع بر وی، روزبه‌روز در خانواده اصولگرایان بیشتر و بیشتر می‌شود». این سخنان به ذات خود ایرادی ندارد زیرا هر فردی مختار است از هریک از نامزدهای انتخاباتی حمایت کند اما محل پرسش از کریمی قدوسی این است که چطور افرادی که خود را تراز انقلاب می‌دانند، مواضع خود را فراموش کرده‌اند؟

 

آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------