آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

امیری: عربستان نمی‌تواند جایگزین نفت ایران شود/ خرید نفت ایران به صفر نمی‌رسد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,معافیت نفتی آمریکا
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که «عربستان نمی‌تواند جایگزینی برای نفت ما باشد»، گفت که پیش بینی می‌شود با قطع معافیت نفتی آمریکا به کشورها شاهد افزایش قیمت نفت باشیم. البته که دراین وضعیت هم بعید است میزان خرید نفت ایران به صفر برسد. 

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اقدام آمریکا در تمدید نکردن معافیت ۸ کشور برای خرید نفت به ایران گفت: پالایشگاه این کشورها بر اساس نفت ایران تنظیم شده است که اگر قرار باشد از ایران نفت بخرند باید هزینه‌ زیادی برای تغییر پالایشگاه‌هایشان بپردازند. اقدامی که هزینه بر خواهد بود. به همین دلیل ژاپن و چین رایزنی‌هایی را برای تمدید معافیت انجام داده بودند.

 

وی افزود: از طرف دیگر عربستان که قول جایگزینی نفت ایران را در بازار داده بود عملاً نمی‌تواند جایگزین نفت ما باشد و این که دو میلیون نفت ایران را به بازار بدهد چون اصلاً از نظر فنی چنین امکانی را دارد باید از ذخایر استراتژیکش استفاده کند که این ذخایر هم پاسخگو نیست.

 

امیری ادمه داد: کشورهای لیبی و نیجریه هم نتوانستند به بازار نفت برگردند. لیبی دچار چالش‌های سیاسی است و نمی‌تواند همچون گذشته نفت تولید کند. تولید اوپک پلاس انقباضی است کما این که می‌خواهند در تصمیمی اوپک پلاس را امنیتی کنند تا قیمت‌ها بالا نرود. کانادا هم نتوانست برنامه افزایش تولید خود را عملیاتی کند. ونزوئلا نیز که با تحریم شدید دچار مشکل است. برزیل می‌خواست جای ونزوئلا را بگیرد که بعید است بتواند در روز بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ بشکه بفروشد.

 

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در جمع بندی گفت: اینها نشان می‌دهد که نمی‌توانند بازار فروش دو و نیم میلیون بشکه نفت ایران را تأمین کند که دچار افزایش قیمت نشود. لذا پیش بینی‌ها این است که این عدم معافیت باعث افزایش قیمت نفت می‌شود که این همان چیزی است که ترامپ از آن وحشت دارد. لذا می‌توان گفت که در چنین شرایطی بعید است خرید نفت ایران به صفر برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------