آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

واعظی: آمریکایی‌ها بیشتر به‌دنبال جنگ روانی هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , واعظی
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند. 

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: در جلسه امروز مهم‌ترین بحث درباره تصمیم اخیر آمریکا بود. اعلام کردیم این تصمیم قطعا مانع فروش نفت ایران نخواهد شد و بعد از تصمیم روز دوشنبه آمریکا باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم، چرا که این موضوع از دو بعد مهم است.

 

وی افزود: اول اینکه از نظر سیاست خارجی مهم است که همه باید در دولت دید یکسان به این مساله داشته باشیم و از سوی دیگر باید گزینه‌های مختلف که در گذشته تدوین کرده بودیم را بررسی کنیم.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده بود اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم باید کشور را به خوبی اداره کنیم، تصریح کرد:  معلوم است اعلام کاخ سفید، محدودیت‌هایی برای ایران بوجود می‌آورد، اما آنها بیشتر دنبال جنگ روانی و دنبال تبلیغات گسترده هستند اما از دوشنبه شاهدیم هم اطلاع‌رسانی خوبی توسط صدا و سیما انجام شده و هم اینکه مردم آگاهی داشتند و مساله را جدی نگرفتند به گونه‌ای که می‌بینیم این مساله تاثیر آنچنانی در بازار ارز و بقیه بخش‌ها نداشته است.

 

وی ادامه داد: در جلسه امروز صحبت کردیم در داخل و خارج چگونه با این موضوع برخورد کنیم که آقای روحانی هم مطالبی را در این زمینه بیان کرد.

 

واعظی با تاکید بر اینکه باید قوای سه گانه و نهادهای مختلف دست به دست هم دهیم در برابر فشارها خود را آماده کنیم، اظهار کرد: از سوی دیگر باید اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود. این آخرین تلاش‌های آمریکا است، واشنگتن هر چه در توان داشته انجام داده و تاثیراتش را هم دیده‌ایم. در واقع بعد از ۱۳ آبان اقدامات آمریکا تاثیرگذار نبوده و آنها فکر می‌کردند با تروریستی اعلام کردن سپاه اتفاق بزرگی می‌افتد در حالی که این مساله باعث وحدت بیشتر مردم شد.

 

وی افزود: آنان سعی کردند از سیل برای جدا کردن دولت و مردم استفاده کنند و نشد. این تصمیم روز دوشنبه آنها هم باعث همبستگی بیشتر می‌شود، ما برنامه‌ریزی کردیم دولت و همه قوا زیر زعامت رهبری امور را به خوبی پیش می‌بریم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره معرفی سخنگوی دولت اعلام کرد: درباره سخنگویی هفته قبل ۴ نفر را با مشورت کمیته‌ای که رییس جمهور مشخص کرده بودند بررسی و این ۴ نفر را به آقای روحانی پیشنهاد کردیم که رئیس‌جمهور خواست با دو نفر از این افراد صحبت شود، اما هر وقت قطعی شد اعلام می‌کنیم.

 

واعظی در پاسخ به سوالی با این مضمون که "با توجه به اعلام آمادگی عربستان و امارات برای جبران کمبود نفت ایران، این اطمینان را می‌دهید که درآمد ارزی کشور کاهش پیدا نکند؟ " گفت: بله قطعاً ما صادرات نفتمان را خواهیم داشت. کاری که عربستان و امارات انجام می‌دهند یک اقدام خصمانه علیه ایران است و قطعاً آنها عاقل‌تر از این حرف‌ها هستند که به خاطر یکی دو سال روی کار ماندن ترامپ بخواهند با کشوری اینگونه دشمنی داشته باشند که برای همیشه همسایه آنها در منطقه است. باید منطقه، منطقه آرامی باشد. ما اهل برخورد نیستیم اما از این دو کشور می‌خواهیم در اقداماتشان تجدید نظر کنند.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با به وجود نیامدن چهره‌هایی مثل بابک زنجانی در دوره تحریم‌های اخیر گفت: این نگرانی درست است به هر حال هنگامی که می‌خواهیم نفتی را به فروش برسانیم با چنین موانعی رو به رو هستیم. روش‌هایی را پیش می‌گیریم که ممکن است روش متعارف باشند؛ بر این اساس ما تلاش بسیاری در این دوره کردیم، کمیته‌ای در وزارت نفت تشکیل شده است که نظارت عالی بر عملکردها داشته باشند و از این دوران حداکثر استفاده را خواهیم کرد که فروش نفت ما به خزانه باز گردد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به حاشیه‌ها پیرامون سفر رییس جمهور به کردستان تصریح کرد: لغو این سفر دلیل خاصی ندارد. مقدمات سفر را آماده کردیم اما دو مورد را به ما گزارش دادند یکی اینکه بارش برف صورت گرفت هوا سرد بود و دیدار مردمی جایی بود که مردم دچار سرما و سختی می‌شدند. نکته دوم این بود که  بعد از اینکه سفر را طراحی کردیم شرایطی پیش آمد و آقای رئیس جمهور باید جلسات گسترده‌ای می‌گذاشتند که مسائل را از نظر سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و کل کابینه و دستگاه‌های ذی‌ربط را توجیه کنند. امروز صبح قرار بود در سنندج باشیم اما با توجه به اینکه اولین جلسه دولت بعد از اتفاقات اخیر بود باید در جلسه حضور می‌داشتیم. همیشه می‌توانیم به سنندج سفر کنیم اما وقتی آمریکا به دنبال بر هم زدن وضعیت است باید برنامه داشته باشیم.

 

وی در پاسخ به نگرانی‌ها درباره دو نرخی شدن بنزین و ارتباطش با اقدامات اخیر آمریکا گفت: کمیته مربوطه در حال بحث و بررسی است، فردا جلسه‌ای خواهیم داشت تا بررسی کنیم. تا کنون هیچ تصمیمی که مغایر با قانون مجلس باشد را نگرفتیم.

 

واعظی در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز گفت: آن چیزی که بسیار برای ما مهم است ارزاق مردم است. ارز ۴۲۰۰ تومانی را به آن قلم از ارزاقی که مورد نیاز مردم است که بیش از ۱۰ الی ۱۱ میلیارد دلار می‌شود اختصاص داده‌ایم. با توجه به اینکه در گذشته مقداری ضعف نظارتی وجود داشته، ما تلاش کردیم تا آن را بر طرف کنیم.

 

وی همچنین گفت: متأسفانه با توجه به اینکه نه واردات کالاهای مورد نیاز دست دولت است و نه توزیع آن تخلفات بالا رفت. به دنبال رفع آن هستیم. تا کنون ارز ۴,۲۰۰ تومان را داده ایم و تاکید رئیس جمهور این است که باید نظارت بیش‌تر شود. تاکید رئیس جمهور بر ایجاد وزارت بازرگانی بر اساس همین است که نظارت‌ها بیش‌تر شود. مسئله تولید برای وزارت صنعت معدن و تجارت با توجه به شرایط امروز کشور بسیار مهم است. این مسئله که کارگرها بیکار نشوند نیز برایش بسیار مهم است. لذا چیزی که متولی ندارد بخش بازار و ارزاق مردم است که امیدواریم مجلس محترم تصمیم بگیرد که این امر متولی پیدا کند. امیدوارم با نظارتی که بر روی ارز ۴۲۰۰ صورت می‌گیرد شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان در ارتباط با افزایش قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان گفت: رئیس جمهور به وزرای مربوطه دستور داده تا نیازهای ماه مبارک رمضان تأمین شود. آنچه که می‌توان تولید و آن چه که باید ایجاد شود تا مردم نگرانی نداشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------