از سکته فیک خزعلی تا بستری شدن بهزاد نبودی در CCU



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سکته

 

 4 اردیبهشت خبری منتشر شد که عجیب بود: «سکته همزمان سه متهم پرونده بانک سرمایه» در آن روز رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا حکم سه تن از مدیران بانک سرمایه اجرا شد؟ گفت: زمانی که متهمان برای اجرای حکم احضار شدند، نمی‌دانم چرا هر سه نفر همزمان سکته کردند و در بیمارستان بستری شدند.

 

قاضی مسعودی مقام افزود: از پزشکی قانونی خواستیم موضوع را بررسی کند. وی افزود: در حال حاضر پرویز کاظمی به زندان رفته است و در خصوص دو محکوم دیگر، معالجات در حال انجام است و گفته‌ایم اگر محکومان توانایی تحمل حبس را ندارند باید در بهداری تحمل حبس کنند که این موضوع هم در دست بررسی است.

 

وضعیت متهمان سکته کرده!

دیروز ایلنا نوشت: «مجتبی پناهی، وکیل متهم ردیف اول پرونده یعنی علی بخشایش در خصوص آخرین وضعیت بخشایش، مدیر عامل پیشین بانک سرمایه، گفت: آقای بخشایش را یک بار جلب کرده و به پزشکی قانونی بردند و پزشکی قانونی هم با بررسی وضعیت ایشان مهلتی یک ماهه داد تا پس از بهبود خود را برای اجرای حکم معرفی کنند اما چهار روز بعد ایشان را به‌رغم مهلت پزشکی قانونی دستگیر کردند.

 

وی ادامه داد: موکل بنده علاوه بر کهولت سن چند بیماری دیگر هم دارد و در حال حاضر هم در شرایط بدی بسر می‌برند و خانواده ایشان نگران هستند. این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: در قانون هم پیش‌بینی شده که اگر کسی توان تحمل زندان را نداشته باشد باید به دادگاه گزارش شده تا حکم جایگزین در نظر گرفته شود.

 

حمیدرضا محمدی وکیل محمدرضا توسلی، عضو پیشین هیات مدیره بانک سرمایه و متهم ردیف سوم این پرونده نیز در خصوص آخرین وضعیت موکل خود گفت: با صدور حکم نهایی بنده دیگر وکیل آقای توسلی نیستم اما آن چیزی که در خصوص آخرین وضعیت ایشان می‌دانم این است که همچنان در بیمارستان بستری هستند اما با توجه به لحظه‌ای بودن تصمیمات، اطلاع ندارم آیا در حال حاضر برای اجرای حکم دستگیر شده‌اند یا خیر. سیامک مدیر خراسانی وکیل متهم ردیف دوم این پرونده (پرویز کاظمی) هم در پاسخ به این سوال و در خصوص آخرین وضعیت موکلش گفت: با پایان دادگاه دیگر آقای کاظمی با بنده تماسی نداشتند و من هیچ اطلاعی از آخرین وضعیت ایشان ندارم اما اگر توان تحمل حبس برای هر یک از متهمان وجود نداشته باشد باید با صلاحدید دادگاه حکم جایگزین برای آنها در نظر گرفته شود.»

 

تایید سکته یک متهم

مطابق آنچه قاضی پرونده بانک سرمایه عنوان کرده بود بررسی سکته‌ 3 متهم به پزشکی قانونی رفت که رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت که سکته یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه -اعضای هیات مدیره سابق این بانک- از سوی پزشکی قانونی تایید شده است. احمد شجاعی با بیان این مطلب گفت: نتیجه پزشکی قانونی در مورد این فرد به مراجع قضایی اعلام شده است و مدارک پزشکی دو نفر دیگر از اعضای هیات مدیره سابق بانک سرمایه و سکته آنها نیز در حال بررسی است. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نسبت به اینکه، فردی که سکته‌اش تایید شده کدام یک از سه متهم است، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 

خزعلی هم سکته کرده بود؟

اکنون سکته یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه تایید شده است اما باید در نظر داشت پیش از این برخی زندانیان برای مظلوم‌نمایی یا به‌دست آوردن فرصتی برای خروج از زندان ادعاهایی را مطرح کرده بودند مانند دوم مهر 96 که تسنیم نوشت: «درخصوص ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر اعتصاب غذای مهدی خزعلی و مشکلات جسمی وی نیز عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران روز دوشنبه 6شهریور اعلام کرد: نامبرده به لحاظ اجرای حکم صادره قبلی تحمل حبس می‌کند و ظرف 24 ساعت گذشته سه بار پزشک در زندان وی را معاینه کرده است و ادعای این که 16روز پیاپی در اعتصاب غذا بسر می‌برد کذب است و تا‌کنون چندین نوبت اعتصاب غذای خود را شکسته، اما شهامت ندارد آن را اعلام کند و ادعای سکته قلبی او هم کذب است. جعفری دولت‌آبادی گفت: مهدی خزعلی و برخی افراد از طریق رسانه‌های معاند اخبار دروغ و خلاف واقع را علیه قوه قضائیه منتشر می‌کنند.

 

اخبار دقیق داریم که مهدی خزعلی از طریق خانمی به نام «ز-ر» که با ایشان مرتبط بوده است و ظرف روز جاری (6 شهریور) دستگیر شده و همچنین برخی بستگان خود، اخبار کذب را برای صدای آمریکا و سایت‌های ضد انقلاب ارسال می‌کند که این اقدامات، مجرمانه تلقی و قابلیت تعقیب قضایی دارد. وی انتشار اخبار کذب از سوی امثال خزعلی را با هدف موجه جلوه دادن اقدامات خلاف قانون وی ارزیابی کرد و از قضات ناظر زندان خواست وظایف خود در اجرای حکم را به نحو قاطع انجام دهند و اگر در مواردی حقوق محکومان را در حال تضییع می‌بینند، اقدام قانونی کنند و بدیهی است مسئولیت اقدامات غیرموجه محکومان از قبیل خودداری از غذا خوردن و نظایر آن بر عهده شخص محکوم زندانی است.»

 

اصلاح‌طلبان واقعی تمارض نمی‌کنند

اما برخی دیگر بر خلاف خزعلی تمارض نمی‌کنند و بیماری آنها در زندان مشهود است که به بیمارستان منتقل می‌شوند مانند بهزاد نبوی! مهر 88 که ایلنا نوشت؛ بهزاد نبوی از فعال سیاسی اصلاح‌طلب که بعد از انتخابات دستگیر شده است، به‌طور اضطراری در بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران بستری و مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون در بخشCCU بستری است.

 

صالح نیکبخت، وکیل بهزاد نبوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: دو روز پیش همسر بهزاد نبوی برای دومین بار در سه ماه و نیم گذشته موفق به ملاقات با همسرش شده و چون همسر نبوی خود پرستار بوده و به امور پزشکی وی نیز آشنا بوده است، نبوی به وی اعلام می‌کند که دچار پارگی فتق شده و توسط مسئولان زندان به بیمارستان اعزام شده و پس از بررسی و معاینه پزشکان تصمیم به عمل جراحی گرفته‌اند. وکیل نبوی افزود: همسرش با توجه به اینکه این سومین بار است که نبوی مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد، موضوع را به پزشکان متخصص همسرش اعلام می‌کند و با توجه به نظر این متخصصان متوجه مغایرت دستورات پزشکان زندان با پزشکان متخصص همسرش می‌شود و دچار نگرانی می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه همسر و پزشک متخصص نبوی متوجه کاهش ناگهانی فشار خون نبوی نیز می‌شوند، ادامه داد: آنها متوجه می‌شوند که فشار خون نبوي به 8 روی 5 رسیده است به همین دلیل پزشک قلب وی فورا دستور می‌دهد هرچه زودتر این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا علت آن مشخص شود. به همین منظور تغییراتی در دستورات دارویی قبلی داده و از طریق همسر بهزاد نبوی به مسئولان زندان اعلام می‌شود.

 

 

آرمان / یاسمین طالقانی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------