آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

چرا ‌احمدی‌نژادی‌ها این روزها می گویند از عبدالرضا داوری بی خبرند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ‌احمدی‌نژادی‌

 

دیروز و درپی انتشار شایعه چهره رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد همه چهره‌های نزدیک به او یا دیگر یاران احمدی‌نژاد، نه‌تنها از این شایعه اظهار بی‌اطلاعی کردند، بلکه برخی از آنها اعلام کردند که هیچ ارتباطی با داوری ندارند.

 

این درحالی است که داوری در این سال‌ها یکی از فعال‌ترین چهره‌های نزدیک به رئیس سابق دولت بود که در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به تبیین و دفاع از محمود احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی و مکتب معروف به «به سوی بهار» می‌پرداخت. بعد از انتشار خبر خودکشی عبدالرضا داوری در یک کانال تلگرامی، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته تاکنون خبری در این زمینه دریافت نشده است.

 

ماجراهای این چهره نزدیک به دولت سابق و همسرش این روزها یکی از داغ‌ترین اخبار و حواشی شبکه‌های اجتماعی بود. همسر داوری در روزهای اخیر اقدام به انتشار تصاویر چت‌های شخصی همسر خود کرده است و به بحث‌ها و مسائلی دامن زده است که هنوز صحت و سقم آن مشخص نیست. تصور بر این بود که شایعه خودکشی داوری نتیجه توییت‌های افشاگرانه الهام سلمانی، همسر او باشد. داوری مدعی شده بود که او و همسرش قصد متارکه داشته‌اند.

 

روز گذشته محمدرضا میرتاج‌الدینی که زمانی معاون پارلمانی احمدی‌نژاد بود، درباره داوری گفته بود: چطور می‌توانم خبری داشته باشم، چون من ارتباطی با اینها ندارم نمی‌توانم خبری داشته باشم. علی‌اکبر جوانفکر هم گفته بود هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم. بهمن شریف‌زاده، از روحانیون نزدیک به حلقه احمدی‌نژاد نیز با بیان اینکه این خبر را به نقل از رسانه‌ها شنیده است، از اصل این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد. مرتضی تمدن، از دیگر اطرافیان احمدی‌نژاد، هم در مقابل سؤالی درباره خودکشی داوری سکوت اختیار کرد.

 

خبرگزاری ایرنا اما روز گذشته به نقل از محمد محمدی، از نزدیکان داوری، نوشت که او به دلیل بیماری دیابت (قندخون) بامداد امروز در بیمارستان بستری شد و هم‌اکنون به خانه منتقل شده است. بهرام مفاخری، از دوستان نزدیک داوری، هم با بیان اینکه این خبر شایعه است، افزود: داوری به دلیل افت قند خون به بیمارستان مراجعه کرد و هم‌اکنون حال عمومی او خوب است. او هم از پاسخ به این پرسش که داوری در کدام بیمارستان بستری بود، خودداری کرده است. همسر داوری در رشته‌توییت‌های خود به نام آقای مفاخری هم اشاره کرده بود.

 

عبدالرضا داوری پس از حضور در پست‌هایی مانند سرپرستی خبرگزاری جمهوری اسلامی‌، مدیرمسئولی روزنامه گسترش صنعت، مشاورت وزیر سابق صنایع، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه مس کرمان و مدیرعاملی صندوق بازنشستگی مس در دولت احمدی‌نژاد، به عنوان تئوریسین و نظریه‌پرداز جریان مذکور وظیفه دفاع از عملکرد دولت و رفع حاشیه‌های اطراف آن را در رسانه‌ها به عهده گرفته بود.

 

در خرداد ۱۳۹۳ حکم جلب داوری صادر شد. اتهامات او نشر اکاذیب و انتساب دروغ به مسئولان بوده ‌است. عبدالرضا داوری نهایتا از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مرداد ۱۳۹۳ در صفحه فیس‌بوک خود اتهاماتی را به ناطق‌نوری و برخی اعضای خانواده او منتسب کرد که با شکایت ناطق‌نوری مواجه شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده، متهم را به سه سال حبس محکوم کرد. پیرو ابلاغ حکم، داوری در نامه‌ای به ناطق‌نوری از او طلب حلالیت و رضایت و بخشش کرد که با پاسخ مثبت ناطق‌نوری مواجه شد. داوری ادعا کرده که مطالب مندرج بعد از هک‌شدن صفحه فیس‌بوک او انتشار یافته که دادگاه این ادعای نامبرده را مردود دانسته است. داوری برای سه فقره کامنت در صفحه فیس‌بوکش، شهریور ۹۴ ازسوی قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری به شش سال و نیم حبس محکوم شد. پس از اعتراض به این حکم، پرونده در دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر مطرح و در این مرحله عبدالرضا داوری به سه سال حبس محکوم شد.

 

عبدالرضا داوری اخیرا در دفاعی دوباره از مواضع جریان احمدی‌نژاد و آنچه از آن به «نهضت به سوی بهار» یاد می‌شود، گفته بود که ما جریان دوم سیاسی در کشور هستیم. او گفته بود: «من فکر نمی‌کنم آقای احمدی‌نژاد دنبال جریان سوم‌شدن باشد. برای اطلاع از گفتمان ایشان اگر به منشور نهضت «به سوی بهار» مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که ایشان این مرزبندی را که در فضای عمومی کشور به عنوان مرزبندی سیاسی مطرح می‌شود، رد می‌کند. ما انتقاد جدی به هر دو جریان داریم، چراکه منابع کشور را در اختیار گروه‌های خاص قرار می‌دهند. درحالی‌که توده‌ها سهمی از آن منابع ندارند. از این منظر ما جریان رقیب هستیم، ولی جریان سوم نیستیم، جریان دوم هستیم».

 

سایت اصولگرای صراط‌نیوز زمانی درباره داوری نوشته بود: «داوری که تحصیلاتش در زمینه مهندسی مکانیک و تبدیل انرژی است، در حالی این روزها تبدیل به یک نظریه‌پرداز سیاسی! شده است که کوچک‌ترین تخصصی در این زمینه ندارد و تنها وظیفه بازگوکردن دستورالعمل‌های ابلاغی جریان خاص برای بزرگ جلوه‌دادن عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد و همچنین حمله به منتقدان دلسوز کشور را پیدا کرده است به همین دلیل مانند همکیش خود، علی‌اکبر جوانفکر، از ظرفیت رسانه‌های اصلاح‌طلبان و همچنین روزنامه و سایت‌های منتسب به دولت نهایت استفاده را جهت مصاحبه و ارائه تحلیل‌های ازپیش‌تعیین‌شده انجام می‌دهد». 

 

شرق  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------