آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

جنتی: شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات در بعد نظارتی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جنتی
دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی نیز باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی‌، آیت‌الله احمد جنتی در حاشیه سفر به مشهد و در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به گزارش برنامه‌های استانداری خراسان رضوی برای ایجاد تحول اقتصادی و فرهنگی در استان، اظهار کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی سرفصل‌های بسیار خوبی دارد و امیدوارم در اجرای آن موفق باشید.

 

وی افزود: برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد کارهای خوبی انجام گرفته اما برنامه‌ریزی‌ها باید در این زمینه تداوم پیدا کند.

 

جنتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات در بعد نظارتی آمادگی دارد و مدیران دولتی نیز باید در جهت اجرای قانون تلاش کنند.

 

در ادامه علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل فرسودگی ساختارهای اداری کشور، در گام نخست انقلاب اسلامی به توفیقات چشمگیری در حوزه اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق روستایی دست پیدا نکرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: طی ۴۰ سال پس از انقلاب، به رغم همه امکانات زیرساختی ایجاد شده در روستاها اعم از جاده، آب، برق و گاز، شاخص جمعیت شهرها و روستاها معکوس شده به طوری که هم اکنون ۷۴ درصد جمعیت استان در مناطق شهری سکونت دارند.

 

رزم‌حسینی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصاد خانوار روستایی و تحقق سیاست توسعه متوازن در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: برای دستیابی به این هدف، طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با مشارکت معین‌های توسعه‌گرا و ارکان مختلف حاکمیت در استان کلید خورده است.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی پیش از این در شهرستان قلعه‌گنج اجرایی شد و خوشخبتانه نتایج درخشانی هم داشت به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای با حضور سران قوا، از اجرای این الگوی اقتصاد مقاومتی حمایت کردند.

 

وی بیان کرد: برای موفقیت در انجام فعالیت‌های توسعه‌گرایی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی نیازمند همگرایی و انسجام همه ارکان حاکمیت اعم از قضائی و اجرایی هستیم که در الگوی مثلث توسعه به صورت ویژه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

 

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مجاهدان اقتصادی به شمار می‌روند، تصریح کرد: به جای آنکه مجاهدان اقتصادی را زالوصفت یا غارتگر بنامیم، باید آن‌ها را به واسطه تلاش‌هایشان در مسیر اشتغالزایی برای جوانان، تکریم کنیم.

 

استاندار خراسان رضوی مدیریت منابع آب و خاک را یکی از مهمترین برنامه‌های استان در سال‌های آینده برشمرد و گفت: در این راستا طرح همیاران آب با مشارکت دانشگاه فردوسی مشهد تدوین شده و اجرای آن می‌تواند به تعادل‌سازی میان منابع و مصارف آبی استان کمک کند.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی، هماهنگی خوبی بین بخش‌های مختلف ایجاد و الگوهایی هم برای اجرا تدوین شده اما باید پذیرفت که مشکلات ایجاد شده در سنوات طولانی را نمی‌توان در کوتاه‌مدت رفع کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------