آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

گاف مخالفان اصلاحات در بهشت!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , اصلاحات

 

 انتصاب‌های خانوادگی و رفاقتی در دوران حضور قالیباف در شهرداری موضوع غیرقابل کتمانی بود.

 

باشگاه خبرنگاران هم نوشت: لیست اسامی کارکنان شهرداری تهران حاکی از آن است که بسیاری از آنها به صورت خانوادگی در این دستگاه اشتغال یافته‌اند. نام خانوادگی برخی افراد هم که جزو نام خانوادگی‌های کمیاب است، به سادگی حاکی از روابط فامیلی این افراد با یکدیگر است؛ اما دسته‌ای دیگر از نام خانوادگی‌ها که در میان مردم متدوال‌تر هستند، به خاطر مشترک بودن نام پدر این افراد، خبر از روابط فامیلی می‌دهد؛ برای مثال طایفه «جباری نانوا» که فرزندان «عزیز» و «پرویز» هستند و فامیلی خاص و کمیابی هم به شمار می‌روند، بخش‌های زیادی از شهرداری تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

 

علاوه بر این «اظهری لمراسکی» که فامیلی خاص است نیز فراوانی قابل توجهی در لیست کارکنان فروشگاه شهروند شهرداری دارد. دی ماه سال گذشته معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران با چند پیک استخدام مواجه هستیم، نخست در سال ۸۳، دیگری در سال ۹۲ و آخرین بار در سال ۹۶.

 

تحلیل این پیک‌ها با رویدادهای سیاسی کشور ارتباط معناداری دارد در حقیقت هر وقت یک رویداد سیاسی مثل انتخابات در کشور داشتیم سازمان مدیریت شهری رفتارهایی را از خود بروز داده به گونه‌ای که ظرفیت‌ها در جهت سیاسی بهره‌برداری شده است. در حالی که تغییر وضعیت استخدام‌ها تنها به صورت آزمون استخدامی می‌تواند انجام شود اما در برخی مواقع شاهد بوده‌ایم که این تغییر وضعیت‌ها به صورت درخواست و بدون آزمون انجام شده است.

 

ابراهیم شیخ با اشاره به اینکه در اوایل سال ۹۶ شاهد چند رویداد مهم منابع انسانی در مجموعه شهرداری تهران بوده‌ایم افزود: در ابتدای سال ۹۶ مجوز برگزاری آزمون استخدامی برای ۵۰۰۰ نفر و تغییر وضعیت آنها صادر شد و به تبع این مجوز آزمون استخدامی برگزار شد و کسانی که قبلا قرارداد داشتند در این آزمون شرکت کردند و ابتدا به صورت رسمی-آزمایشی و در مرحله بعد رسمی شدند. وی ادامه داد: رویداد دیگر در این سال، افرادی بودند که در سیستم‌های پیمانکاری مشغول کار بودند این افراد از تمام شرکت‌های پیمانکاری جمع و در شرکت هادیان شهر متمرکز شدند و در عین حال بیش از ۸۰۰ نفر جذب جدید که حتی یک روز سابقه حق بیمه نداشتند برای آنها بیمه رد شد. دی ماه سال گذشته بهار آروین عضو شورای شهر تهران در صفحه توئیتری خود نوشت: استخدام بستگان مدیران ارشد و اعضای شورای شهر در شهرداری ممنوع است؛ مگر از طریق آزمون‌های رسمی. این مصوبه‌ای است که بالاخره با رأی هیأت حل اختلاف ابلاغ شد. هیأت حل اختلاف هم اعتراض هیأت تطبیق به بند 10 مصوبه مدیریت تعارض منافع را وارد ندانسته و نظر شورا را تأیید کرد.

 

سیاه‌نمایی پوچ علیه شورای شهر

اکنون آنانی که منافع سیاسی و اقتصادیشان با شفافیت اصلاح‌طلبان در شورای شهر و شهرداری به خطر افتاده، در پی سیاه‌نمایی هستند اما گاف می‌دهند. خبر انتصاب پسرعموی عضو شورای شهر تهران از شب گذشته در صدر اخبار فضای مجازی قرار گرفت. انتشار این خبر به گونه‌ای بود که موجب سوء استفاده‌های برخی از رسانه‌های خارجی شد.

 

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر دخالت وی در انتصاب یک فرد در شهرداری منطقه یک تهران اظهار کرد: خبرهایی در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر اینکه من پسرعموی خودم را با لابی‌گری در شهرداری منطقه یک تهران منصوب کردم و من باید اعلام کنم این خبر شایعه و کذب است. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: نام فرد منتسب به بنده آقای مصطفی آقاعلیخانی و نام من محمد علیخانی است.

 

علیخانی ادامه داد: آقای مصطفی آقاعلیخانی هیچ‌گونه نسبتی با بنده ندارد و طی بررسی‌هایی که بنده انجام دادم وی سابقه ۱۶ سال خدمت در شهرداری تهران را دارد و انتصاب وی از سوی شهرداری تهران انجام شده و من هیچ‌گاه در عزل و نصب هیچ فردی در شهرداری تهران دخالت نکرده‌ام. وی تاکید کرد: خبر نسبت فامیلی آقای مصطفی آقاعلیخانی با من شایعه است و من نمی‌دانم که این شایعات از کجا سرچشمه می‌گیرد. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: هرگاه در صحن شورای شهر تهران نسبت به فعالیت و مدیریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران موضوع و یا نقدی را مطرح می‌کنم بلافاصله دست نشانده‌های این معاونت در راستای تخریب بنده اقدام به شایعه‌سازی می‌کنند.

 

علیخانی تاکید کرد: دخالت من در انتصاب فردی با عنوان پسرعموی بنده شایعه‌ای است که از سوی دست نشانده‌های معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران مطرح شده است و باید اعلام کنم آنها اشتباه کردند. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: فرد معرفی شده با من هیچ‌گونه نسبت فامیلی ندارد و اخبار منتشر شده در این باره را تکذیب می‌کنم.

 

آرمان/ مطهره شفیعی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------