آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

جواد امام : نباید با هر کاندیدایی وارد صحنه انتخابات شویم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , جواد امام
رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر احساس می‌کنند که اصلاح‌طلبان کارشان تمام است این انتخابات بهترین فرصت برای حذف آنها است. بیایند برای اصلاح‌طلبان فرصت برابر را فراهم کنند و بگذارند مردم در یک رقابت آنها را حذف کنند چرا هزینه آن را شورای نگهبان و بخش‌های دیگر حاکمیت پرداخت کنند؟

جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به اینکه عده‌ای تلاش دارند که مردم را دچار سرخوردگی کنند و با پایین بود مشارکت مثل دهه هشتاد از این فضا برای پیروزی در انتخابات استفاده کنند و از طرفی می‌بینیم که اصلاح‌طلبان فعالیت و برنامه‌ای نداشته و گاها منفعل هستند،‌ گفت: اصلاح‌طلبان منفعل نیستند اما ساز و کاری که اجازه بدهد آنها به صحنه بیایند و فعالیت کنند در دست نهادهای حکومتی و شورای نگهبان است.

 

وی با اشاره به ضعف‌ها و انتقادهایی که به دولت وارد است، افزود: انتقادهای جدی به دولت وارد است و دولت دچار بی‌عملی شده است اما از آن طرف هم دست و پای دولت را بسته و در استخر انداخته‌اند و به او می‌گویند شنا کن.

 

امام ادامه داد: اگر هم مردم اقبالی به اصلاح‌طلبان نشان می‌دهند جریان مقابل اصلاح‌طلبی از تمام امکانات و قدرتشان استفاده کرده و آنقدر مانع بر سر آنها ایجاد می‌کنند که اصلاح‌طلبان موفق نشوند و مردم به این جمع‌بندی برسند که با وجود رای دادن به اصلاح‌طلبان آنها توان انجام کاری را ندارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم این خروجی ضعیف را می‌بینند اما متوجه موانعی که بر سر راه اصلاح‌طلبان هست، نمی‌شوند.

 

وی ادامه دارد: به طور مثال همین بحث انتخابات پیش روی مجلس، در حال حاضر خیلی از آقایان از جمله مجموعه آقای قالیباف و مجموعه آقای حداد فعال شده‌اند و حتی آقای احمدی‌نژاد تمام سفرهای استانی، شهری و کوه و کمری را می‌رود، برای خودشان فعالیت، یارگیری و تبلیغ می‌کنند.

 

امام افزود: همه این موارد درحالی است که تمام مشکلاتی که در دوره هشت ساله احمدی‌نژاد بوده، بارش روی دوش دولت روحانی افتاده و با وجود این همه پرونده اعتراض، اتهام و نابسامانی کسی کاری با آنها ندارد و آنها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و آنقدر هم اطمینان دارند که شورای نگهبان افراد آنها را تایید می‌کند که به راحتی برای آنها به صحبت و تبلیغات می‌پردازند.

 

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: هرگاه اصلاح‌طلبان می‌خواهند به صحنه بیایند، با هزار مانع مواجه می‌شوند و نیروهای اصلی آنها را هم رد صلاحیت می‌کنند.

 

وی افزود: در نهایت نیروهای دسته چهارم و پنجم اصلاح‌طلبی باقی می‌مانند که نه تنها هیچ تجربه نداشته و هیچ امتحانی پس نداده‌اند بلکه اصلا مشخص نیست در ناملایمتی‌ها چه اتفاقی برای آنها می‌افتد و چه تصمیم‌هایی می‌گیرند و نهایتا خروجی می‌شود ناکارآمدی جریان اصلاحات.

 

امام با اشاره به چند انتخابات اخیر که اصلاح‌طلبان پیروز آنها بوده‌اند، گفت: باید به جریان اصلاحات اجازه بدهند که با کاندیدا‌های واقعی خودش وارد صحنه رقابت بشود و طرف مقابل هم به رای مردم احترام بگذارد، نه اینکه آقایی بیاید و رسما مصاحبه کند که مردم اشتباه کردند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اگر بناست به خواست مردم تن بدهیم و اگر آزادی هست این آزادی عمل را بر اساس قانون قائل باشیم و این فرصت را در اختیار همه نیروهای اصلاح‌طلب بگذاریم. این باعث می‌شود اصلاح‌طبان بتوانند درست تصمیم بگیرند.

 

وی ادامه داد: اما اینکه موانع زیادی پیش روی اصلاح‌طلبان هست و از طرفی آدم‌های با تجربه و صاحب نام این جریان را هم نداریم نتیجه این می‌شود که با ابزار‌هایی که در اختیار دارند واخوردگی و انفعال در جامعه ایجاد کنند و موفق هم شوند.

 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایطی که ترسیم شد استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌رو چیست، گفت: با تمام پیش‌بینی‌ها و برنامه‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم و در صحنه انتخابات حضور پیدا کنیم، اگر شرایط برابر وجود نداشته باشد نمی‌توانیم رقابت موفقی داشتی باشیم.

 

امام با اشاره به اینکه شرایط رقابت برابر نیست، افزود:  به نظر می‌رسد که مردم هم به مرور آگاه می‌شوند هر چند که امروز با توجه به این وضعیتی که پیش آورده‌اند همه منتقد و ناراضی هستند و خوب می‌دانند با اینکه یک بخشی از مشکلات امروز متوجه دولت هست از یک طرف هم می‌بینیم که آنقدر بر سر راه دولت موانع گذاشته‌اند که عملا نمی‌تواند کاری کند.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا اصلاح‌طلبان با توجه به شرایط موجود باید حرف بخشی از جریان اصلاح‌طلبی که می‌گوید با هر شرایطی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم را مدنظر قرار دهند یا تعامل و رایزنی با نهادها مثل شورای نگهبان را استراتژی خود قرار دهند، گفت: انتخابات برای ما یک فرصت است و باید از این فرصت حتما استفاده کنیم اما اگر  امکان رقابت برابر نداشته باشیم، نباید با هر کاندیدایی وارد صحنه بشویم.

 

امام با تاکید بر فرصت بود انتخابات برای اصلاح‌طلبان افزود: اگر بیایند تیغ رد صلاحیت را بر نیروهای کارآمد جریان اصلاح‌طلبی بزنند و آنها را حذف کنند، نباید لیست بدهیم.

 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما زمانی می‌توانیم  لیست بدهیم که نیروی شناخته شده و توانمند و صاحب صلاحیت را به میدان بیاوریم و رقابت کنیم. اگر این رقابت نابرابر باشد، ما اصلا نمی‌توانیم وارد صحنه رقابت و شرکت در انتخابات در حد لیست دادن بشویم.

 

امام با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصمیم دقیقی برای انتخابات پیش رو نگرفته است، گفت: به هر حال تلاش خود را می‌کنیم که با یک انسجام خوب وارد انتخابات شویم.

 

وی درباره پیش‌بینی خود از مجلس آینده و اینکه برخی شکست اصلاح‌طلبان را متصور می‌شوند، گفت: اگر ماجرا تمام بود که اصلاح‌طلبان رد صلاحیت نمی‌شدند، باید بگذارند اصلاح‌طلبان بیایند و مردم برای حذف یا ماندن آنها تصمیم بگیرد.

 

امام گفت: اگر احساس می‌کنند که اصلاح‌طلبان کارشان تمام است این انتخابات بهترین فرصت برای حذف آنها است. بیایند برای اصلاح‌طلبان فرصت برابر را فراهم کنند و بگذارند مردم در یک رقابت آنها را حذف کنند چرا هزینه آن را شورای نگهبان و بخش‌های دیگر حاکمیت پرداخت کنند؟

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------