آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

ایوانکا ترامپ چه کاره دولت ترامپ است؟!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ایوانکا ترامپ
از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، کاخ سفید مرزهای تحمل آمریکایی‌ها نسبت به مداخله خانوادگی در تصمیم‌گیری ریاست جمهوری، آمیختن تعاملات تجاری رسمی دولت با کسب و کار خصوصی و توسعه استراتژی سیاست خارجی را جابجا کرده است اما اتفاق اخیر با هر استاندارد سطح پایین ترامپ هم که سنجیده شود، رکورد محسوب می‌شود. 

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به اقدامات غیر متعارف دختر ارشد رهبر کاخ سفید نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در چندین نشست عالی‌رتبه بین‌المللی و تعامل با رهبران جهان در نشست گروه بیست در ژاپن دخترش، ایوانکا را همانند یک دیپلمات و مقام دولتی واقعی در جایگاه نخست قرار داد و بعد به همراه او و جارد کوشنر، دامادش به منطقه غیر نظامی بین دو کره رفت تا با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی دیدار کند. همراهی ایوانکا و کوشنر در حالی بود که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا جایی در مغولستان به سر می‌برد.

 

انتشار ویدیویی از ایوانکا که نشان می‌دهد او برای ورود به بحث سیاستمدارانی چون امانوئل ماکرون، ترزا می و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول تقلا می‌کند، ابعاد جدیدی را فاش می‌کند؛ گویی او احساس می‌کند در جشنی خودمانی حضور دارد. ایوانکا همچنین در بازدید از نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی بعد از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا معرفی شد. روابط خارجی مبتنی بر خانواده امری غیر منطقی برای دموکراسی ماست و ایوانکا ترامپ باید عقب برود چون آمریکایی‌ها او را انتخاب نکردند و ما هیچ راهی برای مسوول دانستن او نداریم و از عملکرد او در دولت حمایت نمی‌کنیم.

 

قرار گرفتن ایوانکا ترامپ بر سر میز سران جهان نمونه‌ای از صعود یک زن حرفه‌ای نیست. اینکه فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا باشید، به خودی خود برای حضور در نشست‌های دیپلماتیک صلاحیت نمی‌آورد. زنان حرفه‌ای در داخل قوه مجریه آمریکا و خارج از دولت هستند که یک عمر زمانشان را برای خبره شدن صرف کرده‌اند؛ چه در حوزه اقتصادی، چه روابط بین‌المللی و تجارت و چه قوانین بین‌المللی یا دیپلماسی. اگر هدف دولت ترامپ اعطای جایگاهی به یک زن است، کمبود زنان حرفه‌ای با تجربه و آموزش‌ دیده که بتوانند به چنین جایگاهی برسند، حس نمی‌شود. بلکه تعداد آنها زیاد هم هست.

 

مشاهده اقدامات ایوانکا ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری پدرش نشان می‌دهد که این حضورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا او را یک مشارکت‌کننده معتبر در امور بین‌المللی به تصویر بکشد. اینها بخشی از تلاش‌ها برای وجهه‌سازی است. نباید این اقدامات را صرفا تمایل دونالد ترامپ به حضور فعال و پرشور دخترش نسبت داد. او دیگر کودک نیست.

 

او مسوول کامل سوء استفاده از موقعیت برای کسب دسترسی است. نباید فراموش کرد که ایوانکا با وجود اینکه مشاور رئیس‌جمهوری آمریکاست همچنان کسب و کار شخصی خود را دنبال می‌کند و طبق گزارش‌ها، او و کوشنر سال گذشته از راه‌های تجارت خودشان ۲۹ میلیون دلار درآمد داشتند. ایوانکا از دولت آمریکا حقوق نمی‌گیرد پس برای ما کار نمی‌کند. آمریکایی‌ها وقتی می‌بینند خانواده ترامپ در نشست‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند، این سوال را می‌پرسند: آیا به نفع کسی کار می‌کنند؟ با توجه به اینکه ایوانکا ترامپ هیچ تجربه و مهارتی در گفت‌وگوهای دیپلماتیک ندارد، پس چه منافعی با حضور او حفظ می‌شود؟» 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------