آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

دادستان کل کشور: پرونده قتل «میترا استاد» مسیر قانونی خود را طی می‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,دادستان کل کشور
دادستان کل کشور گفت: پرونده نجفی در مورد قتل «میترا استاد» هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند و شاکی شکایت کرده و فرقی بین این فرد با سایرین نیست.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه دادستان زنجان در جمع خبرنگاران در محل دادگستری استان زنجان، به فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

 

وی اظهار کرد: همه مردم در برابر منکر موظف هستند که منکر را نهی کرده و معروف را امر کنند ولی باید مراتب رعایت شود.

 

دادستان کل کشور بابیان اینکه با زبان ملایم باید امر به معرف و نهر از منکر انجام شود، گفت: مردم و آنهایی که با فقه آشنا هستند باید امربه‌معروف کنند.

 

منتظری تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و دستگاه‌های قضائی موظف هستند در چارچوب قانون با منکرات در جامعه برخورد کنند و در این میان مردم انتظار آرامش و نظم دارند ولی باید خود مردم هم‌مرزها را رعایت کنند.

 

وی بابیان اینکه به لحاظ قانون برخی منکرات که در ملأعام انجام می‌شود جرم است افزود: اگر کسی در جامعه جرم مشهود انجام دهد مأموران انتظامی با آن برخورد می‌کنند.

 

دادستان کل کشور ابراز کرد: خود مردم باید فضایی را در جامعه به وجود آوردند تا افرادی که می‌خواهند هنجارشکنی کنند نتوانند ناامنی و هنجارشکنی کنند.

 

وی به پرونده قتل میترا استاد اشاره کرد و افزود: پرونده نجفی هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند و شاکی شکایت کرده است.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه از نظر ما این پرونده هیچ امتیازی ندارد و مانند بقیه پرونده ها مراحل قانونی خود را طی می‌کند، افزود: حق خانواده مقتول است که در صورت درخواست قصاص، قصاق صورت بگیرد و در صورت قبول دیه، پرداخت دیه انجام شود و یا این اینکه گذشت کند و فرقی بین این آقا و سایرین نیست.

 

منتظری به جرایم در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم مدیریت صحیح فضای مجازی آسیب‌های زیادی از این فضا در جامعه وجود دارد و در تهران دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم یارانه‌ای تشکیل‌شده و در شهرستان‌ها هم شعبی برای جرایم یارانه‌ای اختصاص داده شده است.

 

وی گفت: مردم باید بدانند اگر فردی در فضای مجازی به آبرو، مال و شرف آنها تعرض کند اگر شکایت کند دستگاه قضائی با آنها برخورد می‌کند و با مجرمین برخورد قاطع می‌کند. باید فضای مجازی سالم‌تر و بهتر شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------