آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

واعظی: نمی‌دانیم خود کسانی‌که لیست دوتابعیتی‌ها را منتشر کرده‌اند از کجا آمده‌اند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمود واعظی
رئیس دفتر رئیس جمهوری از انتشار لیست دوتابعیتی ها توسط یکی از نمایندگان مجلس استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار لیستی از دوتابعیتی‌ها توسط کریمی قدوسی نماینده مجلس در رسانه‌ها با استقبال از این اقدام اظهار کرد: ایشان دو، سه سالی بود که می‌گفت لیستی از افراد دوتابعیتی در اختیار دارد و ما از اینکه ایشان بالاخره این لیست منتشر را کردند خوشحال شدیم.

 

وی ادامه داد: جلوی هر کدام از اسامی این لیست عبارت‌هایی از جمله «احتمالا»، «براساس شواهد» و «براساس قرائن» نوشته شده است که این‌ها به آن معناست که هر کسی براساس احتمالا شواهد و قرائن می‌تواند راجع به هر موجودی در هر جای دنیا هر مطلبی را مطرح کند که در نهایت معلوم می‌شود که حرف این آقایان هیچ‌کدام پایه و اساس ندارد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: از طرف دیگر به نظر می‌رسد که افرادی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند که ما نمی‌دانیم ریشه خودشان چیست و از کجا آمده‌اند.

 

واعظی خاطر نشان کرد: در لیست منتشر شده اسامی افرادی از بخش خصوصی با یکسری افراد معمولی قرار دارد که هیچ ارتباطی به دولت ندارند. همچنین اسامی یکی،‌دو نفر از اعضای دولت در این لیست مطرح شده که در این باره باید بگویم اعضای دولت ما پاک هستند و ما هیچ دو تابعیتی در دولت نداریم و مطالبی که در این باره مطرح شده کاملا کذب است.

 

وی گفت: به نظر می‌رسد اگر مردم هم لیست منتشر شده را ببینند، کاملا می‌فهمند که بقیه حرف‌های این افراد نیز هیچ پایه و اساسی ندارد.

 

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی درباره اعلام آمادگی نماینده عربستان در سازمان ملل مبنی بر وجود آمادگی در ریاض برای گفت‌وگو با تهران اظهار کرد: چند سالی است که عربستان برخلاف رهبران سلف خود که معمولا سیاست‌هایشان خیلی محتاطانه بود،‌ سیاست‌های بسیار بدی را در پیش گرفته است؛ نتیجه این سیاست‌ها انزوایی است که امروز این کشور هم در جهان اسلام و هم در افکار عمومی پیدا کرده است.

 

واعظی با اشاره به اقدام نظامی عربستان در یمن اضافه کرد:‌ عربستان سعودی جنگی را آغاز کرد که فکر می‌کرد ظرف چند هفته می‌تواند آن را تمام کند اما این جنگ تبدیل به جنگی فرسایشی شد که لطمه‌های بسیاری به وجهه عربستان و همچنین اقتصاد این کشور وارد کرد. ما فکر می‌کنیم که عربستان نمی‌تواند این روند را ادامه دهد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد: طبیعی است در شرایط فعلی سفیر آن‌ها در سازمان ملل مطالبی را مطرح کرده که ما همواره آن‌ها را بیان می‌کردیم. ما نیز معتقدیم که مسائل منطقه باید توسط خود منطقه و از طریق مذاکره حل شود.

 

واعظی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است که از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز مسائل خود با یکی، دو کشور منطقه را حل و فصل کند، گفت: ما هم علاقه‌مندیم مسائلی که احتمالا با یکی، دو کشور منطقه وجود دارد را از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل کنیم؛ اصولا ما از اینکه بتوانیم مسائل‌مان با عربستان و امارات را از طریق مسالمت‌آمیز حل کنیم استقبال می‌کنیم چرا که این هم به نفع ایران،‌عربستان و امارات و هم به نفع منطقه است.

 

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره سفر روز گذشته نخست وزیر عراق به تهران و اینکه آیا عادل عبدالمهدی مأموریتی از سوی انگلیستان بر عهده داشته است، خاطر نشان کرد: ایران و عراق روابط بسیار گسترده‌ای دارند و همواره در دیدارها و مذاکرات مقامات دو کشور مسائل دوجانبه در اصل قرار دارد. طبیعی است در هر دیداری که میان مقامات دو کشور انجام شده چه در سفر آقای روحانی به عراق و چه در سفر رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور به تهران، همواره مسائل منطقه و بین‌الملل نیز مطرح شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه در سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران او مأموریتی از جایی نداشته است، گفت: در مذاکراتی که با نخست وزیر عراق داشتیم، درباره مسائل خلیج فارس، امنیت آن و کشتیرانی نیز مباحثی مطرح شد.

 

واعظی همچنین درباره پیام رئیس جمهور ایران به همتای فرانسوی خود که از طریق عراقچی معاون وزیر امور خارجه به عنوان نماینده ویژه دولت ایران منتقل شد،با تأکید بر اینکه موضوع پیام روحانی به مکرون درباره برجام بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای مکرون تماس‌های تلفنی با رئیس جمهوری ایران داشته‌اند و هم در یک ماه گذشته دو مرتبه نماینده ویژه‌ای به تهران فرستادند، در پاسخ به پیام کتبی او به آقای روحانی، آقای عراقچی پاسخ ایشان را به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به پاریس برد. دیشب نیز آقای عراقچی ملاقات طولانی و خوبی با آقای مکرون داشتند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلستان و سیاست‌های او درباره ایران باتأکید بر اینکه طبیعی است زمانی که در کشوری نخست وزیر تغییر می‌کند نمی‌توان گفت همه چیز شبیه گذشته خواهد بود، خاطر نشان کرد: آنچه که الان می‌توانم درباره آقای جانسون بگویم این است که ایشان دورانی وزیر خارجه بوده است؛ نباید درباره ایشان در دوران نخست وزیری زود قضاوت کنیم بلکه باید منتظر بمانیم و ببینیم که در عمل چه اقداماتی انجام می‌شود.

 

واعظی با بیان اینکه مهمترین و بزرگترین مشکل بوریس جانسون برگزیت است، ادامه داد: در حال حاضر برگزیت سیاست داخلی و خارجی انگلستان را تحت تأثیر خود قرار داده است و آقای بوریس جانسون با این موضوع مواجه هستند. ما نیز در عمل درباره رویکرد ایشان قضاوت نمی‌کنیم و منتظریم ببینیم که چه سیاستی را در پیش می‌گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------