آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

موسوی:گمانه زنی‌ها درباره رژیم حقوقی دریای خزر نادرست است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,موسوی
سخنگوی وزارت امور خارجه بحث ها و گمانه زنی‌ها درباره تعیین رژیم حقوقی دریای خزر را "نادرست" توصیف کرد و گفت: تحول تازه ای در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر صورت نگرفته و بحث ها از سطح همکاری کشورها و مذاکرات فراتر نرفته است. 

«سید عباس موسوی» روز یکشنبه در پاسخ به سوال ایرنا درباره ابراز نگرانی برخی از تعیین حدود رژیم حقوقی خزر گفت: حضور دکتر ظریف در صحن مجلس شورای اسلامی و توضیحات ایشان برای پاسخ به سوال سال گذشته نمایندگان محترم مجلس بوده است. هیچ بحث حقوقی در این زمینه نهایی نشده است.

 

وی یادآورشد: مذاکرات تا این زمان محدود به کلیات همکاری کشورهای ساحلی خزر بوده و هیچ مبحثی درباره رژیم حقوقی و تقسیم حدود بستر و زیربستر توافق و نهایی نشده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: دریای خزر پیچیدگی ها و ویژگی های خاص خود را دارد که پنج کشور آن را احاطه کرده اند. به همین دلیل تاکنون بحث رژیم حقوقی آن نهایی نشده است.

 

موسوی گفت: هر پنج کشور تلاش کرده اند به راه حل برسند که مستلزم کار فنی و حقوقی بسیار دقیق و طاقت فرساست که در حال پیگیری است  و حرف‌هایی که در این زمینه مطرح می شود، فاقد مبنای موجهی است.

 

وی تاکید کرد:‌ ابتدا باید مذاکرات درباره روش های ترسیم خط مبدا مستقیم نهایی شود، سپس، بر مبنای آن، رژیم حقوقی تحدید حدود در قالب یک موافقتنامه پنج جانبه تدوین شود. پس از آن لایحه مربوط به آن برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود که هنوز هیچ‌کدام از این مراحل طی نشده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------