آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

سخنگوی دستگاه قضا: در برخورد با انتقادها و نامهربانی‌ها تاکید داریم که واکنشی نشان ندهیم/ جامعه هنری تقید به مسائل شرعی و مذهبی داشته باشند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , سخنگوی دستگاه قضا
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر اینکه کانال ارتباطی ما با جامعه و شهروندان هستند می‌توانند دستگا ه قضا را در مسیر ارتباط‌گیری با جامعه یاری کنند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در آیین گشایش مجتمع شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: من پیش‌تر و زمانی که در کسوت قضا به پرونده‌ها رسیدگی می‌کردم تاکید بر رسیدگی تماما قضایی داشتم اما به واسطه اینکه به عنوان سخنگوی قوه قضائیه انتخاب شدم با جامعه رسانه‌ای کشور ارتباط پیدا کردم و تلاش بر این است که بتوانیم از ایجاد نزاع در این حوزه جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: با توجه به عناوین و برنامه‌های سند تحول که مورد عنایت رئیس قوه قضائیه نیز هست توسعه ارتباطات قوه قضائیه با جامعه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی و همچنین نخبگانی کشور و حتی به شکل گسترده‌تر کل جامعه شهروندان در جهت افزایش سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه است که در نهایت به تقویت سرمایه‌های اجتماعی نظام و قدرتمند شدن ارکان آن می‌انجامد.

 

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر اینکه کانال ارتباطی ما با جامعه و شهروندان هستند می‌توانند دستگا ه قضا را در مسیر ارتباط‌گیری با جامعه یاری کنند.

 

وی با تاکید بر ارتباط جامعه رسانه نخبگانی و کل شهروندان گفت: عملکرد اصلی قوه قضائیه حفظ ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی است که این موضوع توسط رئیس قوه به زیرمجموعه‌ها ابلاغ شده است و به ما برای به اهدافمان کمک می‌کند.

 

اسماعیلی با بیان اینکه اساس سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه بر این است که نقدپذیرتر عمل کنیم و سعه صدر بیشتری داشته باشیم، گفت: در برخورد با انتقادها و نامهربانی‌ها تاکید داریم که واکنشی نشان ندهیم مگر در جایی که ارزش‌های جامعه و کیان نظام به مخاطره افتاده باشد.

 

وی با تاکید بر سیاست قوه قضائیه مبنی بر داشتن سعه صدر در برخورد با اهالی رسانه گفت: در عرصه‌های مختلف اراده در انجام کار تخصصی است و گشایش مجتمع حل اختلاف ویژه اهالی رسانه نیز پیرو همین موضوع است.

 

وی با بیان اینکه این اولین کار تخصصی ما نیست، گفت: ما علاوه بر تاسیس این مجتمع در حوزه مفاسد اقتصادی هم یک مجتمع تخصصی با تجهیزات مرتبط دایر کردیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه اقتضای جامعه امروز ما به واسطه تخصصی شدن اموری که مردم با آن سروکار دارند ایجاب می‌کند که ما هم با استفاده از مشاوران تخصصی به صورت تخصصی کارها را به انجام برسانیم، گفت: در شوراهای حل اختلاف هم تاکید داشته‌ایم که باید رویکردشان صلح، سازش و به طور واقعی حل اختلاف باشد.

 

وی ادامه داد: اگر آماری از حل پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف می‌شود باید اساس آن صلح و سازش حداکثری باشد.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ایجاد مجتمع قضایی ویژه اهالی رسانه، فرهنگ و هنر نیز با رویکرد صلح و سازش بوده است، گفت: همان‌طور که ما کارهای خودمان را به صورت تخصصی دنبال می‌کنیم و سعی در ایجاد تحول داریم از اهالی رسانه این انتظار را داریم که اخلاق، رفتار، برنامه‌ها و نوشتارشان را نیز به گونه‌ای متحول کنند که کمترین خطا را داشته باشند.

 

وی افزود: ما برای اهالی رسانه شأن و جایگاه ویژه‌ای قائل بوده‌ایم که سعی در تشکیل این حوزه تخصصی داشته‌ایم بنابراین از آنها هم درخواست داریم که با توجه به اینکه جامعه اقتضائات خاص خودش را دارد اقتضائات شغل رسانه‌ نیز رعایت شود.

 

اسماعیلی با تاکید بر تاثیرگذاری حوزه رسانه در جامعه گفت: انتظار ما از جامعه رسانه بیش از جامعه پزشکی است چرا که پزشک با یک نفر در ارتباط است اما جامعه رسانه با کل جامعه در ارتباط بوده و نظر کل جامعه به او معطوف است.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امرزوه جامعه هنری ما که مخاطب خاص دارند باید اقتضائات را بشناسند و انتظار داریم که تقید به مسائل شرعی و مذهبی داشته باشند.  

 

وی در پایان افزود: برای اینکه بخواهیم کارآمدی نظام اسلامی را به اثبات برسانیم چاره‌ای جز همراهی اهالی رسانه را نداریم.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------