آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

امارات و عربستان عقل و هوش استراتژیک ندارند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , امارات و عربستان

امارات و عربستان عقل و هوش استراتژیک ندارند؛ این دو دولت در ماجرای عدن در مقابل هم ایستادند / امارات نمی‌خواهد یمن یک کشور متحد باشد؛ عربستان هم دچار یک بی سیاستی شده؛ آیا هنوز هم سوال می‌کنید که چرا ایران پیروز می‌شود؟

أسامة أبو ارشيد در العربی الجدید نوشت: شاید مهمترین نکاتی که به دنبال کودتا در شهر عدن، واقع در شمال یمن، مشخص شد، پشت پرده شکست محور سعودی اماراتی در برابر ایران و ناتوانی این محور در پایان دادن به معرکه ها، در هر میدانی باشد. 

به گزارش  انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: این کودتا ثابت کرد که امارات مستقیما در آن دست داشته و عربستان در برابر آن ناتوان ایستاده است. این دو دولت، از عقل و هوش استراتژیک برخوردار نیستند و همچنان با عقل راهزنان و شکست خوردگان سیاسی رفتار می کنند، نه بر اساس عقلانیت و محاسبات پیچیده دولتهای بزرگ.

 

برخی کارشناسان بر این عقیده اند که امارات نمی خواهد یمن یک کشور متحد باشد؛ از این رو، بر سواحل، بنادر و جزایر استراتژیک آن مسلط شده است، تا یمن به یک کشور یکپارچه تبدیل نشود؛ بویژه آنکه یمن به همراه جیبوتی و اریتره بر تنگه باب المندب حاکمیت دارند.

 

همانطور که عده دیگری از تحلیلگران معتقدند این مساله به نفع عربستان نیست که در مرزهای جنوبی اش با یک یمن یکپارچه و قدرتمند مواجه باشد. با این حال، ما امروز در برابر یک واقعیت جدید در منطقه هستیم؛ ایران، دشمن استراتژیک عربستان و امارات، در حال توسعه نفوذ خود از طریق عراق و یمن است؛ در ادامه در صورتی که ایران بر یمن و امور آن سیطره کامل یابد، امارات به شدت تضعیف می شود.

 

در این شرایط، تفسیر منطقی برای اقدامات امارات و عربستان در یمن، وجود ندارد؛ بویژه آنکه اتفاقات میدانی در این کشور، حکایت از آن دارد که امارات و عربستان از سال 2015 تا کنون، وارد باتلاقی در یمن شده اند، که نه تنها سودی برای آنها نداشته، بلکه باعث به فرسایش رفتن قدرت و ثروت انها شده است.

 

فراتر از این، هر کارشناسی در این باره حیرت زده است که چرا عربستان سعودی تا امروز هیچ حمایت واقعی از نیروهای موثر در یمن، به عمل نیاورده است، تا به این شکل بتواند بر حوثی ها چیره شود.

 

در مقابل این بی سیاستی امارات و عربستان، ایران را می بینیم که مهارت و کاردانی سیاسی خاصی از خود نشان می دهد؛ چه در برابر ایالات متحده یا اروپایی ها و چه در تعامل با روسها و چینی ها. در این میان، ایران موفق شده است دشمنان خود را محاصره کرده و نبردها را به خاک آنها بکشاند.

 

برخلاف ریاض و ابوظبی، ایران از هم پیمانان خود در لبنان، سوریه، عراق و یمن، حمایت کافی و همه جانبه به عمل می آورد. در این شرایط، آیا همچنان این سوال مطرح می شود که چرا ایران پیروز شده و اعراب شکست می خورند؟

 

آیا هنوز در مورد وجود ائتلافی پنهانی، علیه اعرابی سخن می رود که نظام هایی ضعیف و فاقد تدبیر، بر آنها حاکم است؟

 

واقعیت آن است که جهان، به قدرتمندان احترام می گذارد و ایران، توانسته است یک قدرت عظیم برای خود ایجاد کند. علاوه بر اینکه با استفاده از بازوان و نیروهای نیابتی خود در منطقه، توان ضربه زدن به دشمنانش را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------