آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

دولت بخشی از دستمزد معلولان را به کارفرمایان می‌پردازد/تحصیل در دانشگاه برای معلولان رایگان شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
سخنگوی دولت گفت: دولت بخشی از دستمزد افراد معلول را به کارفرماهایی که افراد معلول را به کار گیرند، خواهد پرداخت.

علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت مصوبات جلسه گفت: لایحه معلولیت توسط دولت به مجلس ارائه شده و به تصویب رسید و در جلسات اخیر هیئت دولت آیین نامه های اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: امروز کمک هزینه ارتقا کارایی افراد دارای معلولیت به میزان شدت و نوع معلولیت و عملکرد آنها مشخص شد. کارفرماهایی که افراد معلولی را به کار گیرند به آنها کمک خواهد شد و بخشی از مزد این افراد به کارفرماها پرداخت می‌شود.

 

ربیعی گفت: در مجموع امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان دولت برای اجرای قانون جامع معلولیت اعتبارات اختصاص داد، در مرحله اول ۱۳۰۰ میلیارد اعتبارات اختصاص داده شد و در کنار حق بیمه معلولان به کارفرمایان پرداخت می شود که به اشتغال معلولان کمک می کند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این آیین نامه اجرای آموزش های رایگان برای افراد دارای معلولیت در دولت به تصویب رسید.

 

شریعتمداری در حاشیه جلسه دولت:تحصیل در دانشگاه برای معلولان رایگان شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: بر اساس مصوبه امروز هیئت دولت تحصیل در دانشگاه های سراسری و غیردولتی برای معلولان رایگان شد.

 

 محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز هیئت وزیران، آیین نامه اجرایی مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد، گفت: بر اساس مفاد این آیین نامه کلیه معلولانی که در دانشگاه های سراسری و غیردولتی کشور مشغول به تحصیل شوند، امکان بهره برداری از آموزش رایگان را بر اساس مصوبات این آیین نامه و در چارچوب بودجه مصوب خواهند داشت و می توانند در مراکز آموزش عالی کشور به صورت رایگان ثبت نام کنند و به تحصیل بپردازند.

 

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس ماده ۱۲ این قانون کلیه کارفرمایانی که معلولان را به کار می گیرند، از این پس از هزینه ای تحت عنوان «هزینه کارایی خدمت مطلوب به معلولان» بهره مند خواهندشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------