آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

واعظی: ایران گام چهارم را در زمان خود بر خواهد داشت



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , واعظی
رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که چنانچه در مذاکرات و رفت و آمدها، آنچه ما دنبالش هستیم اتفاق نیفتد، گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که کلیات گام چهارم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای چیست؟ اظهار کرد: کمیته‌ای آن را بررسی می کند و قرار بر این است که اگر تا همان دو ماهی که برای گام سوم معین شده، در مذاکرات و رفت و آمدها آنچه ما دنبالش هستیم اتفاق نیفتد، ما گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اقدام ایران برای لغو مسدود شدت حساب ایرانی ها در مالزی چیست، گفت: این اتفاق فقط در مالزی نیست، بلکه در برخی کشورها برای دانشجویان ایرانی پیش آمده است و بر اساس مشکلاتی است که از تحریم‌ها سرچشمه می‌گیرد و دوستان ما در وزارت خارجه رایزنی کرده اند و برخی از این حساب ها باز شده و ان‌شاء الله در مورد مالزی هم تلاش می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مواضع جمهوری اسلامی در برابر تحولات اخیر عراق و لبنان اظهار کرد: حتما این وضعیتی که به وجود آمده و آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی روی این خواست مردم سوار شده و فضای مجازی را خط می دهد و پشتیبانی مالی می کند هم به ضرر مردم عراق و هم به ضرر مردم لبنان است.

 

وی افزود: همواره موضع جمهوری اسلامی ایران این بوده که هم دولت ها به خواست مردم توجه کنند و هم مطالبات به شکلی مطرح شود که باعث هرج و مرج و به هم ریختگی و آشوب نشود تا کسی در این فضا قربانی نشود. بنابراین توصیه ما دعوت به آرامش و عدم دخالت بیگانگان و فضا ندادن به آنان است چرا که آنان می خواهند دولت های مستقر را تضعیف کنند و مرجعیت احزاب قانونی را نزد مردم با فاسد جلوه دادن آنها از بین ببرند و فاصله ای میان جمهوری اسلامی و عراق ایجاد کنند که ما با آگاهی نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش که علت انتقادها به حسن روحانی پس از اعلام برگزاری رفراندوم در برخی امور چیست؟ تصریح کرد: من جدا نمی دانم کسانی که مخالف یک اصل مترقی در فانون اساسی هستند با چه بخش آن مشکل دارند؟ ما بعد از انقلاب هر زمان که مراحلش طی شده از آن استفاده کردیم. با این اصل نباید مخالفت کرد ضمن اینکه این اصل در اختیار یک نهاد نیست و اگررهبری ، مجلس و دولت  به یک نقطه روشنی برسند و اجرا شود پس مخالفت با آن معنا ندارد. این یک اصل قانونی است که در زمان لازم باید از آن استفاده کرد.

 

واعظی در پاسخ به این پرسش که موضع دولت در برابر تصویب نشدن FATF در حال حاضر چیست، گفت: اعتقاد داریم که هرچند امروز  به جهت  آمریکا و فشارهای آنان بانک های خارجی با ما آنطور که می خواهند امکان همکاری ندارند، اما قطعا چنین فضایی را موقت می دانیم و معتقدیم که چنین سدهایی برداشته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما باید از این فرصت استفاده کنیم و خودمان، خودمان را تحریم نکنیم. حرفهایی که زده می‌شود و می گویند اگر لایحه پالرمو تصویب شود ما اطلاعاتی را به خارجی ها می دهیم از سوی کسانی زده می شود که اصلا روابط خارجی و بانکی را نمی دانند.

 

واعظی تاکید کرد: همین سطح از اطلاعات در حال حاضر هم در خرید و فروش ها رد و بدل می‌شود و این حد نمی تواند مانع کار ما باشد پس به نظر می‌رسد کسانی که مخالف این لایحه هستند باید به روشنی با مردم صحبت کنند و مسئولیت آن را بپذیرند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهوری با انتقاد از عملکرد صداوسیما در این زمینه اظهار کرد: صداوسیما هم متاسفانه در روندی یکطرفه صحبت های دولتی ها را پخش نمی کند و نیز از کسانی که موافق این لایحه هستند دعوت نمی کند و بیشتر سخن افرادی که مخالف هستند را به عنوان مستند یا بخش ویژه پخش می کند و هرچه دلش می‌خواهد از این طرف و آن طرف بر می دارد و حتی سخنان رئیس جمهوری را تقطیع شده پخش می کند که به نظرم کار درستی نیست.

 

وی تاکید کرد: این موضوع ملی است و باید بی طرفانه، ملی و صریح با مردم صحبت کنیم و بگوییم که مخالفتهای امروز با این لایحه در آینده به ضرر کشور خواهد شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------