تصویب دو فوریت طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,مجازات حبس تعزیری
نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری موافقت کردند.

به گزارش خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 12 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری با 180 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه موافقت  کردند.

 

محمدجواد فتحی در توضیح این طرح عنوان کرد: این طرح مهم به دنبال حل یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور است که نباید نگاه جناحی به این طرح داشت.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه امروز ما با تورم جرائم کیفری در زندان‌ها مواجه هستیم که به هیچ عنوان این مسئله قابل قبول نیست.

 

وی با بیان اینکه امروز دو هزار عنوان مجرمانه و جرم در قانون کیفری تعریف شده که عمده آنها مجازات حبس دارد، افزود: در حالی که در اسلام تنها 10 جرم برایشان حدود تعیین شده اما مشخص نیست که ما با استناد به چه منطقی این میزان جرم را برایش حبس تعیین کرده‌ایم.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: طی صد سال گذشته که از عمر قانونگذار می‌گذرد غالب جرائم تعریف شده مجازات حبس دارد در حالی که این موضوع اصلا به مصلحت نیست و مبنای شرعی و عقلی ندارد.

 

فتحی یادآور شد: در حال حاضر مجرم دو مرتبه به جامعه خسارت وارد می‌کند، یک بار با ارتکاب به جرم و بار دیگر با هزینه‌ای که برای وی در زندان از جیب مردم صرف می‌شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: آمارها نشان می‌دهد بسیاری از زندانیان پس از آزادی از زندان مجدداً به زندان بازمی‌گردند.

 

فتحی تصریح کرد: حتی رئیس قوه قضائیه نیز به این موضوع طی یکی دو ماه گذشته ایراد وارد کرده و این میزان از مجازات برای حبس با سیاست‌های رهبری در تناقض است.

 

وی با بیان اینکه قاضی بر حسب قانونی که ما تعیین کرده‌ایم مجازات تعیین می‌کند، خواستار تجدیدنظر نمایندگان و رأی مثبت آنها به طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیزی شد.

 

لازم به ذکر است این طرح با امضای 78 نفر از نمایندگان مجلس به هیأت رئیسه تقدیم شده بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------