آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فاميلم رو استخدام كن تا استيضاح نشوي!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نمايند  مجلس

 

مدرس نماينده مردم در مجلس شوراي ملي شده بود. ديگر همه او را در تهران به عنوان يکي از رجال مهم کشور مي‌دانستند. نزديک جنگ جهاني اول بود که بيماري حصبه بين مردم شايع شد، از قضا دختر ايشان هم به اين بيماري مبتلا شد. هنگامي که دختر مدرس در تب بيماري حصبه مي‌سوخت و پزشک معالجش اصرار داشت که بايد او را به شميران منتقل کنند، شهيد مدرس گفت: همه فرزندان اين مملکت فرزندان من هستند، نمي‌پسندم که فرزند من به ييلاق منتقل شود و ديگران در محيط گرم تهران و يا جاهاي ديگر در شرايط سخت باشند؛ مگر آنکه براي همه آنها چنين شرايطي فراهم شود.

 

نمايندگان مجلس از بدو ورود به اين نهاد همواره در معرض ارزيابي جامعه هستند. بنابراين بايد بيش از افراد عادي به رفتار و کردار خودشان توجه داشته باشند، اما سوي ديگر ماجرا به خانواده نمايندگان مجلس ارتباط دارد، يعني همسر و فرزندان نمايندگان مجلس هم در معرض توجه افکار عمومي هستند که مبادا از جايگاه منتخبان مردم به نفع خانواده سوءاستفاده شود. در دوره‌هاي مختلف مجلس اتفاقات و حواشي زيادي حول محور خانواده نمايندگان مجلس ايجاد شده است که در اين گزارش به برخي از‌آنها پرداخته مي‌شود.

 

ازدواج‌هاي شيرين

بسياري موارد پيش آمده که زن و شوهر نماينده مجلس بودند و با آشنايي از افکار يکديگر پيوند زناشويي بستند مانند عاتقه صديقي نماينده دوره اول؛ دوم و سوم مجلس که با شهيد محمدعلي رجايي نماينده دوره اول مجلس ازدواج کرد. جميله کديور نماينده دوره ششم مجلس نيز همسر سيدعطاءا... مهاجراني نماينده دوره اول مجلس شد. فاطمه کروبي نماينده دوره پنجم مجلس با مهدي کروبي نماينده چند دوره مجلس ازدواج کرد. طاهره رضازاده نماينده دوره ششم مجلس همسر محمدابراهيم اصغرزاده نماينده دوره سوم مجلس شد يا نيره اخوان بيطرف نماينده دوره‌هاي پنجم، هفتم، هشتم و نهم مجلس با حسن کامران دستجردي نماينده دوره‌هاي چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم مجلس ازدواج کرد.

 

انتظار سخنراني همسر آقاي رئيس مجلس

اما همه اتفاقات به شيريني ازدواج نمايندگان مجلس نبود و برخي اوقات اظهارات همسران نمايندگان مجلس به چالش تبديل شده است مانند طيبه ماهروزاده همسر حدادعادل که طرح ساخت مدرسه غيرانتفاعي براي تحصيل پسرش دردسرساز شد. قبل از آن هم يعني زماني که حدادعادل رئيس مجلس بود ماهروزاده عملکردهايي داشت که با انتقاد مواجه مي‌شد مانند روزي که دارالنشر لبناني الهادي کنفرانس بين‌المللي بزرگي را برگزار کرد؛ زماني که مراسم به پايان رسيد و جمعيت حاضر بلند شدند که بروند؛ ناگهان ماهروزاده وارد سالن شد و رديف اول نشست. صاحب مجلس که داشت خداحافظي مي‌کرد ناگهان از حضار در حال خروج درخواست کرد بمانند! چراکه همسر رئيس مجلس ايران مي‌خواهد سخنراني کند!

 

خريد سکه به اعتبار همسر؟

شايعه خريد 38 هزار سکه از سوي همسر سيده فاطمه حسيني نماينده مجلس دهم هم خبرساز شد. پس از اين موضوع، وي در بيانيه‌اي ضمن تکذيب خريد سکه از جانب خودش يا خانواده‌اش از بانک مرکزي درخواست کرد تا اگر سندي مبني بر خريد سکه توسط خود يا نزديکانش وجود دارد آن را در اختيار رسانه‌ها قرار بدهد. پس از اين نامه، سيد‌محمود احمدي، دبيرکل بانک مرکزي ادعاي خريد سکه از سوي همسر حسيني را تکذيب کرد.

 

استخدام کن؛ استيضاح نشو! 

برخي اوقات هم شايعه‌هاي زيادي درباره درخواست‌هاي غيرقانوني نمايندگان مجلس براي خانواده‌هايشان منتشر مي‌شود. مانند سال 97 که شايعه شد يک نماينده مجلس در ازاي اخذ وعده استخدام همسرش از استيضاح علي ربيعي که وزير کار بود منصرف خواهد شد اما ربيعي تن به اين خواسته نداد و وضعيت استخدامي همسر آن نماينده هم معلوم نشد.

 

ابراز عشق از پشت تريبون مجلس

برخي اوقات نمايندگان مجلس به ابراز عشق به همسرانشان از پشت تريبون مجلس مي‌پردازند مانند ارديبهشت 95 حسن کامران از همسرش تشکر ويژه کرد و گفت: در 5 دوره نمايندگي‌ام تاخير و مرخصي نداشته‌ام و بنده و خانم اخوان در اين 38 سال در نظام مُفتي کار کرده‌‌‌ايم. من مديون خانم اخوان هستم و از ايشان تشکر ويژه دارم که بدون ادعا خانم هستند. ايشان در سفري که به خارج از کشور داشت حق ماموريت دريافت نکرد.

 

داريوش قنبري هم نماينده‌اي بودکه عشق به همسرش را نمايان کرد. داريوش قنبري نماينده دو دوره قبلي ايلام در مجلس در حالي که همچنان بعد از فوت همسرش تنهاست، در کنار قبر همسرش، براي خودش نيز، قبري را تدارک ديده است تا اگر روزگاري عزم سفر به ديار آخرت داشت، در کنار همسرش آرام يابد. قنبري سنگ قبر خود را نيز آماده کرده و بر روي آرامگاه همسرش، عکسي از وي، به همراه نوشته‌اي عاشقانه، نقش بسته است: حتي مرگ نيز ما را از هم جدا نخواهد کرد.

 

همسران قرباني رسالت نمايندگان

در حمله تروريستي 17 خرداد 96 هم ادعا شد ضاربان همسران دو نفر از نمايندگان را به گروگان گرفتند. برخي سايت‌ها نوشتند: «همسران زهرا سعيدي نماينده مبارکه و سميه محمودي نماينده شهررضا در مجلس شوراي اسلامي که از سوي تروريست‌ها در ساختمان اداري مجلس گروگان گرفته شده بودند، دقايقي قبل آزاد شدند.» اما سميه محمودي اين ادعا را رد کرد و گفت: «همسر بنده در دفتر نمايندگي و طبقات مجلس حضور داشت که نيم ساعت پيش پايين آمد و اکنون کنارم است.» اما زهرا سعيدي گفته بود: «طي اين عمليات تروريستي همسر بنده به همراه همسر سميه محمودي نماينده مردم شهرضا در ساختمان اداري مجلس شوراي اسلامي محبوس شده بودند. همسر بنده دقايقي پس از همسر سميه محمودي نجات يافت و اکنون حال وي مساعد است.»

 

همسراني که فداکار هستند

اما همسران نمايندگان فداکار هستند و بايد محيطي را فراهم کنندکه نمايندگان مجلس با آرامش به وظايف محوله عمل کنند. همسر علي مطهري از جمله زناني است که تلاش زيادي مي‌کند تا همسرش به وظايف نمايندگي عمل کند. او در پاسخ به اين سوال که مشغله کاري ايشان در کار خانه تأثيري نمي‌گذارد؟ مي‌گويد: «نمي‌شود بگوييم اصلاً تأثير ندارد. وقت‌هايي است که مثلاً مصاحبه دارد و يا موضوع مهمي در مجلس در دستور کار است يا سخنراني مهمي دارد و... آن زمان زندگي خانوادگي ما هم تحت تأثير قرار مي‌گيرد. برخي وقت‌ها هم اين اتفاق مي‌افتد و از ما مي‌خواهد که اين وضع را تحمل کنيم؛ به ويژه زماني که اخبار و برنامه‌اي سياسي مي‌بينند، هيچ کدام از فرزندانم حق سر و صدا کردن ندارند.» يا نرجس انصاري در واکنش به اينکه شما با آقاي لاريجاني هم نسبت فاميلي داريد آيا شده آقاي مطهري با آقاي لاريجاني در مجلس بحثي کرده باشند و در زندگي خانوادگي هم اين موضوعات سرايت کند؟» توضيح داد: شايد دو سه بار در مجلس نظراتشان با هم مخالف بوده باشد. اما به هيچ عنوان روابط سياسي به داخل خانه کشيده نمي‌شود و با هم بسيار شوخي مي‌کنند.

 

 

آرمان ملي/ مطهره شفيعي 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------