آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

وزیر کشور: لازم باشد شب انتخابات هم استانداران و فرمانداران را تغییر می‌دهم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , وزیر کشور
وزیر کشور با تاکید بر این‌که وزیر کشور براساس قانون و بنابر وظیفه‌ای که دارد هر زمان که احساس کند منافع مردم، اجرای قانون و انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابه‌جایی استانداران و فرمانداران است حتما این کار را انجام می‌دهد، اظهار کرد: قبلا هم گفته‌ام که اگر لازم باشد در شب انتخابات هم این کار را انجام می‌دهم.

 به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره انتقادات دبیر شورای نگهبان به تغییر استاندارن و فرمانداران اظهار کرد: تغییر استاداران وفرمانداران به عهده وزیر کشور است و وزیر کشور براساس قانون و بنابر وظیفه‌ای که دارد هر زمان که احساس کند منافع مردم، اجرای قانون و انجام ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها در جابه‌جایی استانداران و فرمانداران است حتما این کار را انجام می‌دهد.قبلا هم گفته‌ام که اگر لازم باشد در شب انتخابات هم این کار را انجام می‌دهم.

 

وی ادامه داد: دبیر شورای نگهبان قبلا حضوری این مساله را از من پرسیده بودند و من توضیحات لازم را ارئه کرده بودم. ما با قانون بازنشتگان مواجه شدیم و پانزده استاندار را باید تغییر می‌دادیم و یکی دو استاندار هم چون سمت بالاتری گرفته بودند، جابجا شدند. فرمانداران و معاونان فرمانداران هم این چنین بود. این تغییرات در جهت انجام صحیح، قانونی و سالم انتخابات است. اگر کسی خلاف این دید، شکایت شده و بررسی شود. اما اینکه پیشاپیش براساس یا حدس برخی گزارش‌های نادرست، به فرمانداران و استانداران مسائلی بدون اثبات نسبت داده شود، شبهه انداختن در امر مشارکت انتخابات است.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر القا شود که انتخابات سالم برگزار نمی شود، مردم دلسرد می‌شوند و این خلاف نظر مقام معظم رهبری است که بر مشارکت تاکید دارند، تصریح کرد: اگر هر موردی احساس کردند حتما رسیدگی کنند اما خواهش من این است که در حوزه نظارت هم همین جدیت‌ها باشد تا انتخاباتی سالم، قانونی، باشکوه و در بستری امن برگزار شود. به عنوان وزیر کشور اطمینان می دهم محال است اجازه دهم حقوق رای دهندگان و نامزدهای انتخابات از بین برود. به همه اطمینان می دهم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در انتخابات ریاست‌جمهوری هم شکایات متعددی از وزارت کشور انجام شد و قوه قضاییه هم رسیدگی کرد و در بیش از 88 درصد پرونده‌هایی که رسیدگی شده است، وزارت کشور تبرئه شده است. فضا را آرام نگه داریم ما تعامل خوبی با شورای نگهبان داریم ولی باید از بیان این صحبت‌ها پرهیز کنیم تا انتخابات در فضایی آرام برگزار شود.

 

رحمانی‌فضلی درباره مشکلات و اختلاف بین شهرداری و راهنمایی و رانندگی درباره آلودگی هوای تهران تصریح کرد: مشکلاتی در این زمینه وجود ندارد. فعلا دستور دادیم نمایشگاه تهران تعطیل شو زیرا ترافیک زیادی ایجاد کرده بود. ستاد رسیدگی به آلودگی هوای تهران هم با حضور مقامات مسئول تشکیل شد و امیدوارم با تصمیماتی که گرفته‌اند، مشکلات زودتر حل شود البته باید کارهای مهندسی هم انجام شود تا مشکلات حل شود. من به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفتم جدی‌تر وارد موضوع شوند و دستگاه‌ها را مکلف کنند تا وظایفشان را انجام دهند.

 

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان آذربایجان خاطرنشان کرد: اقدامات از اولین لحظه های وقوع زلزله آغاز و آواربرداری انجام شده است. امروز رئیس‌جمهور دستور دادند به کسانی که منازلشان آسیب زیادی دیده است، مبلغی داده شود تا مسکن اجاره کنند تا در سرما در چادر نمانند. بنیاد مسکن طرح ساخت منازل را تهیه کرده است. هفته آینده هم ارزیابی نهایی انجام می شود و در دولت تصویب می کنیم تا ساخت منازل در اسرع وقت انجام شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------