آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

توضیح سیداحمد خاتمی درباره شرایط نام‌نویسی برای انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,احمد خاتمی
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان درباره شرایط نام‌نویسی داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندماه اظهار کرد: هفت عضو جدید مجلس خبرگان رهبری در نخستین انتخابات میان دوره‌ای این مجلس از دوره پنجم؛ دوم اسفند ماه سال جاری در استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی انتخاب می‌شوند.

 

وی یادآور شد: سه نفر از این نمایندگان مربوط به استان تهران و چهار نماینده دیگر متعلق به استان‌های فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی است اما هیچ محدودیتی از نظر تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اطلاعیه وزارت کشور برای زمان نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان از ۱۵ تا ۲۱ آذر ادامه داد: داوطلبان باید در آزمون کتبی و شفاهی پذیرفته شوند و صلاحیت آنان تایید شود که تشخیص آن، طبق قانون برعهده شورای نگهبان است.

 

خاتمی تاکید کرد: علاوه بر لزوم تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، تایید اجتهاد داوطلبان در حدی که بتوانند فقاهت رهبری را تشخیص دهند؛ ضروری است.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره تغییر شرایط داوطلبان نمایندگی این مجلس گفت: هنوز تغییری در این باره ایجاد نشده است و این تغییرات باید در صحن علنی این مجلس بررسی و مصوب شود که با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در دوم اسفند؛ مصوبه مذکور برای این دوره از انتخابات اعمال نمی‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------