آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ربیعی : نصف تهرانی‌ها یارانه معیشتی نگرفتند/ استیضاح زنگنه به مصلحت نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی دولت
سخنگوی دولت با بیان اینکه ۵۷.۲ درصد خانوارها در استان تهران کمک مالی معیشتی را دریافت کردند، گفت: به طور طبیعی نیمی از ساکنان استان تهران در این طرح قرار نگرفتند. 

به گزارش مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کمک مالی-معیشتی به خانوارهای نیازمند، اظهار کرد: اقشاری از مردم که زندگی سختی دارند حق دارند نگران باشند؛ ولی جای تعجب دارد افرادی که در ساختار حکومت بوده و دسترسی‌هایی داشته و می‌توانند بیایند و ببینند، نباید اظهاراتی کنند که عاری از صحت باشد.

 

وی ادامه داد: دلیل اینکه این احساس به خصوص در تهرانی‌ها به وجود نیامد، همین موضوع است.

 

سخنگوی دولت اظهار داشت: به طور مثال در نمودار توزیع کمک مالی-معیشتی کاملا قابل مشاهده است که ۸۲.۱ درصد خانوارها در سیستان و بلوچستان، ۷۹.۲ درصد در خراسان شمالی، ۷۸.۴ درصد در خراسان جنوبی، ۷۸ درصد در گلستان و ۷۷.۷ درصد در لرستان یارانه را دریافت کردند.

 

ربیعی افزود: ۵۷.۲ درصد خانوارها در استان تهران کمک مالی معیشتی را دریافت کردند. به طور طبیعی نیمی از ساکنان استان تهران در این طرح قرار نگرفتند؛ ولی همانگونه که روز اول اعلام شد، تفاوتش با روش‌های قبل در این بود که ما بتوانیم عادلانه نسبت به افراد یارانه را توزیع کنیم.

 

وی تصریح کرد: همانگونه که وزیر تعاون، رفاه و امور اجتماعی توضیح دادند، عدم دریافت این کمک مالی نشان دهنده این نیست که آنها وضعیت خوبی دارند اما ممکن است در دهک‌هایی باشند که وضعیت خوبی داشته یا وضعیت نزدیک به خوب داشته باشند. آنچه ما در این روش مدنظر داریم این است که به افرادی که از لحاظ مالی احتیاج واقعی به این کمک مالی دارند، مبلغ را پرداخت کنیم.

 

ربیعی ادامه داد: متاسفانه برخی اظهارات شایعاتی را در جامعه ایجاد می‌کند. آنهایی که ادعا می‌کنند روی عدد و ارقام اعلامی تشکیکی دارند حاضر هستم مجدد صحبت کنیم. رفتار مصرف کنندگان باید ظرف چند ماه صحت سنجی شود. اینهایی که این خطا را می‌کنند یا آگاهانه است یا خطا می‌کنند. قبلا پول و بودجه در جایی پیش‌بینی شده و یارانه مرحله اول از همان جا پرداخت شده است. بیشتر کسانی که این شبهه را اعلام کردند به نظر من کل را در ۳ هزار تومان ضرب می‌کنند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شمار کابینه آقای روحانی به ۷ رسیده و شاهد طرح های استیضاح در مجلس هستیم نظر دولت در مورد این اتفاق و پیش‌بینی نتیجه استیضاح ها چیست؟ گفت: شاید در هیچ دوره تاریخی مثل این دوره نیاز به فهم و درک مشترک از مسائل نباشیم. این انسجام باید بین همه مردم و دولت باشد. استیضاح حق مجلس است اما زمان استفاده از این حق مهم است.

 

سخنگوی دولت افزود: باید از زخم وارد شده به جامعه عبور کنیم و رو به ترمیم برویم. آقای حاجی‌میرزایی که حدود ۳ ماه است آمده و استیضاح آقای زنگنه را هم به مصلحت نمی‌دانیم. امیدواریم مجلس در خرد دسته جمعی به این نتیجه برسد تا ما به آلام رسیدگی کنیم.

 

ربیعی در پاسخ به سوالی در رابطه با افزایش قیمت برخی از کالاها در پی گران شدن بنزین و اقدامات دولت برای مقابله با آن، عنوان کرد:‌ ۱۰.۳ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی اختصاص داده‌ایم و از تجارب سال ۹۷ و ۹۸  استفاده می‌کنیم تا این اصل در جای خود مطرح شود.

 

وی با بیان اینکه در لوازم خانگی ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و قیمت‌ها افزایشی نداشته‌اند اما در این کالاها گران فروشی داریم، گفت: سامانه ۱۲۴ راهی برای مقابله با این گران فروشی است. اعلام کرده‌ایم در کالاهای دولتی افزایش قیمت نخواهیم داشت. هزینه‌های تاکسی‌های اینترنتی یا آژانس‌ها کنترل شده است، اما در حمل و نقل خصوصی افزایش انجام شده است.

 

وی افزود: در حمل و نقل کالاهای کشاورزی نیز افزایش قیمت وجود داشته و برای همین سهمیه‌ی ویژه‌ای برای وانت بارها که در این زمینه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است. گران فروشی و سوء استفاده‌ها وجود دارد بنابراین باید دولت جدی‌تر عمل کند. در دولت تاکید شده است که باید کنترل بیشتری انجام و با متخلفان برخورد شود.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد کشته شدگان و آسیب‌دیدگان حادثه اخیر عنوان کرد: تا امروز جمع بندی در اختیار دولت قرار نگرفته و دستگاه های امنیتی این کار را می‌کنند. به محض اینکه آمار و ارقام میزان خسارات مشخص شود قطعا اعلام خواهم کرد. فکر می کنم لطمات جانسوزی در این اتفاقات و ناآرامی ها رخ داد. شماری در این ناآرامی ها صدمه دیدند که به خانواده شان تسلیت می گویم. تلاش های زیادی برای دشمن انگاری صورت گرفته بود. همه در کنار هم هستیم و دشمن‌دشمن نداریم. به نظر من اکنون وقت ترمیم است.

 

وی افزود: ایالت متحده آمریکا می‌گفت به جامعه درد می دهد و هیچ اهل رسانه ای نیست این را نشنیده باشد. در نگرانی های مربوط به سختی زندگی هم تردیدی نداریم. سوال می‌شد که کجا باید اعتراض کنند. در مورد اینکه چگونه باید اعتراض کنند کارهایی در حال انجام است. جریانی می‌خواست جامعه را به سمت ناآرامی حرکت بدهد و در این میان لطماتی داشتیم. امید را نباید از جامعه ایران گرفت.

 

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پمپئو مدعی شده ۲۰ هزار تصویر از اغتشاشات اخیر ایران دریافت کرده است، موضع دولت در مورد دخالت‌های آمریکا و حمایتشان از اغتشاشگران چیست؟ تاکید کرد:  ایالت آمریکا رسما اعلام کرده که سیاست درد را اعمال می کند و رسما اعلام می‌کند که اعمال کرده و نتیجه گرفته ایم. ایجاد کودتاهای مختلف تا به امروز سنت آمریکا بوده است.

 

سخنگوی دولت افزود: این موضوع را وزارت امور خارجه در مراجع بین المللی دنبال کرده و می کند. ما باید اگر اشتباهی در داخل داریم بپذیریم و جبران کنیم و اینها موضوعات داخلی ماست. آمریکایی ها برای هیچ دولت و ملتی دل نمی سوزاند. رشد و پیشرفت ایران برای ما اهمیت دارد. هیچکس چشم انتظار نیست آمریکا چیزی برای ما به ارمغان بیاورد. مردم ما اعتمادی به آمریکا ندارند.

 

وی در رابطه با اینکه جام جهانی کشتی فرنگی برگزار می شود، گفت: جام جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار خواهد شد. دو، سه زمان برنامه ریزی شده است و روس‌ها نیز شرکت خواهند کرد. دو زمان دیگر ارائه شده که جام جهانی در آن زمان برگزار خواهد شد.

 

ربیعی در پایان در رابطه با مصوبه جلسه امروز هیئت دولت عنوان کرد: گزارش بودجه امروز ارائه شد و هفته آینده نیز بودجه مجدد رسیدگی خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------