اینهایی که میلیاردها تومان برای نماینده شدن خرج می‌کند به دنبال چه چیزی هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر این که شورای نگهبان باید بر روند هزینه کرد تبلیغات انتخابات مجلس نظارت کند گفت: اینهایی که میلیاردها تومان برای نماینده شدن خرج می‌کند به دنبال چه چیزی هستند اینها زنگ خطری برای مجلس و جمهوری اسلامی است که باید شورای نگهبان نسبت به آن سختگیری داشته باشد.

 به گزارش ایسنا، نجفقلی حبیبی در هفتمین همایش تاریخ مجلس گفت: بعد از مطرح شدن طرح نظام پارلمانی در دنیا و به دنبال آن استقبال کشورها از آن بسیاری از بزرگان اصلاح طلبان و دوستداران نظام به دنبال استقرار نظام پارلمانی در کشور رفتند و برای رسیدن به این هدف مبارزات بسیاری انجام شده در نهایت مجلس مشروطه با تلاش‌های زیاد و خون‌های پاک ریخته شده تشکیل شد البته در زمان محمدعلی شاه تلاش شد بساط مشروطه برچیده شود در این راه مجاهدت‌های زیادی صورت گرفت باید این تاریخ مبارزات برای مردم گفته شود به نظر می‌رسید قدری این بزرگان فراموش شدند.

 

وی با بیان این که قدرت طلبان به دنبال سلب تصمیم گیری از نمایندگان ملت هستند افزود: همیشه باید مراقبت کنیم تا به وضعیت مجلس مشروطه دچار نشویم. چون بعد از تشکیل مجلس مشروطه جریانات مختلف تلاش کردند آن را از هویت خود خالی کنند افرادی وارد عرصه قانونگذاری شدند که از نظر فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی مشکل داشتند اگر ما امروز این جا جمع شدیم نباید به نقل اتفاقات اکتفا کنیم. باید از آن چه رخ داده عبرت بگیریم خیلی مطمئن نباشیم آن بلایی که سر مشروطه آمد سر مجلس ما نمی ْآیند.

 

این عضو انجمن مدرسین دانشگاه‌ها با انتقاد از پول‌های که برای تبلیغات انتخابات مجلس خرج می‌شود گفت: این پول‌های که برای تبلیغات انتخابات خرج می‌شود مبنای فکری برای جمهوری اسلامی ندارد امیدوارم شورای نگبهان با همه تلاش‌های که انجام می‌دهد اجازه ندهد این فضای فرهنگی در کشور ما مسلط شود.

 

حبیبی اضافه کرد: در دوره‌های اخیر به کرات این موضوع مطرح شد که پول‌های سنگینی را افراد در انتخابات خرج می‌کنند تا واردمجلس شوند آیا دست اندر کاران انتخابات هواسشان به این موضوع است. اصلا چرا این قدر پول خرج  شود تا افراد به مجلس بیایند.

 

این نماینده ادورا مجلس با یادآوری دوره نمایندگی خود گفت: طبق قانون وظیفه نماینده قانونگزاری  و نظارت بر اجرای قانون است. نه این که عده‌ای بیایند و در کار قوه مجریه دخالت کنند که مثلا فلان استاندار یا فلان مدیرکل باید کسی باشد که آن آقا می‌خواهد. اینها جزو وظایف نمایندگی نیست و چنین حقی هم وجود ندارد اما ظاهرا سنت اجتماعی ما در دوره‌های اخیر این گونه شده که خطرناک است.

 

وی یادآور شد:آخر مجلس مشروطه به تصویب مصونیت مستشاران آمریکایی رسید که فریاد امام بعد از آن درآمد. بررسی کنید که چه شد نماینده ملت که باید مظهر استقلال و بیان مطالبات مردم باشد به بیگانه آزادی عمل داد. اکنون هم این که نماینده می‌خواهد در عزل و نصب‌ها دخالت کند جزو وظایف قانونیش نیست و در زمره وظایف نمایندگیش هم نمی‌باشد.

 

حبیبی با بیان این که رابطه دولت و مجلس در قانون مشخص شده است افزود: تاریخ ما درس‌های آموزنده‌ای دارد باید مراقب باشیم چون تضمینی نیست که بلاهای قبلی سرمان نیایند. بنده در دوره اول تشکیل مجلس شورای اسلامی  مسئول کتابخانه بودم آن زمان یادم است نمایندگان با تاکسی و یا حتی دوچرخه به مجلس می آمدندو در آن شرایط مردم هم باجان و دل رای می‌دادند. امروز چه شده که می‌گویند برای تبلیغات میلیاردها تومان خرج می‌شود اینها چه چیزی را در نمایندگی دنبال می‌کند این زنگ خطری برای مجلس و جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: آیا نباید از این تلنگرها به هوش آییم لازم است متولیان انتخابات از این اتفافات هوشیار باشند دائما فکر کنید چه کاری انجام شود تا مجلس ما به مجلس دوران مشروطه نزدیک نشود. این پول‌های که خرج می‌شود یعنی ما در حال نزدیک شدن به آن مجالس هستیم ان‌شاءالله این اتفاقات رخ ندهد شورای نگهبان هم  با سخت گیری به این حوزه وارد شود چون این موضوع از همه چیز خطرناک تر است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------