آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

عراقچی: بحث مذاکره ایران-آمریکا در سفر رئیس جمهور به ژاپن مطرح نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره احتمال آغاز مذاکره میان ایران و آمریکا در سفر آقای روحانی به توکیو گفت: خیر چنین برنامه ای وجود ندارد. 

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران درباره خرید نفت ایران از سوی ژاپن گفت: بستگی به دولت ژاپن دارد، این کشور از خریداران قدیمی ایران است و سابقه تعاملات ما به بیش از چندین دهه می رسد. ما درک می کنیم فشارها و موانع موجود مشکلاتی را ایجاد کرده است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود دولت و کمپانی های ژاپن بتوانند به ایران برگردند اما تحریم ها موانع جدی ایجاد کرده است.

 

بحث مذاکره ایران-آمریکا در سفر رئیس جمهور به ژاپن مطرح نیست

وی در پاسخ به این پرسش که گفته شده مهمترین موضوع مذاکره آقای روحانی در توکیو مساله هسته‌ای گفت: مسائل دو جانبه است و طیف وسیعی از مسائل را در بر می گیرد، در عین حال هم درباره مسائل منطقه و بین الملل رایزنی خواهیم داشت، هم در حوزه خلیج فارس با مسائل مهمی رو به رو هستیم و هم در بحث برجام و سیاست آمریکا و فشار حداکثری اش صحبت خواهد شد.  

 

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره حضور ژاپن در ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس هم تاکید کرد که ژاپن قصد ندارد در این ائتلاف آمریکایی حضور یابد.

 

وی درباره تصویب شدن یا نشدن FATF گفت: این موضوعی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید درباره آن تصمیم نهایی را بگیرد و امیدواریم تصمیمی که به مصلحت کشور نزدیک است را اتخاذ کنند.

 

عراقچی درباره احتمال تصویب FATF در جلسه سران قوا هم اظهار بی اطلاعی کرد.

 

امیدواریم ظرف روزهای آینده اولین تعاملات اینستکس صورت گیرد

معاون ظریف در پاسخ به ایسنا درباره سفر رئیس اینستکس به ایران که به زودی انجام می شود اظهار کرد: تعاملات بین اینستکس و نهاد متناظر ایرانی به مراحل نهایی خود نزدیک شده است و اخیرا یاداشت تفاهمی بین این دو شرکت امضا شده است و امیدواریم ظرف روزهای آینده اولین تعاملات بتواند صورت گیرد، البته تعاملات بین شرکت های تجاری انجام می شود و اینستکس و ساتما تهاترات مالی آنها را انجام می دهند. یک مکانیزم پیچیده دارد امیدواریم طی روزهای آینده راه بیفتد.

 

وی در پاسخ به اینکه این میزان تعاملات تجاری از نظر ایران کافی است یا خیر؟ گفت: حتما کافی نیست اما می تواند بخشی از تجارت بین ایران و اروپا را تامین کند. این نشان‌دهنده عمل اروپا به تعهداتشان در چارچوب تعهدات 11 بندی شان نیست که هنوز هم عملیاتی نشده است.

 

عراقچی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تاکید رهبری بر گسترش روابط با شرق آسیا گفت: روابط ژاپن نمونه خوبی از گسترش روابط ما با کشورهای شرق آسیاست و شاهد تعاملات فرهنگی و سیاسی خوبی بوده و هستیم و البته نمونه بهتر چین است به خاطر تعاملات اقتصادی گسترده‌ای که با این کشور داریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------