آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واکنش ربیعی به خبر رویترز درباره تعداد کشته شدگان حوادث آبان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ربیعی
سخنگوی دولت با بیان اینکه ما باید به سرعت آمار مربوط به حوادث آبان را اعلام کنیم، گفت: آمار اعلام شده اخیر از سوی رسانه‌های خارجی را به شدت تکذیب می‌کنم. 

به گزارش ایسنا، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آمار اعلام شده توسط رویترز درباره کشته‌های حوادث اخیر چقدر واقعیت دارد؟ اظهار کرد: اینها سازمان‌های شناخته شده و دروغگویی هستند که به انتشار این دروغ‌ها عادت دارند. آنها به انسان‌ها نگاه فله‌ای می‌کنند.

 

وی ادامه داد: شاید اشکال از ماست که باید به سرعت آمار تفکیک شده و اسامی را اعلام کنیم. این کار در حال انجام است اما باید با دقت باشد. این آمار اعلام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در اعلام این آمار تاخیر بیش از حدی انجام نشده است، تصریح کرد: من در جریان تفکیک آمار نیستم و نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد اما این آماری که اعلام شده بسیار غلوآمیز است و من آن را به شدت تکذیب می‌کنم.

 

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به بیانیه حقوق بشری اتحادیه اروپا در قبال ایران اظهار کرد: ما دولتی نیستیم که مسائل داخلی خود را کتمان کنیم. ابعاد حادثه آبان ماه معلوم خواهد شد، اما آن سازمان‌ها هم سیاست‌های دوگانه دارند و برخی اتفاقات را اصلا نمی‌بینند. رئیس جمهور آمریکا در قبال کشته شدن یک خبرنگار در یک کشور دیگر گفت: چیز مهمی نیست اما ما درباره این مسائل از آن سازمان‌ها حساس‌تر هستیم و آن بیانیه را مداخله در امور داخلی خود می‌دانیم. جاری شدن خون از بینی حتی یک ایرانی درد همه ماست.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه معمولا ما هم درباره اقدامات خود در زمینه حقوق بشر درست گزارش نمی‌دهیم، تصریح کرد: مثلا درباره زنان نمی دانم چرا آمار نمی دهیم؟ حراست یک دستگاه مانع انتشار آمار شده است در حالیکه قانون چنین مانعی را ندارد. مشکل از خود ماست که آمار دقیقی منتشر نمی کنیم. برای بهبود وضع زنان راه زیادی داریم، اما آماری درباره حضور زنان در دانشگاه‌ها، اشتغال و حتی نهادهای مردم نهاد را ارائه نکرده‌ایم. از سویی دو سه سازمان هستند که همیشه گزارش دروغ و جعل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران  منتشر می کنند و سیاست زدگی هم در این گزارش‌ها وجود دارد. اقلیت‌های دینی می توانند شهادت دهند که وضعیت آنها خیلی بهتر از کشورهای دیگر است و هموطنان مسیحی، یهودی و زرتشتی ما هیچ دوگانگی احساس نمی کنند.

 

وی درباره نقل قول احمد توکلی مبنی بر مخالفت رئیس‌جمهور با تصویب FATF  در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفت: دولت بر تصویب لوایح FATF اصرار دارد. مواضع دولت در این زمینه را ظریف، دژپسند و جنیدی اعلام می کنند. ما مصرانه معتقدیم تصویب این لوایح به بهبود وضع ایران کمک می‌کند. ما به تئوری «آب که از سر گذشت، چه یک وجب چه ده وجب» اعتقاد نداریم. امیدواریم مجمع به دیدگاه های دولت توجه کند. ما خوشحالیم که مجمع تشخیص مصلحت این لوایح را از دستور کار خود خارج نکرده است. فعلا این برای ما حائز اهمیت است که کمیسیون مشترک در حال بررسی این لوایح است.

 

ربیعی همچنین با اشاره به بررسی موضوعات امروز هیات دولت اظهار کرد: امروز دولت 5 هزار میلیارد تومان برای 40 هزار بازنشسته کشوری و لشکری تسهیلات اختصاص داد. در تهران سود این تسهیلات 9 درصد، در مراکز استان‌ها هفت درصد و در سایر مناطق 4 درصد است. بازنشستگانی که بیش از پنج سال از بازنشستگی آنها گذشته باشد و فاقد مسکن باشند، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد. سقف این وام پنجاه میلیون تومان در تهران و 40 میلیون تومان در سایر استان‌ها خواهد بود.این وام در اختیار بانک مسکن قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به تصمیم مهم دولت درباره مناطق مرزی به خصوص کردستان و آذربایجان غربی تصریح کرد: برای کاهش جاذبه کولبری یا سوق دادن جاذبه‌ها به سمت بازارچه‌های مرزی در شرق کشور، دولت تصمیم گرفت تا ثبت ‌آماری جایگزین ثبت سفارش شود. با این تصمیم کالا در بازارچه‌ها با سهولت بیشتری وارد می‌شود. نوع و میزان اقلام سودآور هم بیشتر شد و اقلام جدیدی به صد قلم گذشته اضافه می شود. 15 درصد از سود بازرگانی دربازارچه‌های مرزی کشور هم تخفیف داده شد. درباره مشارکت دولت و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی بحث شد و این موضوع به کمیسیون اقتصاد دولت رفت تا سرمایه‌گذاری های جدیدی در مناطق مرزی انجام شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت یارانه سه دهک بالا را قطع نکرده است، تصریح کرد: هر انداره که سه دهک بالا شناسایی شوند، یارانه آنها قطع می شود ولی نظریه درستی نیست که یارانه 28 میلیون نفر یک باره قطع شود. شما هم بر روی این مساله اصرار نکنید زیرا جامعه ظرفیت این کار را ندارد. آرام آرام این کار در حال انجام است.

 

سخنگوی دولت در پاسخ پرسشی درباره تاثیر کیفیت بنزین تولید داخل بر شدت آلودگی هوا، گفت: سهم هر یک از آلاینده‌ها در آلودگی هوا مشخص است. نیروگاه‌ها گازی شده اند و مشکل بیشتر در مورد موتور وسایل نقلیه است نه نوع بنزین. از سال 76 به بعد اقدامات خوبی برای  بهبود کیفیت بنزین شده و کیفیت بنزین ما استاندارد است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------