آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

تشکیل «محمودیه دوم» در مجمع؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,محمودیه دوم

 

هر چند که حضور محمود احمدي‌نژاد در مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان شخصيت حقيقي براي خودش چندان آورده‌اي نداشته، اما فعاليت اطرافيانش از جمله سعيدجليلي و به‌خصوص پرويز داوودي در جايگاه رئيس دفتر رئيس مجمع‌تشخيص نظام تاکنون توانسته شرايط را آن‌طور که وي مي‌خواهد پيش ببرد. به‌نظر مي‌رسد حلقه دوم ياران احمدي نژاد در مجمع تشکيل شده و حالا که نمي‌توانند در دولت باشند و تاثيرگذار ظاهر شوند از طريق مجمع به اثرگذاري مي‌پردازند. فريد مدرسي فعال رسانه‌اي معتقد است: «قرار نبود مجمع تشخيص مصلحت نظام پايگاهي شود براي ياران سابق آقاي محمود احمدي‌نژاد و منقطع از مشايي و بقايي «محموديه ‌دوم»رابرپاکرده‌اند.»

 

احمدي نژادي‌ها از دولت تا مجمع

پس از اتمام دوره ۸ ساله دولت احمدي نژاد، بسياري گمان مي‌کردند که وي و يارانش ديگر در عرصه سياست عملي ايران نقش آفريني و حضور نداشته باشند، اما از همان سال ۹۲ تاکنون احمدي نژاد با بيانيه‌هاي گوناگون و مشايي و بقايي با اتهامات وارده خبرساز بودند، نگذاشته‌اند که جامعه لحظه‌اي آنها را از ياد ببرد و تا کنون دست از تلاش برنداشته‌اند. از اين رو است که برخي حاميان تحت عنوان جبهه پايداري در مجالس نهم ودهم از موضع دلواپسانه، دولت روحاني را هدف هجمه‌ها و حملات خود قرار داده‌اند. اين در حالي است که ياران‌احمدي‌نژاد اگر در دولت و مجلس هم نباشند باز هم جايي را براي خودنمايي خود پيدا مي‌کنند. در اين راستا شايد آخرين و مهم‌ترين جايگاه احمدي‌نژاديون را بتوان مجمع تشخيص مصلحت نظام دانست.

 

جايي که برخي آن را محموديه دوم نامگذاري کرده‌اند. نگاهي به جلسات مجمع در يک سال گذشته نيز نشان از اين قضيه دارد که هر اندازه خود احمدي نژاد به عنوان عضو حقيقي در مجمع ظاهرا تحرک چنداني ندارد و ترجيح مي‌دهد که بيرون از مجمع به کنشگري بپردازد، اما حلقه نزديکان دولت وي در مجمع از تحرکات خوبي برخوردارند. نگاهي به جايگاه اين افراد بيانگر آن است که اينها توانسته‌اند از جايگاه مناسبي برخوردار شوند. نمونه واضح اين امر پرويز داوودي معاون اول احمدي نژاد در دولت نهم است که بيش از ۲ سال مي‌شود که رياست دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را دردوران مرحوم آيت‌ا... هاشمي‌شاهرودي و چه در دوران رياست آيت‌ا... آملي لاريجاني در حال حاضرعهده‌دار شده است.

 

البته داوودي تنها شخص از دولت احمدي‌نژاد در مجمع نيست و افرادي چون سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در دوره احمدي نژاد؛ احمد وحيدي وزير دفاع دولت دهم، داوود‌ دانش‌جعفري وزير اقتصاد دولت نهم و محمد حسين صفار هرندي وزير ارشاد دولت نهم نيز از ديگر همراهان قديمي احمدي‌نژاد در مجمع تشخيص مصلحت نظام به حساب مي‌آيند. هر چند که برخي از اين افراد چون دانش‌جعفري و صفار هرندي قرابت بسيار کمتري نسبت به سايرين با احمدي‌نژاد دارند و در مقاطع مختلف در انتقاد وي نيز صحبت کردند. عدم تصويب FATF و مخالفت با دولت در مسائل مختلف نشان از رسوخ تفکر محموديه دارد که با گرو مشکلات معيشتي مردم طرح‌ها و لوايح پيشنهادي دولت و مجلس را به بهانه مشکلات مردم رد مي‌کنند.

 

روياي فتح سنگر به سنگر

حضور و تاثيرگذاري نقطه به نقطه احمدي‌نژادي‌ها را در انتخابات مجلس نيز مي‌توان به وضوح ديد. پر واضح است که آنها درصدد طي پروسه‌اي گام به گام هستند تا مجددا قدرت را در اختيار بگيرند و اگر احمدي‌نژاد اجازه حضور و کنشگري نيافت افرادش تفکر او را حکمفرما کنند. چيزي که اصلاح طلبان از آن با عنوان فتح سنگر به سنگر ياد مي‌کنند. نگاهي به کانديداهاي ثبت نام کرده به وضوح نشان از رد پاي چهره‌هاي احمدي‌نژادي در انتخابات مجلس يازدهم دارد.

 

افرادي چون مسعود زريبافان، فاطمه واعظ جوادي و محمدرضا ميرتاج‌الديني و معاونين احمدي نژاد در دولت‌هاي نهم و دهم و سيدمحمد حسيني، رضا تقي‌پور، محمد مهدي زاهدي، سيد شمس‌الدين حسيني، محمد‌عباسي، علي نيکزاد، عبدالرضا مصري، حميدرضا حاجي‌بابايي و صادق خليليان وزراي دولت دهم که همگي عزم رفتن به بهارستان دارند. البته مشخص نيست که اين اراده حاميان احمدي‌نژاد تا چه ميزان به سر انجام خواهد رسيد، اما اگر يک سوم آن نيز به انجام بنشيند گام بعدي، انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ با کانديداتوري احتمالي جليلي خواهد بود.

 

محموديه دوم

يک فعال رسانه‌اي در توئيتي با هشتگ‌هاي محمود احمدي نژاد، پرويز داوودي، صادق لاريجاني و محسن رضايي در توئيتر نوشت: قرار نبود مجمع تشخيص مصلحت نظام پايگاهي شود براي ياران سابق آقاي محمود احمدي نژاد و منقطع از مشايي و بقايي، «محموديه‌دوم»را برپاکرده‌اند. فريد مدرسي در ادامه آورده است: آقاي‎پرويز داوودي، تنها رئيس دفتر است قرار نبود از اقتدار رئيس و دبير کاسته و محفلي گرد آورد؛ آيا آقايان‎ صادق لاريجاني و ‎محسن رضايي مي‌دانند؟!

 

آرمان  ملی /حميد شجاعي

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------