آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

۳ آقازاده در اویــــن!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آقازاده در اویــــن

 

برخي آقازاده‌ها در زندان هستند؛ آقازادگاني که در آغاز سپردن مسئوليت‌هاي با اهميت به پدرانشان به تنها موضوعي که فکر نمي‌کردند سوءاستفاده از جايگاه ‌آنها بود اما به تدريج به مسيري رفتند که به دادگاه و زندان ختم شد. بي‌ترديد هيچ يک از پدران در تخلفات فرزندانشان نقشي نداشتند و فرزندان محکوم شده به اين موضوع تاکيد دارند، اما بي‌ترديد اين پدران هيچ‌گاه تصور نمي‌کردند روزي بايد براي ملاقات آنها به اوين بروند.

 

20 سال حبس براي شبنم نعمت‌زاده

آخرين آقازاده که بايد راهي اوين شود شبنم نعمت‌زاده دختر وزير صنعت دولت يازدهم است. سخنگوي قوه قضائيه از محکوميت شبنم نعمت‌زاده به 20 سال حبس خبرداد. غلامحسين اسماعيلي گفت: «شبنم نعمت‌زاده مشخصاً به ردمال معادل 45 ميليارد ريال آن در حق آقايان محمدرضا وحيدي و علي زردکف محکوم شده است و همچنين خانم شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشکري‌پور متضامنا به رد مبالغ زير محکوم شده‌اند: 36 ميليارد ريال در حق شرکت استراژن دارو؛ 177 ميليارد و 44 ميليون ريال در حق داروسازي اسوه؛ 175 ميليارد و 801 ميليون ريال در حق شرکت داروسازي جابربن حيان؛ 5 ميليارد و 318 ميليون ريال در حق شرکت دارويي ايران سرنگ؛ 26 ميليارد و 917 ميليون ريال در حق شرکت دارويي رابو فارمين؛ 137 ميليارد و 15 ميليون ريال شرکت داروسازي زهراوي؛ 462 ميليارد و 726 ميليون ريال در حق شرکت داروسازي فارابي؛ 37 ميليارد و 855 ميليون ريال در حق شرکت لابراتوار رازن؛ 168 ميليارد و 378 ميليون ريال در حق شرکت پارس دارو؛ 56 ميليارد و 274 ميليون ريال در حق شرکت دارويي کاسپين تامين؛ 27 ميليارد و 501 ميليون ريال در حق شرکت دارويي ريحانه اصفهان؛ 22 ميليارد و 919 ميليون ريال در حق شرکت فارما شيمي؛ علاوه بر آن شرکت‌داروسازي رسا محکوم شده است به 3700 ميليارد و 296 ميليون و 759 هزار و 198 ريال به عنوان جزاي نقدي در حق صندوق دولت».

 

دفاع وزير سابق از دخترش

مخالفان دولت اعتدال بارها سعي کردند اتهامات شبنم نعمت‌زاده را به پدرش ربط دهند اما موفق نبودند. شبنم نعمت‌زاده در يکي از جلسات دادگاهش تصريح کرد: «قضيه آقازادگي در مورد من صدق پيدا نمي‌کند و تمام کار‌ها را خودم انجام مي‌دادم و پيگيري تمام امور را شخصا برعهده داشتم.» مرداد سال گذشته هم نعمت‌زاده وزير سابق صنعت با بيان اينکه «پرونده بدهي دخترم ارتباطي به دارو ندارد، اما برخي با شيطنت‌هايي مي‌خواهند اين موضوع را سياسي کنند»، گفت: «دخترم يک بدهکاراست که بايد بدهي خود را پرداخت کند».

 

17 سال حبس براي همسر سلبريتي

پيش از صدور حکم براي شبنم نعمت‌زاده، پسر محمدعلي رامين بود. تسنيم 30 ارديبهشت نوشت: «در پرونده شرکت رشد وابسته به جمعيت هلال احمر که ياسين رامين متهم آن است، شعبه 1058 مجتمع قضايي ويژه کارکنان دولت، در سه فقره اتهامي، رامين را جمعا به 17سال حبس و رد مال محکوم کرده است. بر اساس اين گزارش، رامين به 3 سال حبس بابت خيانت در امانت و دو فقره 7 سال حبس به اتهام دو فقره اتهام‌انتقال مال غير محکوم شده است که طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامي در صورت قطعيت يافتن، مجازات اشد يعني هفت سال اجرا مي‌شود». ياسين رامين زماني معروف شد که با مهناز افشار ازدواج کرد و البته بايد ذکر کرد که زندگي آنها در نيمه راه با طلاق پايان يافت.

 

هجمه به عروس براي دفاع از پسر

پدر ياسين رامين چندان راغب به دفاع موثر از پسرش نبود و درکنايه به مهناز افشار است که سعي در حمايت از پسرش مي‌کند. مانند ارديبهشت سال جاري که معاون دولت احمدي‌نژاد چنين توئيت کرد: «سابقا پيغام داده بودم، اگر خانم افشار به‌خاطر ظلمي که به همسرشان شده، با همه چيز به لجاجت برخيزد، نه فقط مشکلي را حل نخواهد کرد، بلکه متقابلا يک مساله ساده اختلاف حساب با هلال احمر را پيچيده و عنادآلوده‌تر هم خواهد کرد». يعني پدر نشان داد که پسرش لايق حکم قضايي نيست! مهناز افشار هم پس از اطلاع از حکم صادر شده براي ياسين رامين نوشت: «قَهْرَشْ همه رحمت شد، زَهْرَشْ همه شربت شد؛ اَبْرَشْ شکرافشان شد، تا باد چنين بادا».

 

اطلاعات پسر آيت‌ا... از حکم دادگاه

مهدي هاشمي از معروف‌ترين آقازاده‌هايي است که در حال گذراندن دوران محکوميتش در زندان است. خرداد سال 94 سخنگوي قوه قضائيه تاکيد کرد با توجه به تاييد حکم دادگاه بدوي براي مهدي هاشمي و در نظر گرفتن اشد يکي از جرائم براساس ماده 134 مجازات اسلامي، او به 10 سال حبس محکوم شد. بر اساس آنچه سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرده است، مهدي هاشمي به سه جرم «اختلاس»، «ارتشا» و «مسائل امنيتي» در دادگاه محکوم شده است. اگرچه محسني‌اژه‌اي سه جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنيتي را براي مهدي هاشمي تاييد شده خواند، اما در عين حال گفت: «در پرونده، 12 کيفرخواست وجود داشت که در تجديدنظر و ارائه کيفرخواست برخي از آنان در هم ادغام شد و در برخي موارد هاشمي از جرم تبرئه شد».

 

واکنش آيت‌ا... هاشمي به حکم مهدي

23 تير 94 آيت‌ا... هاشمي درباره پرونده قضايي مهدي هاشمي، به نقل خاطره‌اي از ملاقات خود با مهدي در زندان اوين پرداخت و گفت: پس از اينکه مهدي با ناتمام گذاردن دکتري خود در آکسفورد، وارد کشور شد و سه ماه توسط زبده‌ترين نيروهاي وزارت اطلاعات تحت بازجويي بود، روزي به من خبر دادند که مهدي مي‌خواهد شما را ببيند، من هم گفتم که بيايد اما گفتند ايشان نمي‌تواند و اگر مي‌خواهيد شما بايد به ملاقات ايشان برويد.

 

وي گفت: مهدي به من گفت که اينا مي‌گويند دو راه داري، يا در چند خط از رهبري تقاضاي عفو کن و يا بايد اين پرونده طولاني و چند هزار صفحه‌اي را ادامه دهي. خود مهدي به من گفت به‌رغم اينکه خود چنين ميلي ندارم چون مي‌دانم جرمي مرتکب نشده‌ام، اما اگر شما و مقام معظم رهبري بخواهيد اين کار را مي‌کنم که من به ايشان گفتم بگذاريد با آقا مشورت کنم. آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني با تشريح ملاقات خويش با آيت‌ا... خامنه‌اي در اين خصوص، گفت: به ايشان عرض کردم که راضي به اين نيستم که ايشان تقاضاي عفو کند و شما بپذيريد، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبي نخواهد داشت.

 

هم مي‌گويند رهبر چرا به تقاضاهاي عفو زندانيان ديگر توجه نمي‌کنند و هم مي‌گويند هاشمي در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد. ايشان با تأکيد بر اينکه آيت‌ا... خامنه‌اي استدلال حرف‌هاي من را پذيرفتند، گفت: بعد از آن بود که به مهدي خبر داديم هر طور که خودت مي‌داني، عمل کن و ايشان هم بر اين نکته تأکيد مي‌کرد که چون مي‌دانم گناهي نکرده‌ام بگذاريد همه بفهمند و اگر هم گناهي کرده‌ام، بگذاريد در همين دنيا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت مي‌ترسم.

 

 

آرمان ملي/مطهره شفيعي 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------