آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

حضرت آیت‌الله مصباح! امتحان الهی فقط شامل حال مردم است؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , آیت‌الله مصباح
چه اشکال دارد این موسسه بخشی از بودجه خود را در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار بدهد تا آنها این پول را خرج آدم‌هایی کنند که در این امتحاان الهی در حال غرق شدن هستند. 

 آیت‌الله مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه علمیه تعبیر جالبی از گرانی و بیکاری در جامعه دارند. نظر ایشان را بخوانید:«این گرانی ها و بیکاری ها یک امتحان الهی بوده و ما باید ببینم چه وظیفه ای در قبال آن داریم، سختی هایی پیش روی ما وجود خواهد داشت که باید در این سختی ها از امتحان الهی پیروز بیرون بیائیم.»

 

با احترام به نظر حضرت آیت‌الله، باید از ایشان بپرسیم که چرا این امتحان الهی فقط شامل مردم می‌شود؟ آنهم طبقه متوسط و رو به پایین؟ چرا خداوند متعال از مسؤولان محترم کشور در قوا و نهادهای مختلف امتحان نمی‌گیرند؟

 

سوالی که ذهن مردم را درگیر خود کرده است این معناست که چرا امتحان‌های الهی مثلا شامل مردم ژاپن، کره جنوبی یا کشورهای اروپایی نمی‌شود؟ فکر نمی‌‌کنید مسؤولان آنها وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند به خاطر همین است که گرانی و بیکاری مثل ایران در آنجا بیداد نمی‌کند؟

 

در بودجه جدید دولت، موسسه امام خمینی که تحت نظر آیت‌الله مصباح است 14 میلیارد تومان بودجه می‌گیرد. چرا بحث ابتلا و امتحان الهی شامل این موسسه نمی‌شود؟

 

چه اشکال دارد این موسسه بخشی از بودجه خود را در اختیار کمیته امداد امام خمینی قرار بدهد تا آنها این پول را خرج آدم‌هایی کنند که در این امتحان الهی در حال غرق شدن هستند.

 

به نظر می‌رسد این توجیه کردن فقط درد مردم را بیشتر می‌کند. چرخ زندگی آنها نمی‌چرخد و اینگونه سخن گفتن مثل پاشیدن نمک بر زخم است.

 

مردم ایران سال هاست درحال تحمل تحریم ها و سختی ها هستند. دیگر تحریم با پوست و استخوان مردم عجین شده است. کدام سالی بدون تحریم گذشته است که شما به مردم می گویید « گرانی امتحان الهی است» ما از آغازین روزهای انقلاب تحریم هستیم تا به امروز. رفتار مردم در تمام این سال ها نشان داده است آنها بیش از همه به بزرگی خدا و رحمت او ایمان دارند.

 

 مردم با تحریم خو گرفته اند اما واقعا شرایط زندگی کردن شان سخت شده است. نمی دانم آیا حضرت آیت‌الله  می دانند، کسی که که سه ماه حقوق نگرفته است چگونه زندگی می کند یا نه؟ می دانند کسی که حدود 2 میلیون حقوق می گیرد چگونه از پس اجاره خانه، خرید مایحتاج زندگی، خرج فرزندان و ... بر می آید؟ می دانند کسی که بیماری خاصی دارد چگونه باید هم با بیماری بجنگد هم با هزینه ها؟

 

نمی شود که همه سختی ها بر دوش مردم باشد و مسؤولان فقط نگاه کنند و حرف بزنند. تحریم فقط برای مردم امتحان الهی است یا شامل مسؤولان کشور هم می شود؟ خوب مسؤولان هم آستین بالا بزنند و مشکلات کشور را حل کنند. مشکلاتی که کاری کرده است که کمر خیلی ها توان راست شدن ندارد.

 

کاش در فصل امتحان الهی نهادهای غیردولتی و خصوصی بخشی از بودجه های خود را به دولت برگردانند. امتحان الهی مسؤولان هم کار کردن برای مردم است. ساختن زندگی آرام برای آنها.

 

 

عصرایران/ مصطفی داننده 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------