آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

پروازهای داخلی و خارجی باید حداقل به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت متوقف می‌شد / با وجود ماهواره‌ها و رصدهای تخصصی اینگونه مسائل قابل کتمان نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,بهروز بنیادی
یک نماینده مجلس گفت: هر واقعه و سانحه‌ای که اتفاق می‌افتد چه سانحه هوایی باشد چه سایر سوانح، یک پروتکل دارد که باید اجرا شود و بررسی ‌های لازم در زمینه‌های تخصصی صورت گیرد و بعد از آن مساله تبیین شده و به درستی و به طور دقیق بیان شود. 

بهروز بنیادی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، در پاسخ به این سوال که چرا علت سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین اینقدر دیر و با تاخیر اعلام شد و آیا اگر دیگر کشورها افشاگری نمی‌کردند ما قصد داشتیم همچنان پنهان‌کاری کنیم؟ گفت: در ابتدا باید این واقعه ناگوار را به همه خانواده‌های محترم و ملت ایران تسلیت عرض کنیم.

 

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بگوییم بروز اینگونه اتفاقات در صحنه‌های جنگ و درگیری بین‌المللی سابقه داشته، آن چیزی که به نظر می‌رسد مورد غفلت واقع شده این است که در زمانی که قرار است حمله‌ای از طرف کشوری به کشور دیگری انجام شود، آنچه که باید گوشه ذهن همه باشد، پروازهای مسافربری است.

 

نماینده مردم کاشمر تصریح کرد: به نظر می‌رسد، در این زمینه غفلتی شده و آن هماهنگی لازم بین هواپیمایی کشوری و پدافند نیروهای مسلح ناخودآگاه به وجود نیامده است. کلیه پروازهای داخلی و خارجی قطعا باید حداقل به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت متوقف می‌شد که این امر صورت نگرفته است.

 

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: هر واقعه و سانحه‌ای که اتفاق می‌افتد چه سانحه هوایی باشد چه سایر سوانح، یک پروتکل دارد که باید اجرا شود و بررسی‌های لازم در زمینه‌های تخصصی صورت گیرد و بعد از آن مساله تبیین شده و به درستی و به طور دقیق بیان شود.

 

وی افزود: این نکته‌ای هم که شما می‌فرمایید که چرا با تاخیر انجام شد باید از مسئولان و فرماندهان ارشد کشور سوال شود که چه نکاتی پیرامون این موضوع بوده است که لازم بوده با تاخیر مطرح شود؟ و یا اطمینان خاطری از ابتدا نبوده که این اتفاق صورت گرفته است؟ نهایت امر این است که هدف مجموعه دولت و حاکمیت این نبوده که خواسته باشد، لاپوشانی انجام شود.

 

بنیادی گفت: قطعا امروز در فضای ماهواره‌ها و رصدهای تخصصی و فنی که وجود دارد و ما و سایر کشورها از آن برخوردار هستیم اینگونه مسائل قابل کتمان نیست و همه باید بپذیریم که در اینگونه مسائل مخصوصا جایی که پای جان انسان‌ها در میان است، دوست و دشمن همه باید در کنار هم قرار بگیرند و برای حفاظت از جان انسان‌ها آن لوازمی که لازم است، رعایت شود. حتی در جنگ‌های بین‌المللی و در جنگ‌های درونی هم فرقی نمی‌کند باید مورد توجه همه افراد قرار بگیرد.

 

این نماینده مجلس دهم گفت: در اینجا طبق اطلاعیه‌ای که از طرف ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین ریاست جمهوری صادر شد خطای انسانی مطرح شده که باید از سیستم‌های قانونی که برای رسیدگی به اینگونه مسائل وجود دارد این کار انجام شود، و از طرفی دولت ما هم به عنوان مسئول اصلی این حادثه قطعا به تعهدات بین‌المللی خودش پایبند خواهد بود و وظایف خود را انجام خواهد داد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------