آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آقای روحانی خبر دارید کرونا چه بر سر بازار آورده یا هنوز نه؟/ دستور دهید بانک‌ها به‌جای شوآف به مردم رحم کنند



اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی,بازار
بختک کرونا بر جان بازار افتاده و مردم پنجه در پنجه مشکلات اقتصادی گرفتار شده‌اند؛ آقایان اما به چند دستورالعمل نمایشی اکتفا کرده و حاضر نیستند حداقل در این وضعیت اقدامی عملی کنند. 

به گزارش نامه نیوز، سایه سیاه کرونا روز به روز بیشتر بر زندگی مردم می‌افتد. مساله فقط یک ویروس کذایی و بیماری کشنده حاصل از آن نیست. حتی مساله فقط نبودن ماسک و مایع ضدعفوی کننده و سایر اقلام پیشگیری هم نیست. به جرات می‌توان گفت که مساله فقط حتی سوءاستفاده‌گری مافیای این اقلام و پول درآوردنشان از خون مردم نیز نیست. مساله جدی‌تر از این حرف‌ها است و بدبختانه هیچ یک از آقایان حواسشان نیست.

 

نه آن نمایندگان که خیلی زودتر از مردم تست کرونا داده و بعد هم جلسات را تعطیل کرده و در خانه نشستند حواسشان است، نه گویا بقیه مدیران. برای همین هم لازم می‌دانیم بر اساس رسالت رسانه‌ای خود به یادشان آوریم که این روزها اوضاع و احوال بازار اصلا خوب نیست. کسبه‌ای همه سرمایه خود را به امید بازار شب عید جنس خریده و در مغازه‌ها ریخته بودند در حال مگس پراندن هستند و بسیاری از اصناف مثل رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و تالارها با رکود مواجه شده‌اند. 

 

آقای روحانی یادتان باشد که بختک کرونا در شرایط گل و بلبل بر جان مردم نیفتاده و کمرشان قبلا هم زیر بار فشار گرانی و تورم خم شده بود. در این وضعیت انتظار می‌رود که فکری به حال قشر آسیب‌پذیر کنید. پست اینستاگرامی آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی اندکی امیدوارمان کرده بود که شاید برخی از همکاران شما از پنجره برج عاج خود نگاهی به بیرون انداخته باشند اما مثال نقض آن خیلی زود از راه رسید.

 

جناب همتی چند روز قبل در صفحه اینستاگرام خود از دستورالعملی خبر داد که به موجب آن مدیران بانک‌ها موظف به در نظر گرفتن این شرایط حساس و تمدیدزمان و نحوه وصول اقساط وام‌ها شده‌اند! خوشحال شدیم وقتی همتی نوشت: « این روزها با وجود ریسک فعالیت در شعب بانک ها شاهد تلاش ها و زحمات کارکنان نظام بانکی برای خدمت به مردم به ویژه در شعب بانک ها هستیم و ضمن توجه به دستورالعمل های بهداشتی، از این زحمات قدردانی می کنیم. براساس شرایط فعلی که موجب تعطیلی یا کاهش برخی از کسب و کارهای کشور شده، کاهش عایدی برخی واحدها و صنوف و اشخاص حقیقی را نیز در پی داشته است. رییس کل بانک مرکزی خطاب به مدیران بانک ها توصیه کرد که شرایط امروز اشخاص حقیقی و حقوقی که از این بابت دچار وقفه درآمدی می شوند، در نظر گرفته و در زمینه تمدید زمان و نحوه وصول اقساط وام ها، همراهی لازم را با مشتریان به عمل آورند و مراعات وضعیت آنها را بکنند.»

 

لبخند رضایت از این اقدام دولت اما با زنگ اولین پیامک واصله از لبان رفت.

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازار

 

پیامکی از بانک که تعداد اقساط عقب‌افتاده را به رخ می‌کشید و تاکید می‌کرد اگر هرچه زودتر نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنید به ضامنین مراجعه کرده و چنین و چنان می‌کنیم و خلاصه کلام که هر طور بلدیم آبرویتان را می‌بریم! نظام بانکی در واقع طوری پیگیری دریافت اقساط ما است که انگار در همین ممکلت آن همه اختلاس و دزدی نشده و آب هم از آب تکان نخورده است!

 

بدون شک هر وام گیرنده موظف است به پرداخته به موقع اقساط و نباید به بهانه تخلف‌های صورت گرفته و فساد اقتصادی عیان شده، از مسئولیت خود شانه خالی کند اما انتظار گزافی نیست اگر همین سیستم در تنگناهایی همچون اکنون، که از در و دیوار بدبختی بر سر مردم می‌بارد اندکی رحم داشته باشد و حداقل یک فرجه دو ماهه برای وصول مطالبات خود در نظر بگیرد.

 

آقای روحانی و همکارانشان باید در نظر داشته باشند که همه مردم حقوق بگیر دولت نیستند که حتی در شرایط متاثر از کرونا و الزام به عدم سفر و تا حد امکان در خانه ماندن، حقوقشان با تخصیص بنزین نوروزی که از قضا اخیرا به سه برابر قیمت رسیده، تامین شود و بابت این وضعیت نگرانی نداشته باشند. بسیاری از مردم اگر از خانه بیرون نروند درآمدی کسب نمی‌کنند. بسیاری از مردم اگر با رعایت نکات بهداشتی سرکار خود حاضر شوند هم درآمدی کسب نمی‌کنند زیرا وضعیت شهر عادی نیست. این مردم همان‌ هایی هستند که شما از نردبان رای‌شان بالا رفته و به آنجا رسیده‌اید، پس حداقل در این اوضاع و احوال به آنان رحم کنید. دستورالعمل‌های نمایشی و حرف‌های تکراری به کار مردم نمی‌آید؛ لطفا در عمل کاری کنید.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------