آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نماینده مجلس:کسانی که می گفتند هرکس رای ندهد مسلمان نیست یعنی الان ۷۴ درصد تهران مسلمان نیستند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نماینده مجلس
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: علیرغم دلخوری از شورای نگهبان که بی جهت از مجلس بعد محروممان کرد، برای کسانی که منتخب شدند آرزوی موفقیت دارم.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با «عملکرد  ۴ ساله مجلس دهم» گفت: مطمئنا در مجلس دهم خیلی بهتر از اینها میتو‌انستیم عمل کنیم و این نقد به ما وارد است، اما موضوع مهم نبود پارلمان دیگر است. جای خالی مجلس سنا و وجود تعارض منافع در تصمیم گیری‌ها یکی از خسارت‌های بزرگ است که اگر فکر اساسی برای مجلس سنا و دو پارلمانی نشود و پارلمان بالا دستی و ملی از هم تفکیک نشوند، شرایط به همین روال خواهد بود. با کشور تک مجلسی نمی توان شرایطی بهتر از این داشت.

 

او ادامه داد: یکی  از دلایلی که کشور دچار مشکل است نبود مجلس سنا و تصمیم گیری در مسایل راس کشور است، تقریبا کاری که مجمع تشخیص به آن ورود پیدا کرده است. بهتر بود در عوض اقدامات مجمع تشخیص، مجلس سنا را قانونی می‌کردند. مجلس دهم زحمت خود را کشید اما شاید یک برنامه‌ریزی مدون‌تر، می‌توانست مجلس را به یک نقطه بهتر برساند.

 

نماینده مردم رشت تحلیل خود از مجلس یازدهم را اینگونه مطرح کرد: به‌رغم دلخوری از شورای نگهبان که بی جهت از مجلس بعد محروممان کرد، برای کسانی که منتخب شدند آرزوی موفقیت دارم. مجلس یازدهم را دارای یک وزن نمی دانم زیرا هستند کسانی که سابقه اجرایی تقنینی و قانون گذاری و حتی سابقه مدیریت یک کلاس درس را هم ندارند اما نماینده مجلس شده اند و البته در کنار این ها هستند، افرادی که سابقه وزارت دارند. یکی از نقص های مجلس یازدهم یک جهت بودن آن است، تقریبا حدود ۹۴ درصد یک طرز فکر دارند و قطعا نمی توانند، مجلس یازدهم را نقد و بررسی کنند. مجلسی که یک دست باشد موفق نیست. در مجلس باید تضارب آرا، افکار و ایده های مختلف حاکم باشد تا نقاط قوت و ضعف یک لایحه مشخص شود. در مجلس یازدهم عده ای خاصی مطیع صد درصدی هستند و عده ای هم لیدر جریان اصلی خواهند بود. مجلس یازدهم کارنامه ضعیف تری از مجلس قبلی دارد.

 

او در رابطه با اولویت های مجلس یازدهم گفت: یک سری اولویت ها مانند کاهش فقر، مهار بیکاری، مهار تورم، جلوگیری از افزایش حجم نقدینگی، تولید اشتغال در کشور ثابت و مشخص است. نمایندگان مجلس یازدهم ساز و اهنگ مجلس را در ابتدا تغییر دهند. در برخی پارلمان‌های دنیا دو هفته قانون گذاری می کنند و یک هفته نظارت یا برعکس اما بحث نظارت در مجلس ما جای خالی دارد. گاهی انقدر دستور کار زیاد است که اولویت‌ها گم می شوند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در مورد تولید باید رویایی فکر کرد و از تولیدکننده نباید با قوانین موجود انتظار داشت. کشور هنوز ظرفیت رویایی نگاه کردن به تولید اشتغال و تولید محصول را ندارد و تنگ نظری وجود دارد. مجلس باید خود را از کالبد دایمی بیرون بکشد، کسی که می خواهد رییس مجلس شود باید روش های قبل را کنار بگذارد و یک تغییر اساسی در اداره و برنامه ریزی مجلس ایجاد کند و قبل از نشست بر صندلی ریاست مطالعه داشته باشد، مجالس و پارلمان های دنیا را بنگرد و مبنایش در راستای قانونگذاری بر طبق نیاز کشور باشد و برای نظارت، وقت بگذارد.

 

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: کار مجلس فقط قانون گذاری شده است، یکی از بدترین پارلمان‌ها هستیم. در بین پارلمان‌های دنیا، پارلمانی بهتر است که قانون کمتر بنویسد و لایحه زیاد تصویب کند. در ده سال گذشته افتخار ما فقط قانون زیاد نوشتن است در ارزیابی اتحادیه بین‌المجالس جهانی، ما نمره پائینی می‌گیریم زیرا می‌پرسند شما چکاره‌اید که انقدر قانون می‌نویسید شما محل صدور مجوز به دولت‌ها، هستید.

 

رئیس فراکسیون مستقلین درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: در این دوره انتخابات کمترین میزان مشارکت را رشت، با ۲۳ درصد داشت. کسانی که نماینده  شدند، نماینده کل مردم هستند و نمی توانند بگویند ما نماینده ۲۳ درصد هستیم. در زمان انتخابات برخی کاندیداها عبارت های بی‌ربطی را مطرح می‌کردند و بیان می‌کردند هرکس رای ندهد مسلمان نیست یعنی الان ۷۴ درصد تهران مسلمان نیستند؟ این حرف‌ها درست نبود. برخی کاندیداها اگر در جریان سیاسی بازی‌ها نیفتند می‌توان به آنها امیدوار بود. مجلس یازدهم باید تعامل با دولت را زیاد کند زیرا نیاز کشور است. کشور دیگر ظرفیت درگیری و تنش ندارد.

 

او گفت: کاندیداهای مجلس یازدهم در شعارها خطاب به دولت مطرح می کردند که می کُشند، می زنند و سر می برند و این انتظار را در گروه های خود ایجاد کردند که می‌ایند تا دولت را نقره داغ کند و به فلک ببندند. نمایندگان، مجلس و دولت را باشگاه سیاسی نبینند. امیدوارم آدم‌های عاقل مجلس را جمع کنند. با شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد. روحانی برخلاف احمدی‌نژاد، رئیس جمهور حرفه‌ای است. ۲۵ درصد از کاندیداهای مجلس یازدهم می‌توانند مجلس را اداره کنند و از جو گیری ها خارج کنند. هیچ دولتی زیر بار زور کار نمی‌کند. آماده‌ایم به مجلس یازدهم مشاوره دهیم و هیچ وقت با جمهوری اسلامی قهر نمی‌کنیم. اماده کمک به مجلس یازدهم هستیم.

 

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان گفت: توصیه می‌کنم کاندیداها از فضای انتخاباتی خارج شوند از روز اول چادر و کتبه کمر افکنند که چگونه می‌توانند، کشور را اداره کنند.

 

برنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------