آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

سخنگوی دولت: در مترو و برخی اماکن متبرکه فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود/به پساکرونا نرسیدیم /بعضی استان‌ها به پیک کرونا رسیدند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سخنگوی دولت
سخنگوی دولت با بیان اینکه در حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، گفت: در مترو با اینکه همه موظف به زدن ماسک هستند اما فاصله‌گذاری رعایت نشده است.  

به گزارش مهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مساله کرونا کماکان مهمترین مساله دولت و جلسات اقتصادی آن است. مبارزه ضدکرونایی دولت و نظام سلامت وارد مرحله جدیدی می‌شود. هرچه جلوتر میرود مراحل جدیدی را تجریه می‌کنیم. به دوران پساکرونا نرسیدیم اما از جهت آثار و تبعات کرونا که از ماه‌ها قبل شروع شده است، در دوران پسا کرونا هستیم اما این به معنای این نیست که کرونا تمام شده است.

 

ربیعی افزود: ما اگر بتوانیم سه اصل فاصله گذاری، ماسک زدن و رعایت مسائل بهداشتی را راعایت کنیم هم از جهت حفظ سلامت جامعه و هم از نظر راه افتادن اقتصاد موفق خواهیم بود.

 

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* در مبارزه با کرونا چالش های جدیدی داشتیم و توانستیم از مراحل پیش آمده با موفقیت نسبی عبور کنیم. در برخی اماکن متبرکه رعایت فاصله گذاری مراعات شده و در برخی مکان‌ها رعایت نشده است. در وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها مراعات خوبی صورت نگرفته است. در مترو با اینکه همه موظف به زدن ماسک هستند اما فاصله گذاری رعایت نشده است.

 

* در جلسه اخیر به وزارت صمت دستور داده شد تولید ماسک را افزایش دهد تا ماسک ارزان در اختیار مردم قرار گیرد. در شرایط فعلی در چند استان به پیک رسیدیم، این به معنای پیک جدید نیست بلکه استان‌هایی که وارد پیک نشده بودند، امروز وارد پیک شدند.

 

* اگر بتوانیم سه اصل فاصله‌گذاری، ماسک زدن و رعایت مسائل بهداشتی را به حد کافی رعایت کنیم قطعاً هم در سلامت فردی و حفظ جان انسان‌ها و هم پویایی اقتصاد موفق‌تر عمل می‌کنیم. دولت کادر درمانی و جامعه در این مرحله یعنی مرحله مهار، تجربه بزرگ را کسب کردیم.

 

* دستاوردهای این دوره می‌تواند حتی پس از تمام شدن کرونا هم در عرصه‌های جدید به کار بسته شود، در فرآیند مبارزه ضد کرونایی آموختیم که باید یک روح جدید در حکمرانی و در سیاست دمیده شود که خوشبختانه امروز این امر رخ داده است.

 

* ما در مبارزه با کرونا چالش‌های جدیدی داشتیم که با الگوی کارآمدی حاکمیت واحد و هم‌افزایی میان قوا و نیروهای مسلح توانستیم از این مرحله با موفقیت نسبی عبور کنیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------