آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

د‌و روایت متفاوت ازمرگ قاضی منصوری



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جسد غلامرضا منصوري

 

 يک رسانه آمريکايي گزارش داد که جسد غلامرضا منصوري، قاضي سابق ايراني در روماني پيدا شده است. قاضي غلامرضا منصوري قرار بود به‌‌منظور پاسخگويي به اتهامات خود به ايران بازگردد. قاضي منصوري متهم به دريافت پانصدهزار يورو رشوه شده است.

 

حساب کاربري رسمي «راديو فردا» در توئيتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست مدعي شد که جسد غلامرضا منصوري، قاضي ايراني که قرار بود به‌منظور پاسخگويي به اتهامات خود به ايران بازگردد، در روماني پيدا شده و هويت جسد نيز به تاييد رسمي رسيده است. اين رسانه مدعي شد منصوري از پنجره به بيرون پرت شده است. وي به دريافت 500هزار يورو رشوه متهم است و پس از تشکيل دادگاه اکبر طبري، معاون اجرايي سابق قوه قضائيه، نام وي بر سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد که در خارج از کشور به سر مي‌برد. پس از آن، گزارش‌هايي مبني بر بازداشت او در روماني منتشر شد، اما قاضي دادگاهي در شهر بخارست تصميم گرفت اين متهم تا تاريخ 20 تيرماه تحت شرايط خاصي آزاد باشد. قاضي رومانيايي از ايران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎.

 

پليس ايران: خودکشي است

رئيس پليس بين‌الملل نيروي انتظامي گفت که خودکشي و مرگ غلامرضا منصوري از سوي پليس اينترپل در بخارست تاييد شد. سردار هادي شيرزاد گفت: پيامي از اينترپل بخارست (کشور روماني) دريافت کرديم مبني بر اينکه براي فرد تحت تعقيب اعلان قرمز آقاي «غلامرضا منصوري» يک حادثه غيرمترقبه رخ داده و وي خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پايين پرت کرده است. پليس بخارست با تاکيد بر خودکشي آقاي منصوري، فوت وي را تاييد کرده است. تحقيقات در اين رابطه از سوي پليس بين‌الملل جمهوري اسلامي ايران ادامه دارد.

 

واکنش قوه‌قضائيه

معاون بين‌الملل قوه قضائيه گفت: ابعاد مختلف پرونده‌اي که منصوري درگير آن بود به دليل اينکه طرف‌هاي ديگر موضوع در اختيار قوه قضائيه هستند روشن است و نبود وي صدمه‌اي به ابعاد مختلف پرونده وارد نمي‌کند. علي باقري در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني در رابطه با مرگ متهم، غلامرضا منصوري، در روماني، اظهار کرد: مطلع شديم يکي از شهروندان ايراني در روماني که تحت تعقيب دستگاه قضايي بود درگذشته است. سفارت ايران در بخارست و پليس اينترپل ايران پيگير موضوع هستند تا از زواياي حادثه مطلع شوند. معاون امور بين‌الملل قوه قضائيه افزود: در تماس‌هايي که تا با مقامات رومانيايي برقرار شده است، اين احتمال وجود دارد که وي خودکشي کرده باشد. باقري با تاکيد بر اينکه اينترپل ايران پيگير اين موضوع است که فردي که تحت‌تعقيب دستگاه قضايي بوده بايد به گونه‌اي تحت نظر باشد که صدمه‌اي به او وارد نشود، گفت: تعداد ديگري از متهمان تحت‌تعقيب در کشور‌هاي غربي داريم که اين کشور‌ها همکاري خوبي براي استرداد آنها انجام نمي‌دهند.

 

دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: ابعاد مختلف پرونده‌اي که منصوري درگير آن بود به دليل اينکه طرف‌هاي ديگر موضوع در اختيار قوه قضائيه هستند روشن است و نبود وي صدمه‌اي به ابعاد مختلف پرونده وارد نمي‌کند. وي با تاکيد بر اينکه استرداد او مي‌توانست به بازگشت وجوه و اموال اختلاس کرده وي و همچنين مجازات او کمک کند، گفت: پرونده ابعادش روشن است و درگذشت اين فرد ايرادي به اتمام روشن پرونده وارد نمي‌کند.

 

منتظر گزارش دولت روماني هستيم

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران، درگذشت قاضي منصوري در روماني را تاييد کرد و گفت که ايران منتظر دريافت گزارش رسمي روماني درباره اين موضوع است. سيدعباس موسوي در پاسخ به پرسش خبرنگاران، ضمن تاييد خبر مربوط به درگذشت قاضي منصوري، گفت: منتظر دريافت گزارش رسمي علت اين حادثه هستيم و از مقامات رومانيايي درخواست داريم علت دقيق حادثه را رسما به ما اعلام کنند. موسوي خاطرنشان کرد: ايشان مدتي قبل به سفارت ايران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ايران رايزني کرده بود و از آنجا که تحت تعقيب قوه قضائيه ايران از طريق پليس بين‌الملل بود، توسط پليس اينترپل روماني دستگير شد.

 

بر اين اساس، ما از مقامات و پليس روماني مي‌خواهيم به وظايف قانوني خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقيق اين حادثه گزارش رسمي ارائه کند. پس از اين گزارش‌هايي مبني بر بازداشت او در روماني منتشر شد، اما قاضي دادگاهي در شهر بخارست تصميم گرفت اين متهم تا تاريخ 20 تيرماه تحت شرايط خاصي آزاد باشد. قاضي رومانيايي از ايران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎.

 

 آرمان ملي 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------