آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

بي‌حرمتي متولي به امامزاده؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,رييس ديوان محاسبات مجلس

 

«تمام فرآيند انتخاب آقاي بذرپاش به عنوان رييس ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي قانوني است و بنده موظف به حمايت از آراي نمايندگان مجلس هستم.» اين عين اظهارات محمدباقر قاليباف در قامت رييس قوه مقننه در نشست توديع عادل آذر از رياست ديوان محاسبات و معرفي مهرداد بذرپاش به رياست اين ديوان است.

 

توديع و معارفه‌اي كه در شرايطي صورت گرفت كه انتقادات بسياري به بذرپاش و سابقه كاري او وارد بود؛ انتقاداتي كه به صريح‌ترين شكل ممكن ازسوي احمد توكلي و برخي نمايندگان مجلس ازجمله الياس نادران و مجتبي توانگر، نمايندگان اصولگراي تهران بيان شد ولي كارساز نيفتاد تا بذرپاش به رياست ديوان محاسبات برسد و همچنان يكي از مهم‌ترين گزينه‌هاي منتهي‌اليه راست سياست ايران براي انتخابات 1400 باشد ولي ماجراها هنوز پايان نيافته و با نامه روز گذشته رييس كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي پارلمان به رييس مجلس و انتقاد او از آنچه دور زدن مصوبه اين كميسيون و آيين‌نامه داخلي پارلمان تعبير شد، برگ ديگري از آنچه «بي‌قانوني» هيات‌رييسه پارلمان خوانده مي‌شود، ورق خورد.

 

جواد كريمي‌قدوسي، نماينده عضو جبهه پايداري مشهد پيش از محمدحسين حسين‌زاده بحريني، رييس كميسيون تدوين آيين‌نامه در توييتر خود به طعنه از تاسيس شوراي نگهبان دوم توسط قاليباف در مجلس خبر داده و نوشته بود كه «جناب قاليباف يادداشت آقاي اركاني را ملاحظه فرموديد؟ ايشان مي‌نويسند كه مصوبه كميسيون آيين‌نامه درمورد انتخاب رييس ديوان محاسبات را معاون جناب‌عالي مغاير تشخيص داد و كميسيون آن را ناديده گرفت. معلوم است چه خبر شده؛ ظاهرا شوراي نگهبان دومي به وجودآمده و مجلس بي‌خبر است.» حسين‌زاده بحريني نيز در نامه خود اظهارات كريمي‌قدوسي را تاييد كرد و از ماجرايي پرده برداشت كه نماينده عضو جبهه پايداري مشهد با انتشار اسنادش در پايگاه اطلاع‌رساني خود، صحت و سقم آن را تاييد كرده است.

 

ماجرا از آن قرار است كه كميسيون تدوين آيين‌نامه در مصوبه‌اي، شروط پذيرش رياست ديوان محاسبات را اصلاح و به‌جاي كليدواژه«20 سال سابقه كار» از تعبير «20 سال سابقه مديريتي» استفاده مي‌كند و اين مهم را رسما به هيات رييسه مجلس و كميسيون برنامه و بودجه ابلاغ مي‌كند.

 

«20 سال سابقه مديريتي» دقيقا خلأ موجود در كارنامه بذرپاش براي پذيرش رياست ديوان محاسبات است و از اين رو حميدرضا حاجي‌بابايي در مقام رييس كميسيون برنامه و بودجه در نامه‌اي به قاليباف از اين مصوبه انتقاد كرده و آن را خلاف نص صريح آيين‌نامه داخلي مجلس اعلام مي‌كند. انتقادي كه ازسوي قاليباف و معاونت قوانين او پذيرفته شد و درنهايت كميسيون برنامه و بودجه بدون درنظرگيري مصوبه كميسيون تدوين آيين‌نامه تنها و تنها شرط «20 سال سابقه كار» را براي رياست ديوان محاسبات درنظر گرفت و درنهايت بذرپاش و لطف‌الله فروزنده را به عنوان گزينه‌هاي رياست ديوان محاسبات به پارلمان معرفي كرد.

 

جالب آنكه احسان خاندوزي، ديگر نماينده تهران نيز به بي‌قانوني رخ داده توسط هيات‌رييسه مجلس معترف است و در همين رابطه در توييتر خود نوشت: «به‌دليل ابهامات و سوالات، روز سه‌شنبه پيش از راي‌گيري به ساختمان هيات‌رييسه رفتم و خواستار عقب افتادن زمان اخذ راي در صحن علني شدم اما موافقت نشد... تجربه پرهزينه‌اي بود تا مجلس بيشتر درباره ملاحظات قانوني وسواس به‌خرج دهد. حرمت امامزاده قانون را بايد متولي آن نگه دارد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------