آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

پس لرزه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/ تنها کاریکاتوری از ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پروانه سلحشوری
نماینده تهران در مجلس دهم گفت: اگر نمایندگان مجلس دغدغه برنامه‌محوری دارند و قصد دارند رییس‌جمهور آینده براساس برنامه فعالیت کند،‌ باید احزاب را تقویت کنند و به فکر وضع قوانینی باشند که به کارآمدی احزاب بینجامد.

 به  گزارش ایلنا ؛پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: در این طرح متأسفانه دایره اختیارات شورای نگهبان افزایش داده می‌‎شود و اختیارات مردم کاهش می‌یابد که این موضوع با اصول ۲ و ۶ قانون اساسی منافات دارد؛ هرچه زمان می‌گذرد، حقوق مردم بیشتر نادیده گرفته می‌‎شود و با تصویب این طرح تنها کاریکاتوری از ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند.

 

وی افزود: در مملکتی که وزرا و رئیس‌جمهور برنامه مدونی ندارند، اگر نمایندگان دغدغه برنامه‌محوری دارند و قصد دارند رییس‌جمهور براساس برنامه فعالیت کند،‌ به نظر من باید احزاب را قوی کنند و به فکر وضع قوانینی باشند که به کارآمدی احزاب بیانجامد و آنها را تقویت کند.

 

نماینده تهران در مجلس دهم اضافه کرد: از دل احزاب قوی است که برنامه‌ریزی می‌شود و افراد کارآمد برای ریاست‌جمهوری معرفی می‌‎شوند و دیگر نیازی به دخالت دیگر نهادها نخواهد بود.

 

وی گفت: در اصول ۹۹ و ۱۱۸ قانون اساسی، اختیارات شورای نگهبان در حد نظارت بر انتخابات است نه نظارت بر افراد؛ اگر مجلس به دنبال طرحی این‌چنینی است، این طرح حتماً باید به رفراندوم گذاشته شود و با رفراندوم مشخص شود که آیا اختیار انتخاب ریاست‌جمهوری می‌تواند از دست مردم خارج شود یا خیر، چون عملاً چنین کاری با این طرح صورت خواهد گرفت.

 

سلحشوری با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: مشارکت در انتخابات گذشته مجلس بسیار پایین بود، که گزینش سلیقه‌ای افراد موجب چنین مشارکتی شد.

 

وی بیان کرد: تفاوت انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات مجلس در این است که انتخابات مجلس یک انتخابات محلی است، در حالی که انتخابات ریاست‌جمهوری در سطح ملی است و معمولاً در کشور ما میزان مشارکت در انتخابات محلی بیشتر از مشارکت در انتخابات ملی است، زمانی که برای مردم اهمیتی ندارد که نماینده شهرشان چه شخصی باشد، طبیعتاً اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند و اگر بخواهند دست مردم را از تنوع گزینه‌ها کوتاه کنند، تمایل مردم برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هم به شدت کاسته خواهد شد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به نظر من از نظر استراتژیک در مرحله‌ای هستیم که به شدت به مشارکت مردم نیاز داریم؛ کسانی که این طرح‌ها را ارائه می‌دهند، به یک قسمت ماجرا نگاه می‌کنند و آن این است که چگونه قدرت را در کنترل خود نگاه دارند، چراکه از این رویه منفعت می‌برند اما منافع ملی با این روش‌ها تأمین نخواهد شد و کسانی که چنین تفکری دارند، خودشان هم در بلندمدت آسیب خواهند دید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------