آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

ربیعی: امسال برنامه‌ای برای اربعین نداریم/ خرابکاری در سایت نطنز قطعی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ربیعی
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت گفت: امسال برنامه ای برای اربعین نداریم اما عده‌ای با خبررسانی‌های کاذب موجب تحریک مردم برای حضور در مرزها می‌شوند. 

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در پنجاه و چهارمین نشست خبری سخنگوی دولت با رسانه های ارتباط جمعی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با وجود اینکه دولت‌های ایران و عراق اعلام کردند که امسال راهپیمایی اربعین وجود ندارد متاسفانه برخی به مرزها مراجعت می‌کنند.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست همزیستی سلامت و دیانت توسط علمای دینی، جامعه و دولت مورد تاکید قرار گرفته است و رهبر معظم انقلاب نیز بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تاکید داشته‌اند اما متاسفانه شاهد این هستیم عده‌ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می‌کنند.

 

بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای بهبود حقوق بازنشستگان اظهار داشت: با دستور رییس جمهوری و تلاش های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت.

 

وی بیان کرد: در یک مرحله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کارگری و یکشنبه گذشته (۳۰ شهریور) نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری به تصویب دولت رسید.

 

ربیعی ادامه داد: با مصوبه اخیر دولت بازنشستگان لشکری و کشوری ۹۰ درصد ناخالص شاغل هم گروه خود دریافت می کنند و می توان گفت با  ۲ افزایش ابتدای امسال و همسان سازی اخیر، حقوق بازنشستگان ۸۴ درصد حداقل افزایش یافته است.

 

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت بر این امر واقف است که زندگی بازنشستگان و حقوق بگیران با سختی همراه شده و از این رو یکی از سیاست‌های خود را بر افزایش قدرت خرید مردم قرار داده است.

 

در جنگ اقتصادی دشمن از هویت ملی دفاع می‌کنیم

سخنگوی دولت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی و زورگویی آمریکا از هویت ملی و مردمان سرزمینمان دفاع کامل خواهیم کرد، اظهار داشت: آن روز رژیم صدام، قرارداد الجزایر را پاره کرد و امروز رژیم ترامپ همان کار را با توافق برجام کرد؛ آن روز رژیم صدام شهرها و روستاهای ما را به ویرانی تهدید می‌کرد و امروز رژیم ترامپ، مراکز فرهنگی و تمدنی ما را به نابودی تهدید می‌کند.

 

وی ادامه داد: آن روز رژیم صدام، مردم ما را به زیر بمباران موشک و بمب گرفته بود و امروز رژیم ترامپ با بمباران تحریم و ترور اقتصادی، سلامت، زندگی، معیشت و جان مردم را هدف گرفته و هر روزه بر رنج افزوده و امنیت روانی آنها را مورد حمله قرار می‌دهد.

 

سخنگوی دولت اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بعد از شکست رژیم صدام، نایبان آنها انتقام این شکست را با ترور شهید صیادشیرازی گرفتند و امروز رژیم ترامپ عقده شکست خود در حمایت از داعش را با ترور سردار شهید سلیمانی، این سرباز وطن گشودند. 

 

وی ادامه داد: تاریخ خود را تکرار کرده و پایان و سرانجام این شرارت هم محکوم به تکرار همان تاریخ است دفاع مقدس برای آنها کافیست تا بدانند که ملت ما هرگز به قلدری و زورگویی تسلیم نمی‌شود و قلدرها و زورگویان را دیر یا زود به زانو خواهد انداخت. 

 

ربیعی بیان کرد: آن روز جبهه خرمشهر، هویزه و قصر شیرین بود امروز جبهه مقابله با تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی است هر جا تحریم است مقاومت در مقابل تحریم باید باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز مقاومت به معنای جهش تولید است، افزود: اگر تحریم می‌کوشند اجماع سازی ایجاد کنند، مقاومت همان چیزی بود که در شورای امنیت اتفاق افتاد که همان تنهایی آمریکا است.

 

سخنگوی دولت افزود: ما در ارائه طرح‌های صلح از یمن تا سوریه و در سراسر خلیج فارس، پیشتاز بوده ایم. از نگاه ما، هیچ اختلافی میان همسایگان نیست که با گفت‌وگو و دیپلماسی برطرف شدنی نباشد مشروط به آنکه همه دولت ها به اندازه ما مشتاق صلح باشند و از توهم حذف همسایگان و دوستی با دشمنان قسم خورده منطقه دست بردارند.

 

 وی افزود: دفاع مقدس برای آنها کافیست تا بدانند که ملت ما هرگز به قلدری و زورگویی تسلیم نمی شود و قلدرها و زورگویان را دیر یا زود به زانو خواهد انداخت.

 

در رتبه سیزدهم جهان در ابتلا به ویروس کرونا قرار داریم

ربیعی در ادامه به بیان شرایط کشور در شیوع کرونا پرداخت و بیان کرد: متاسفانه در موارد ابتلا به ویروس کرونا در رتبه ۱۳ جهان قرار داریم و باید پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

 

وی ادامه داد: هنوز در پاساژها و نانوایی ها بخوبی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و شاهد کاهش ۲۰ درصدی در رعایت پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک هستیم.

 

سخنگوی دولت با اعلام اینکه دولت برای تهیه واکسن آنفلوآنزا اقدامات بسیار مهمی انجام داده است، اظهار داشت: پارسال ۲۵۰ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا در جهان تولید شد که پیش بینی می شود این رقم امسال بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دز باشد.

 

ربیعی افزود: برنامه ریزی برای تامین واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر از جمله خانم های باردار و بیماران دارای نقض ایمنی انجام شده و واکسن آنها از طریق سیستم بهداشت توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین برای افراد بالای ۶۵ سال توزیع واکسن از طریق داروخانه‌ها و با کارت ملی انجام می‌شود.

 

ربیعی تاکید کرد که برای تولید و خرید واکسن کرونا نیز از طریق سازمان بهداشت جهانی برنامه ریزی لازم انجام شده است.

 

ایجاد زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان در اولویت است

سخنگوی دولت در ادامه به شرایط استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای دولت مدرن در ایران، این استان مورد غفلت قرار گرفته و در تحلیل دولت یازدهم علت اصلی این مساله فقدان زیرساخت های مناسب تشخیص داده شد.

 

ربیعی تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری های زیرساختی، علت کاهش نیافتن فقر و نابرابری در سیستان و بلوچستان بوده و نگاه دولت ایجاد زیرساخت ها برای پرش و تغییر وضعیت منطقه است و از این رو در دولت تدبیر و امید دو راهبرد توسعه زیرساخت ها و توانمدسازی و فقر زدایی در دستور کار قرار گرفت.

 

سخنگوی دولت گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۳۰ عنوان پروژه با بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شد که در سایه آن نظر سرمایه گذاران بسیاری به این استان جلب شد ضمن آنکه دولت با فعالیت ها و برنامه های ویژه خود این استان را به کارگاهی از فعالیت های اقتصادی تبدیل کرد.

 

ربیعی مجموع اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۳ را  ۹ هزار و ۴۶۸ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این استان در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ برابر ۱۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان بوده و به عبارت دیگر بودجه عمرانی آن در ۶  سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱.۴ برابر ۳۵ سال پیش از آن بوده است.

 

وی ادامه داد: اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور تا پیش از دولت یازدهم هیچ پیشرفتی نداشت اما در دوره دولت تدبیر و امید به ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است به طوری که هم‌اینک قطعات چابهار به نیکشهر و زاهدان به خاش آماده ریل‌گذاری است و این پروژه تا پایان سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری خواهد بود که در نتیجه آن تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود.

 

سخنگوی دولت گفت: تبدیل کریدورهای اصلی سیستان و بلوچستان به بزرگراه، از مجموع ۲ کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق این استان که شامل هفت محور اصلی است، ۲۱۸ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده و ۱۵۴ کیلومتر نیز در دست اجراست.

 

وی ادامه داد: همچنین ۹۴ کیلومتر از مسیر زابل - زاهدان به بهره‌برداری رسیده و ۳۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجراست.

 

طرح توسعه بندر چابهار ۹۴ درصد پیشرفت دارد

ربیعی تصریح کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار،طرح توسعه این بندر تا سال ۱۳۹۲ تنها ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، پیشرفت آن هم‌اینک به ۹۴ درصد رسیده است.

 

وی اظهارداشت: ظرفیت بندر چابهار سالانه بیش از ۸.۵ میلیون تن است و معافیت از تحریم‌های آمریکا، آن را به بندری مهم برای ترانزیت محموله‌های آسیای میانه و افغانستان تبدیل می‌کند.

 

سخنگوی دولت گفت: جهش گازرسانی در سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید، که یکی از مهم‌ترین آنها، شروع بهره‌مندی مردم زاهدان از نعمت گازطبیعی از سال ۱۳۹۵بود و تاکنون ۳۳ هزار و ۳۰۰ علمک گاز در این شهر نصب شده است.

 

وی ادامه داد: عملیات شبکه‌گذاری و نصب علمک در ایرانشهر به اتمام رسیده و در مجموع، تعداد خانوارهای تحت پوشش شبکه گاز، از سه هزار و ۷۰۴ در پیش از سال ۱۳۹۲ به  ۴۸ هزار و ۱۴۲ خانوار در سال ۱۳۹۸ یعنی حدود ۱۳ برابر رسیده است.

 

ربیعی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سیستان از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سالجاری قابل بهره‌برداری است.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ظرفیت استخراج معادن استان از ۴.۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۵.۱۲  میلیون تن در سالجاری معادل ۲۶۰ درصد از کل استخراج معادن این استان رسیده است.

 

سخنگوی دولت اظهارداشت: بیش از ۲ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان در بخش معدن و طرح های صنایع معدنی سیستان و بلوچستان از سوی دولت سرمایه گذاری و اختصاص اعتبار انجام شده است.

 

وی با اعلام جذب ۹۰میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش صنعت و  ۵.۲ میلیون دلار در بخش معدن سیستان و بلوچستان افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در چهار سال گذشته بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان با اشتغال حدود یکهزار و ۴۰۰ نفر در قالب ۱۸ طرح کشاورزی و شیلاتی بوده است.

 

وی میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری سیستان و بلوچستان را در چهار سال گذشته بالغ بر ۷۳۰ میلیارد تومان با اشتغال حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۳۰ طرح گردشگری و بومگردی برآورد کرد. 

 

بیشترین تسهیلات اشتغال روستایی سهم سیستان و بلوچستان بوده است

سخنگوی دولت گفت: برای گسترش و کمک به اشتغال و معیشت مردم سیستان و بلوچستان و با تاکید بر روستاها و کسب و کارهای خرد بر مشاغل خانگی کل اعتبار تخصیصی حوزه اشتغال استان از ابتدای سال۹۳در قالب برنامه هایی نظیر(مشاغل خانگی،اشتغال روستایی،سیاست‌های فعال بازارکار،بندالف تبصره۱۸،اشتغال فراگیر)مبلغ یکهزار و ۹۹۹ میلیاردتومان است.

 

وی ادامه داد: از مجموع پنج مرحله ابلاغ اشتغال روستایی تا کنون ۷۲۵میلیاردتومان به سیستان و بلوچستان اختصاص پیداکرده که بیشترین رقم بین استانهای کشور است.

 

ربیعی تصریح کرد: کل تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید از بدو تاسیس تا سال ۹۳ مبلغ ۱۲میلیاردتومان و ازسال ۹۳ تا ۹۹ مبلغ ۳۷۰میلیارد تومان در استان سیستان وبلوچستان است.

 

وی تاکید کرد: اینها بخشی از اقدامات دولت برای بهبود زندگی مردم سیستان و بلوچستان است که با توجه به اینکه این اقدامات زیر ساختی هستند، نتایج آن سالهای آینده به بار خواهد نشست.

 

وی با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی روستاییان سیستان و بلوچستان گفت: شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم در سال ۹۲ معادل ۵۹ درصد بوده که هم‌اینک به ۶۸ درصد رسیده است.

 

ربیعی بیان کرد: سیستان و بلوچستان پنج هزار و ۵۹۴ روستا دارد که ۲ هزار و ۶۴۷ روستای فاقد شبکه آبرسانی بودند اما اکنون ۱۹۴۲ روستا با جمعیت ۷۵۳ هزار نفر و با هزینه ۷۲۵ میلیارد تومان تحت پوشش طرح ملی آبرسانی قرار گرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: تا پایان شهرویر ۹۹ آبرسانی به ۳۶۳ روستا با جمعیت ۱۱۰ هزار نفر با اعتبار ۳۷۴ میلیارد تومان انجام شده و پارسال نیز آبرسانی به ۲۲۲ روستا انجام شده است.

 

سخنگوی دولت افزود: هم‌اینک ۱۸۳۱ روستا در سیستان و بلوچستان باقی مانده در قالب ۱۴ تجمیع آبرسانی و ۹ پروژه تک روستایی برنامه ریزی شده است. 

 

وی تصریح کرد: در سالجاری با ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده ۱۷۲ روستا با جمعیت ۵۲ هزار نفر آبرسانی شدند و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۶ روستا با جمعیت ۳۲ هزار نفر در برنامه اجرا قرار دارند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان و تدوین سند توسعه میوه‌های گرمسیری در این استان شامل موز، انبه، چیکو، کنار و گواوا تدوین که به طور عمده در سواحل مکران هستند، اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۶ هزار هکتار جانمایی به منظور ساخت گلخانه و سایه بان در جنوب سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

 

ربیعی افزود: برای این کار تاکنون ۲۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب کشاورزی جهت پایاب سدهای کهیر و زیردان داده شده است و پیگیر افزایش این سهمیه برای توسعه بیشتر در پایاب سدهای مذکور هستیم.

 

سخنگوی دولت گفت: در این ارتباط افزون بر ۴۸۰هکتار در پایاب سد زیردان به شرکت شهرک‌های کشاورزی جهت تولیدمحصول موز طی۲ نوبت اطلاعیه صادر و واگذارشده است. 

 

وی ادامه داد: همچنین شیرین سازی آب دریا در برنامه های سیستان و بلوچستان است و اخذ تخصیص آب دریا جهت سرمایه گذاری از وزارت نیرو انجام شده و تاکنون ۲۲۰۰ هکتارجهت شرکت ایرانیان مراحل پایانی واگذاری زمین را طی می کند.

 

ربیعی تصریح کرد: همچنین در منطقه کنارک سرمایه گذار حضور یافته و متقاضی  سه هزار هکتار بدین منظور است و برای شرکت مکران همچنین مجوز بیش از ۱۵۰ هکتار جهت شرکت گلبهار باهوکلات صادر شده است.

وی بیان کرد: هم‌اینک بیش از هشت هزار هکتار با تولید حدود یکصد هزار تن محصول مربوط به میوه های گرمسیری در سیستان و بلوچستان بوده که رتبه نخست کشور را دارد.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: در سند تدوین شده طی سال‌های اخیر افزونبر  ۱۳ هزار هکتار توسعه میوه های گرمسیری را در سیستان و بلوچستان داشته ایم.

 

خرابکاری در سایت نطنز قطعی است

سخنگوی دولت در ادامه به پرسش خبرنگاران استان سیستان و بلوچستان پاسخ داد و درباره خرابکاری در سایت نطنز اظهار داشت: خرابکاری قطعی است اما فرضیه‌های گوناگونی در خصوص حادثه نطنز وجود دارد در یکی از فرضیه ها برخی از عناصر داخلی مورد ظن قوی قرار گرفته اند و تحت نظارت پیگیری جدی دستگاه‌های امنیتی کشور هستند.

 

وی با اشاره به ادعای آمریکا در رابطه با بازگشت تحریم‌ها گفت: ایالات متحده در ادعای خودش بسیار منزوی است امروز همه اعضای شورای امنیت و همه ملت های جهان اذعان دارند که هیچ پایه حقوقی برای بازگشت تحریم های شورای امنیت وجود ندارد.

 

ربیعی ادامه داد: از نگاه ما و جامعه بین المللی، ادعای یکجانبه آمریکا متضمن هیچ پیامد حقوقی نیست و کمترین اهمیتی برای اعضای سازمان ملل متحد ندارد.

 

وی تصریح کرد: این رژیم وقتی نتوانست در فضای سیاسی و از روندها و آیین های حقوقی به آنچه خودش می‌خواست برسد دوباره به سیاست قلدری خودش برگشته اما ایالات متحده پیش از هر چیز باید پیام دنیا گرفته باشد که دنیا در حال تغییر است.

 

سخنگوی دولت گفت: به دلیل سیاست‌های کوتاه بینانه ترامپ و شرکا، اولین قربانی این تغییر در نظام بین الملل خود ایالات متحده است سه کشور اروپایی که متحدین اصلی ایالات متحده هستند بار دیگر نامه‌ای نوشتند و اظهار داشتند که ایالات متحده نه تنها هیچ حقی ندارد بلکه این تحریم‌ها هیچ اثری ندارند.

 

وی بیان کرد: میراث شوم سالها حضور ایالات متحده در مناطق مختلف دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا از افغانستان مظلوم تا فلسطین مظلوم چیزی جز این میراث شکست خورده و در عین حال خانمان برانداز برای مردم و ملل منطقه نبوده است.

 

ربیعی افزود: آنچه که ایالات متحده مجدداً در پی آن است، یک گردن کشی دیگر است اگر آقای ترامپ منتظر بود که کارآمدی قلدری را در پیشبرد دستور کار یکجانبه آمریکا راستی آزمایی کند امروز اوج نقطه شکست این سیاست و مرحله پایانی آن است.

 

گشایش بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان برنامه دولت بوده‌است

سخنگوی دولت با اشاره به ظرفیت‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: توجه به بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان و گشایش و تحرک در آنها جز استراتژی های دولت یازدهم بوده است.

 

وی ادامه داد: بازارچه ها علاوه بر امکان صادرات غیرنفتی و در نتیجه افزایش تولید داخلی به بهبود معیشت و فقرزدایی در سیستان و بلوچستان کمک و از قاچاق نیز جلوگیری می‌کند.

 

ربیعی تصریح کرد: در تبیین دولت به ارتباط فرهنگی مرز نشینان هم توجه شده  این یکی از سیاست های اصلی بوده منتهی در ایام کرونا با تعطیلی بازارچه ها از سوی کشور مقابل مواجه بودیم و سیاست تعطیلی بازارچه سیاست دولت نبوده است.

 

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی توسط کمرگ و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته که با تدوین پروتکل‌های دقیق بهداشتی بازارچه های سیستان وبلوچستان بازگشایی شود.

سخنگوی دولت گفت: ۱۰ درصد از صادرات کشور از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان انجام می شود که در این میان بازارچه های مرزی جایگاه ویژه ای دارند. 

 

وی بیان کرد: از حدود یک میلیارد دلار صادراتی که از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان انجام می شود حدود ۷۰ درصد آن به بازارچه های مرزی اختصاص دارد که با وجود شیوع کرونا در ماه‌های پایانی سال ۹۸ صادرات از طریق گمرکات استانی نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد و از طریق بازارچه های مرزی ۱۲ درصد رشد داشته است.

 

ربیعی تصریح کرد: همچنین صادرات از طریق بازارچه های مرزی افغانستان در سال ۹۷ مبلغ ۲۶۳ میلیون دلار بوده که در سال ۱۳۹۸ این عدد به ۳۷۶ میلیون دلار افزایش داشته است.

 

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت هیچ اقدامی برای کسری بودجه خارج از چارچوبی قانونی از جمله قانون بودجه نخواهد داد و نداشته است.

وی ادامه داد: استراتژی دولت کاهش نقدینگی و جمع آوری آن و کنترل تورم بوده بنابراین افزایش پایه پولی در این چند سال کاملا قابل دفاع بوده است. 

ربیعی تصریح کرد: در خصوص تسعیر دارایی های خارجی بانک مرکزی نیز هر اقدامی در این زمینه مستلزم کسب مجوز از قانونگذار است که دولت چنین لایحه ای را تنظیم نکرده و چنین تصمیمی نیز ندارد.

 

وی با اشاره به برقراری ارتباط بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: همان‌گونه که پیش تر گفته ایم برقراری رابطه رسمی میان رژیم صیهونیستی و بحرین چیزی بیش از یک رونمایی تبلیغاتی از یک رابطه از پیش موجود نبود.

 

سخنگوی دولت بیان کرد: آنهایی که عادت داشتند امنیت خود را از بیگانگان بخرند به رتبه‌ای پایین تر تنزل و خرید امنیت کاذب را در ازای فروش عزت و تعصب عربی-اسلامی دنبال کرده‌ان.

 

 وی اظهارداشت: ما اعلام کرده‌ایم که این رونمایی‌های تبلیغاتی چیزی از اشغالگری رژیم صهیونیستی کم و از آن رژیم بخاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت سلب مسوولیت نمی‌کند همین‌طور دولت‌هایی که بجای پاسخگو کردن این رژیم به دنبال گشایش رابطه سیاسی با آن هستند خود را در این جنایت‌ها شریک می‌کنند.

ربیعی تصریح کرد: از نگاه ما این رابطه سیاسی تغییر راهبردی در منطقه محسوب نمی‌شود و اهمیتی فراتر از سیاست داخلی آمریکا و رژیم صهیویستی ندارد با این وجود ما با دقت نظر بیشتری تحرکات این کشورها و رژیم صهیونیستی را رصد می‌کنیم و آماده‌ایم که در صورت هر گونه تهدید، با قاطعیت پاسخ دهیم.

 

به گزارش ایرنا علی ربیعی شامگاه دوشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم و بازدید از چندین طرح اجتماعی، آموزشی و تولیدی وارد زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

 

تجلیل از خانواده معظم شهدا در دومین روز از هفته دفاع مقدس، برگزاری جلسه شورای اطلاع‌رسانی، دیدار با احزاب و فعالان اجتماعی سیستان‌وبلوچستان و افتتاح و بازدید از چندین طرح اجتماعی از مهمترین برنامه‌های دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه است.

 

غبار روبی از مزار شهدا، بازدید پایگاه اجتماعی ستایشگران، مرکز توانبخشی صنایع نخاعی، مجتمع آموزشی - تولیدی زینب کبری(س)، کارخانه تولید لباس و همچنین افتتاح کارخانه‌های تولید آب آشامیدنی و دستمال کاغذی در شهرک صنعتی میرجاوه از دیگر برنامه‌های ربیعی در زاهدان است.

 

به گزارش ایرنا، علی ربیعی پنجشنبه گذشته (۲۷ شهریور ماه) هم به منظور شرکت در جلسه شورای اطلاع رسانی و نیز نشست با روسای احزاب به استان اصفهان سفر کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------