آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

بعد از قالیباف، نمایندگان تهران هم به بخش بیماران کرونایی سر زدند +عکس



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
تعدادی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع بیماران کرونایی جویای احوال آنها شدند.

 به  گزارش ایلنا ؛جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف بیمارستان رسول اکرم (ص) از جمله بستری بیماران کرونایی بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت بخش‌های مختلف آن قرار گرفتند.

 

نمایندگان پس از بازدید از بخش های بیمارستان نشستی را با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و معاونان غذا و دارو و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و در مورد وضعیت کرونا و مشکلات بیمارستان‌ها بحث و گفت و گو کردند.

 

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این نشست از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت تقدیر و تشکر کرد و گفت:  کادر درمان در شرایط بحرانی به صورت عملی نه شعاری بار درمان کشور را به دوش می‌کشند.

 

روح‌الامینی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود سه دانشگاه مربوطه با هماهنگی هم شرح خدماتی را برای پژوهش مجدد در رابطه با بازنگری در نظام بهداشت و درمان استان داشته باشند و در قالب پروپوزالی به نمایندگان ارائه کنند البته مرکز پژوهش‌های مجلس هم می‌تواند ورود کند و شهرداری هم قول همکاری دادند.

 

روح‌الامینی با تاکید بر اینکه نظام بهداشت و درمان استان تهران باید یکپارچه و مدیریت شود بر ضرورت توجه به فوریت‌های الزام‌آور برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیشتر ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: باید الزاماتی را برای جداسازی و شناسایی مبتلایان و قرنطینه کردن آنها داشته باشیم با ساده‌ترین نرم‌افزارها می‌توان مبتلایان را شناسایی کرد و از تجربه موفق کشورهای موفق در این زمینه بهره برد؛ متاسفانه بیماران در کشور رها هستند چرا پس از گذشت ۸ ماه از کرونا باید به این نتیجه رسید که ماسک زدن اجباری شود در حالی که در اروپا از همان ابتدا جریمه هایی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پیش بینی و اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه کنترل افراد مشکوک تنها کار سیستم بهداشت و درمان کشور نیست بلکه کشور و حاکمیت باید ورود کنند، گفت: انتشار بیماری را باید مدیریت کرد و تعداد بالای فوتی و مبتلایان کرونا نشانه مدیریت بوده و نیاز است در عناصر مدیریتی بازنگری شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در مدیریت بحران کشور و همچنین کرونا، تصریح کرد: ۶ ماه پیش نیروهای مسلح به میدان آمدند اما متاسفانه اجازه فعالیت به آنها داده نشد و آنها را تحویل نگرفتند البته به رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم اجازه حضور در ستاد را نمی‌دهند بنابراین می طلبد در مدیریت بحران کشور بحران خیزی مانند ایران بازنگری و مجلس در این حوزه وارد کار اساسی شود همچنین در مدیریت بحران کرونا و نظام ارائه خدمات سلامت درکلانشهر تهران هم باید بازنگری شود.

 

در این بازدید سیدمحمود نبویان، سید احسان خاندوزی، عبدالحسین روح‌الامینی، ابوالفضل عمویی، فاطمه قاسم‌پور، اقبال شاکری و همچنین امیرحسین باقرنژاد دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان تهران حضور داشتند.

 

نمایندگان همچنین در مراسم تشییع دکتر اسماعیل حسنی استاد برجسته بیهوشی این بیمارستان که ماه‌ها در بخش کرونایی بیمارستان مشغول خدمت بودند و بر اثر ابتلا به کرونا به جمع شهدای سلامت پیوست شرکت کردند.

 

در ادامه این بازدید عبدالحسین روح الامینی و سید محمود نبویان از مرکز بهداشت غرب تهران بازید و از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------