آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واکنش نمایندگان به اعلام نتیجه انتخابات آمریکا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نمایندگان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش‌های متفاوتی نسبت به شکست ترامپ و پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتند اما در مجموع هیچکدام از پیروزی «جو بایدن» ابراز خرسندی نکردند، او را همچون ترامپ، یک «زامبی» توصیف کردند و حتی عده‌ای از آنها، کسانی که بین بایدن و ترامپ فرق می گذارند را «ساده لوح» خواندند.

 به  گزارش ایرنا ؛جو بایدن سرانجام شامگاه شنبه با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود، به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا و کامالا هریس هم به عنوان معاون او انتخاب شدند.  

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی ساعات گذشته واکنشهای متفاوتی نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتند.

 

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار فیلمی از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر شکست ترامپ در انتخابات نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم فَکَذَّبَ وَعَصَیٰ ثُمَّ أَدْبَر یَسْعَیٰ فَحَشرَ فَنَادَیٰ فَقَالَ أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلَیٰ فَأَخَذَهُ اللَّهُ نَکَالَ الْآخِرَةِ وَالْأُولَیٰ إِنَّ فی ذَٰلِکَ لَعِبْرَةً لِمَنْ یَخْشَیٰ»

 

اینها آیات ۲۱ تا ۲۶ سوره النازعات است که از «معجزه بزرگتر» حضرت موسی (ع) در برابر فرعون سخن می گوید:«به نام خداوند بخشنده و مهربان... ولی او تکذیب و سرپیچی کرد (۲۱) و سپس برگشت تا علیه موسی تلاش کند ( ۲۲) .منادی فرستاد تا همه جمع شدند( ۲۳) .آنگاه گفت من پروردگار بزرگ شما هستم ( ۲۴) .در نتیجه این بلندپروازی ، خدای تعالی او را به عذاب دنیا و آخرت بگرفت ( ۲۵) .و در این سرگذشت عبرتی است برای مالاندیشی که از سوء عاقبت ترسان است ( ۲۶) ».

 

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس در توییتی نوشت: «عزت ما در بی نیازی از کدخداست، حکمت ایجاب می‌کند که قوی شویم و مصلحت هم در نگاه به داخل نهفته است. فیل و الاغ هیچ فرقی نمی‌کند، راه برون رفت از مشکلات افزایش کارآمدی و رضایتمندی ملی است.»

 

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس هم در حساب توییتری خود نوشت: «فرق گذاردن بین بایدن و ترامپ در خوش‌بینانه‌ترین حالت ناشی از ساده‌لوحی و عدم درک صحیح از اصول سیاست خارجی آمریکا درمقابله با ایران است. با اندک شناختی از سیاست خارجی امریکا و سابقه تحریم‌های وحشیانه دموکراتها ضدایران، این ساده لوحی رخت برخواهد بست. مگر آنکه مشکل چیز دیگری باشد.»

 

مهدی عسکری نماینده کرج در مجلس نیز در توییتی نوشت: «قاتل سردار_دل‌ها همچون کارتر و بوش پدر تک دوره‌ای و رفتنی شد فارغ از بازی قرمز و آبی در نظام دوحزبی آمریکا یادمان نرود ساختار و ماهیت سیاست خارجی آنها برپایه سلطه‌جویی و بدعهدی بناشده درهرحال گره زدن مسائل میهن به بدهکارترین کشور بدعهد دنیا سرابی است که ۷سال اخیر صرف آن شد.»

 

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس هم نوشت: «مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی و زورگویی های ترامپ را می‌توان یکی از علل شکست او در انتخابات دانست»  

 

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در مجس نیز در توییتی نوشت: ‌ «یکی از برنامه‌های بنده احوال‌پرسی و سر زدن به نیازمندان است. وقتی روی فرش کهنه، زیر سقف نمناک و دیوار تخریب شده می‌نشینیم تازه متوجه میشویم درحالی که عده ای فقط برای نان و پوشاک و کرایه یک منزل مخروبه در غصه اند، دنیای عده‌ای شده بایدن و ترامپ. چقدر دنیای آدم‌ها متفاوت است.»

 

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه نیز نوشت: ‌ «جو بایدن با "دستکش های مخملی" و "دست های چدنی" بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا نشست.»

 

زهره الهیان نماینده تهران نیز نوشت: «دولت قرمز یا آبی برای مردم ایران فرقی نمی‌کند؛ استراتژی دولت ⁧ آمریکا⁩ را رئیس‌جمهور آن تعیین نمی‌کند. ⁧ترامپ⁩ و ⁧ بایدن⁩ هر دو ابزار دست صهیونیسم بین الملل هستند.»

 

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در توییتی اظهارداشت: «مشکلات اقتصادی و فرهنگی ایران وابسته به ⁧ ترامپ⁩ و ⁧ بایدن⁩ نیست بلکه ریشه در باور، عرضه، همت، صداقت مسئولان، مطالبه و نظارت متعهدانه مردم دارد.»

 

سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران هم نوشت:‌ «ظاهراً شر ترامپ از سر جهان کم شد، اما شر امپریالیسم آمریکا همچنان باقی است، ‌ترامپ از مریخ نیامده بود. ‌این زامبی زهرآلود، محصول همین کارخانه لیبرال سرمایه سالاری و مترسک الیگارشی آمریکا بود که پس از پایان تاریخ مصرف، با زور رسانه، روانه زباله دانش می‌کنند. ‌اما زامبی ها هنوز هستند.»

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------