آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ممنوعیت اهدای هدیه به نمایندگان از سوی دستگاه‌ها



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , هدیه به نمایندگان
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از ممنوعیت دریافت نمایندگان مجلس از هرگونه هدیه از دستگاه‌ها براساس مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، سمیه محمودی در تشریح دستورکار روز چهارشنبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس که با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس، اظهارکرد: ماده ۳ این طرح بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در روز گذشته و امروز به تصویب رسید.

 

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: طبق این ماده دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم به همراه سه دستگاه مستثنی شده از دادن هدیه به نمایندگان ممنوع شدند.

 

محمودی افزود: همچنین نمایندگان نیز نباید هیچ هدیه‌ای از سوی دستگاه‌ها دریافت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به تعریف هدیه در این قانون اظهار کرد: هرگونه مال، امتیاز، تخفیف در کالا و خدمات و اعطای تسهیلات مازاد یا خارج از ضوابط قانونی در این قانون تحت عنوان هدیه محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شد هر نماینده‌ای که اقدام به دریافت هدیه از دستگاهی کرد باید این موضوع را در سامانه رسمی مجلس به ثبت برساند که در غیر این صورت تخلف کرده و مشمول مجازات ماده ۶ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌شود لذا این موضوع خود نوعی بازدارنگی در دریافت هدایا ایجاد می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------