آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

پای ‌احمدی‌نژاد جای پای مرتضوی؛ گروگانگیری افکار عمومی!



 ‌احمدی‌نژاد ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

محمود احمدی‌نژاد اگرچه سیاست «بگم‌بگم» را معمولا در رابطه با رقبای خود به کار‌ می‌برد، و برایش فرقی ندارد روبه‌رویش میرحسین موسوی نشسته باشد یا غلامعلی حدادعادل ایستاده باشد. اما به نظر‌ می‌رسد او در حال استفاده از این حربه علیه برخی نهادهای نظام است، البته بدون اشاره مستقیم.

 

محمود ‌احمدی‌نژاد نشان داده است که موسم انتخابات فصل بیش‌فعالی اوست ودر این وضعیت ممکن است دست به هر اقدامی بزند. او که به تازگی با سخنان غلامعلی حدادعادل مواجه شد که با لحن مطمئنی خبر از رد صلاحیتش‌ می‌داد، آن‌چنان برآشفت که او را دست‌بوس فرح پهلوی آخرین ملکه حکومت شاهنشاهی خطاب کرد.

 

اتهامی سنگین که طی آن فردی با سابقه چهاردهه حضور در نهادهای نظام جمهوری اسلامی و ارتقا تا حد سران نظام، دست‌بوس همسر شاه سابق خوانده شود، آن هم بدون هیچ سندی، انگیزه بالایی‌ می‌خواهد که ظاهرا محمود ‌احمدی‌نژاد در رابطه با مخالفانش دارد و ملاحظه‌‌ای مانع راهش نخواهد شد. حدادعادل در آن سخنان گفته بود:«‌احمدی‌نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید، یعنی تکلیف روشن است.» وی درباره احتمال نامزدی ‌احمدی‌نژاد گفته بود:«زیاد تحت تاثیر موضع‌گیری و فضای مجازی و حرف‌زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه‌ قبل هم نیفتاد، حالا که 4 سال هم گذشته و بدتر هم شده است.» به غیر از حدادعادل، ‌زاکانی نماینده قم نیز در سخنانی به تازگی گفته که ‌احمدی‌نژاد رد صلاحیت‌ می‌شود.  ‌احمدی‌نژاد سخنان حدادعادل را به نوعی اعلام مهندسی انتخابات دانست و خاطرنشان کرد:«رهبری‌ می‌گویند ادعای مهندسی انتخابات، سخن دشمن است و این آقا بلافاصله رسماً و در حالی‌که ماه‌ها به انتخابات مانده است، به گونه‌‌ای سخن‌ می‌گوید که خبر از مهندسی قطعی انتخابات توسط شورای نگهبان‌ می‌دهد.»

 

او البته سخنان حدادعادل را بیشتر از آن که نشان‌ می‌دهد جدی تلقی کرده و تقریبا مطمئن است که این بار نیز به مانند دوره قبل از سد شورای نگهبان عبور نخواهد کرد، به همین دلیل تصمیم گرفته است که سطح بگم‌بگم‌‌‌هایش را کمی بالاتر ببرد؛ آن هم با اتهام عجیب‌تر و تندتری. 

 

 ضبط کرده‌ام و درجای مطمئنی گذاشته‌ام

او در تازه‌ترین ویدئویی که از سخنانش منتشر شده، ادعای عجیب احتمال ترور خود را مطرح کرده و با تهدید کردن فضای عمومی از یک افشاگری خبر داده است. سایت دولت بهار که معمولا مواضع و گزارش فعالیت‌‌‌های او را منتشر‌ می‌کند، فایلی تصویری از سخنان اخیر او منتشر کرده که درآن گفته است:«من مسائل را گفته و تشریح کرده‌ام چون اطلاع دارم که کجاها، چه کسانی‌ می‌نشینند و چه تصمیماتی‌ می‌گیرند. اینها را گفته‌ام، ضبط کرده‌ام و در چندین جای مطمئن قرار داده‌ام. همان‌‌‌هایی را که نوشته‌ام دنبال کنید،‌ می‌توانید متوجه بشوید که وابسته به کجاها هستند.

 

نمی‌توانند از دست ملت در بروند. امروز یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز در صحنه است. هر کس در طول تاریخ فکر کرده که‌ می‌تواند سر ملت شیره بمالد، سر خودش را شیره مالیده است. ملت یک رودخانه عظیم است که تمام آلودگی‌‌‌ها را‌ می‌شوید و‌ می‌برد.» دولت بهار نوشته که ‌احمدی‌نژاد این سخنان را در پاسخ به برادر یک شهید مازندرانی که از او خواسته درباره موضوع ترورش روشنگری کند، مطرح کرده است.  ‌احمدی‌نژاد گفته است:«من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان‌ می‌کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا‌ می‌کنند و بعد دیگران را متهم‌ می‌کنند! البته من یک جان ناقابلی دارم که فدای ملت ایران است. پای ملت ایران ایستاده‌ام، پای حقوق ملت ایران ایستاده‌ام، کوچک ملت ایران هستم. جان ما ناقابل است، فدای ملت ایران، فدای عظمت ایران.» 

 

 پای ‌احمدی‌نژاد جای پای مرتضوی 

این شیوه که «اسنادی دارم که گذاشته‌ام برای زمانی که بخواهید من را تحت فشار قرار دهید» یک بار دیگر درباره سعید مرتضوی دادستان سابق نیز مطرح شد.

 

عباس پالیزدار عضو هیأتِ تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه و چهره جنجالی چند سال پیش که بر فعالیت‌‌‌های خود عنوان افشاگری گذاشته بود، در مواردی نیز به بیان سخنانی درباره سعید مرتضوی قاضی سابق دستگاه قضایی پرداخت و درباره او کرده است که برای حفظ امنیت خود اسنادی را از کشور خارج کرده تا به عنوان گروگان امنیتش از آن‌‌‌ها استفاده کند.

 

طبق روایت پالیزدار، قاضی از مرتضوی می‌خواهد که آخرین دفاعیه را انجام دهد و مرتضوی در آن لحظه از جای خود بلند شده و موقع ترک اتاق به قاضی می‌گوید که من عباس پالیزدار نیستم که با من با این لحن حرف‌ می‌زنید، من یک نسخه از تمام اسناد و مدارک کارهایی که انجام داده‌ام را از کشور خارج کرده‌ام، شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. این ادعا البته آن روزها با ابراز بی‌اطلاعی سخنگوی قوه قضائیه روبه‌رو شده بود.اما در سال 92 شکایتی از سعید مرتضوی در دستگاه قضایی مطرح شد که اتهام آن«خروج اسناد محرمانه قوه قضائیه» بود. در آن سال علیرضا دقیقی یک وکیل دادگستری از سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به اتهام خروج اسناد محرمانه قوه قضائیه و نگهداری آن به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد. این وکیل در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود:«دادستان سابق تهران در یکی از جلسات بازپرسی پرونده پالیزدار در شعبه15 دادسرای کارکنان دولت، اسناد و اوراق محرمانه و سری حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را از کیف خود خارج کرد؛ بدون این که نامه رسمی برای نگهداری این اسناد و مدارک محرمانه قوه قضائیه داشته باشد.» دقیقی اضافه کرد:«در جلسه‌‌ای هم که آقای مرتضوی برای صلح و سازش در پرونده پالیزدار از ما دعوت کرده بود، اسناد و اوراق محرمانه را آورد و روی میز گذاشت که بسیار تعجب کردیم چنین اسنادی را همراه دارد.»

 

 اشتراکات ذهنی ‌احمدی‌نژاد و مرتضوی

محمود ‌احمدی‌نژاد و سعید مرتضوی در ماجرای یکشنبه سیاه در مجلس شورای اسلامی و پخش فیلمی از گفت‌وگوی فاضل لاریجانی که سعید مرتضوی به شیوه دوربین مخفی تهیه کرده بود، نشان داده‌اند که ذهن امنیتی مشترکی دارند که همچنان که قادرند پروژه‌‌‌های امنیتی خود را با هم پیاده کند،‌ می‌توانند ادعاهای مشابهی نیز در فضای عمومی داشته باشند.

 

 گروگانگیری افکار عمومی

به هر حال به نظر‌ می‌رسد که این شیوه که کسی بیان کند، اسنادی در اختیار دارد که اگر امنیتش مخدوش شود آن‌‌‌ها را توسط کسانی دیگر منتشر‌ می‌کند شیوه‌‌ای است که بیش از آن که برای تاثیرگذاری بر نهادهای قانونی و امنیتی کشور باشد، در جهت تحت تاثیر قرار دادن و حتی گروگان گرفتن افکار عمومی است. هم او را در موقعیتی قرار‌ می‌دهد که بگوید اسراری دارد و هم در موقعیتی که بگوید من کسی هستم که برای از میان برداشتن‌اش برنامه‌‌‌هایی وجود دارد. گوینده افکار عمومی را به گروگان‌ می‌گیرد یا به شهادت‌ می‌گیرد تا آن‌گونه که فکر‌ می‌کند، ضامن ادامه حیات و حضورش در فضای سیاسی باشد.

 

 همدلی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------