آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

رضایی: دولت کشور را دو قفله کرده و امسال باید سال گشایش باشد - ابزار و مدل های جاسوسی تغییر کرده



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت کشور را دو قفله کرده و ان‌شاءالله امسال باید سال باز شدن این قفل ها باشد، قفل هایی که بر دست و پای مردم و کشور بسته شده است. 

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بسیج اساتید دانشگاه های تهران که با موضوع « الگوی حکمرانی و ایران ۱۴۰۰» برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلات کشور گفت: ایران نباید از برخی کشورهای منقطه عقب بماند، ایران همیشه پرچم دار بوده و باید در ادامه هم همین گونه باشد.

 

رضایی تاکید کرد: امسال باید سال گشایش در حکمرانی کشور باشد، کشور را قفل کرده اند و این حیف است و امسال ان شاءالله باید سال گشایش و باز شدن قفل ها باشد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت کشور را دو قفله کرده و ان شاءالله امسال باید سال باز شدن این قفل ها باشد، قفل هایی که بر دست و پای مردم و کشور بسته شده است.

 

رضایی اضافه کرد: سال 1400 باید سال گشایش در حکمرانی کشور باشد. دولت تدبیر و امید فکر می کرد اگر قفل های خارجی را باز کند، قفل های داخلی خود به خود باز می شود. وقتی کلید را بالا بردند من می دانستم این کلید برای باز کردن قفل های داخلی نیست و من یک هزار تومانی را نشان دادم و گفتم این کلید، پول ملی ما را تحقیر می کند.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه از بعد از دوران دفاع مقدس یک ریل گذاری جدیدی در فرهنگ و اقتصاد شکل گرفت و یک مدیریت جدیدی در اقتصاد و فرهنگ بوجود آمد و تحولاتی که در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس بود، ادامه پیدا نکرد و نوعی بازگشت به گذشته در ایران شکل گرفت و این فرصت ها را از ما گرفت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما امروز به نقطه ای رسیدیم که باید تحول در فرهنگ را ایجاد کنیم. اقدام انقلابی رهبر انقلاب که تحت عنوان گام دوم صورت گرفت راه را برای ما روشن کرده اما متاسفانه هنوز در نیروهای انقلابی ما یک درک راهبردی درباره گام دوم انقلاب صورت نگرفته است.

 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ و اقتصاد متحول شود، اظهار داشت: برادران انقلابی و بسیجی باید با شجاعت تمام یک مسیری را برای دعوت مردم به صحنه انتخابات داشته باشند. نباید اجازه دهیم دشمنان مشکلاتی را که درست کرده اند را گردن نیروهای انقلاب بیاندازند.

 

رضایی با بیان اینکه دولت 1400 اولین دولت دهه پنجم انقلاب و اولین دولت قرن جدید است، گفت:  پرچم ها را بلند کنید، باید یک تحول بزرگ در اقتصاد و فرهنگ صورت بگیرد. مردم نباید اینقدر رنج و آزار ببینند. باید بورس را نجات داد، بانک و اقتصاد و معیشت مردم را باید درست کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید یک دولت مردمی در سال 1400 شکل بگیرد. دولت شخصی و جناحی دیگر باید در کشور تمام شود. بس است هرچه مردم برای دولت های جناحی و شخصی هزینه دادند. مثل انقلاب مردمی و دفاع مردمی، دولت هم باید مردمی باشد.

 

رضایی با بیان اینکه ماهیت اقتصاد عدم تمرکز است، گفت: ما می توانیم از قانون اساسی استفاده کنیم و اختیارات رئیس جمهور به نمایندگانی در مناطق داده شود، چرا باید مردم سراسر کشور برای یک کار کوچک به تهران بیایند؟

 

وی تاکید کرد: فرهنگ هم باید مردمی باشد. باید مسئولیت و کار را دست مردم بدهیم و درست نظارت کنیم نه مانند الان که نظارت نیست.

 

رضایی اظهار داشت: با همین اصناف و اتحادیه ها می شود بازار و قیمت را کنترل کرد، اما ارتباطی با آنها وجود ندارد! رانت خوارها دارند کشور را غارت می کنند. اجناس با ارز دولتی وارد شده ولی با ارز آزاد رسیده است! نظارت کجاست؟

 

وی درباره نفوذ جاسوس ها در اقتصاد و برخی حوزه ها، گفت: آقایان دولتی چرا فکر می کنید نفوذ به همان سبک قدیم است؟ امروز ابزار و مدلهای جاسوسی عوض شده است؟ اینها باید پاکسازی شود.

 

رضایی گفت: اگر دولت مردمی شکل بگیرد شما می بینید از همان ابتدا چه رانت خوارهایی بار خود را می بندند و می روند. چقدر دست های سواستفاده گر کوتاه می شود.

 

وی در پاسخ به سوال یکی از اساتید گفت: در دولت های اخیر یک گسست بین علم با فناوری و فناوری با صنعت و صنعت با زندگی مردم ایجاد شده است. اگر ثروت بخواهد در کشور بوجود بیاید باید این گسست ها برطرف شود.

 

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توانایی اساتید و دانشگاهیان ما، تاکید کرد: بسیاری از تحقیقات اساتید ما می رود خارج کشور و به فناوری تبدیل می شود و با یک قیمت بالا به ما فروخته می شود، چرا از این اساتید استفاده نکنیم؟ ما اولین کاری که باید کنیم این است که این گسست ها را برطرف کنیم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: ما الان با یک اقدام شتابزده دولت مواجه هستیم و از دولت می خواهیم این ماه های آخر را کنترل کنند و فقط به فکر خودشان نباشند. همه باید بسیج شویم و نگذاریم تورم کاهش پیدا کند.

 

رضایی یادآور شد: کاهش قیمت ها در کالاهایی که غیرواقعی بالا رفته را حتما می شود کاهش داد. در برخی کالاها هم باید قیمت ها را تثبیت کرد تا بدون برنامه و افسارگسیخته قیمت ها بالا نرود. 

 

 فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------